Händerhelgen

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Händerhelgen

Inlägg av Nicke »

Börjar NU!

Marknad, rallarmarsch, fallens dag å jag vet inte vad.

En helg där man med fördel bör vara personlighetskluven.

Nå, för min del blir det till stor del Midnattssolsträffen som upptar samtliga mina alter-egon. Vi hoppas självklart att det finns en bunt Guzzis och Guzzister i den anländande tvåhjulsskaran.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Händerhelgen

Inlägg av Nicke »

Nyss hemkommen efter en av de vackraste midnattssolskortegerna på många år.

Dundret fullkommligen glödde under en orange slösande stjärna.

Även vad gäller inskrivna hojar på träffen verkar det bli ett nytt rekord om man ser till de senaste femton, tjugo åren. Även det kan nog tillskrivas det fina vädret (vad gäller närkommande gäster). Såg dock några ekipage som flaggade med den skånska flaggan. Den hade faktiskt hunnit torka på vägen upp...

Återkommer med siffror.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Händerhelgen

Inlägg av Nicke »

Nu är den 36:e upplagan av Midnattssolsträffen avklarad.

Lite siffror:

Inskrivna hojar: 213 st, inskrivna personer 254, samt förståss en massa lokala knuttar som inte var inskrivna.

Eftersom det var många gäster från västra grannlandet rullade det in en herrans massa kulor i pilsnerkiosken oxå... ,)

Kommunalrådet bekräftade också löftet att MMCK kommer att få ut el till klubbområdet, vilket beräknas kosta 680 000:-. Bättre sent än aldrigt att få lite återbäring, efter 42 år i mörker... *
Troligen kommer ljudnivån under festhelgerna att sänkas då menigheten inte längre behöver överrösta generatorns stadiga grundpuls.

*(Expandum, ortens näringslivsbolag beräknade i samband med klubbens fyrtioårsjubileum att klubbens träffverksamhet genom åren genererat runt 25 miljoner kronor i intäkter av olika slag till orten och dess näringsidkare. Där ser man vad några lånhåriga grabbar och tjejer med hett motorintresse kan ställa till med...)
Ciao / Ne
Skriv svar