Säsongsavslutning?

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Säsongsavslutning?

Inlägg av Nicke »

Efter en hel vecka med minusgrader skvallrade prognosen om att det skulle bli ett par med plus framför just denna dag.

Eftersom lusten för en grustur vuxit under veckan med väderlöftet i bakhuvudet klädde jag mig med ylle närmast kroppen, neoprenmask under crosshjälmen och med de välsignade värmehandtagen som trumf. Dessutom kokad jag en termos kaffe för ryggsäcken och rasten.

Väl ute i terrängen upptäckte jag att snön som föll förra helgen inte alls hade försvunnit från grusvägarna som jag föreställt mig. Nåväl, det blev ett lite lugnare tempo än normalt och ett gäng adrenalindrivande friktionsminima som påminde mig om att det är onödigt att skaffa sig mer garagejobb för vintern än nödvändigt. Förlåt alla älgjägare som fick sin passlummer störd!

Det blev ca. tio grusmil och åtta på asfalt innan jag var inne i stugvärmen igen. Riktigt, riktigt roligt och en bra och minnesvärd avslutning på jubileumssäsongen.I kväll är det troligt att bastun får värma upp min kropp inför arbetsveckan.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Säsongsavslutning?

Inlägg av GuzziKungen »

Låter förbaskat kul , en adrenalintur är aldrig fel :D
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Skriv svar