40 år ...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

40 år ...

Inlägg av Nicke »

...med stål mellan sina lår...

I helgen firade min "andra" klubb 40-års jubileum...
Tänk vilken betydelse klubben och träffarna haft för så många. Det trodde de nog inte de eldsjälar som startade en klubb för sitt heta intresse. Helt underbart var det att se filmer från 60 och 70 talet där tvåhjulsglädjen nästan nockade en.

Himla kul hade vi, självklart kunde jag inte låta bli att vara toastmaster, tillika diplomsvarvare.
Glädjande nog fick jag själv ett diplom som talade om att jag var MMCK:s diplomsvarvare. (LaMarika fick ett som MMCK:s diplomsvarvarassistent). -Vad gör man väl inte för att få lite utmärkelser en sådan ärofull dag...

När klubben firar 50-år, befarar jag att knuttarna är desamma, bara en aning mer patinerade... Hur skall vi lyckas få en återväxt i vår glada skara??

Ha det
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Kronor och ören...

Inlägg av Nicke »

Näringslivsfolket på Expandum har förövrigt ägnat sig åt att räkna hur mycket pengar Midnattssolsträffen genererat i vårt samhälle under de 34 år som den lockat folk.

Våga en gissning gott folk!




Svaret finns ännu längre ned :arrow:


Som mattelärare blev jag väldigt nyfiken på hur många kilometer som tillrygalagts för att alla gäster skall ha nått ända hit och hem igen. Kanske en "öppen" och bra uppgift att plåga de små liven med?






Här är summan som ekonomerna kommit fram till: ca. 23 miljoner kronor !!!

Räkna med bråk / Ne
Ciao / Ne
Skriv svar