Prat om NGzz04

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Prat om NGzz04

Inlägg av Nicke »

Hej i höstmörkret kära Italienvänner

Har ni sett påannonsen i senaste numret av Mc-nytt?

Där står att läsa om ett reportage som kommer i nummer 10-07:
Fredrik åkte väldigt långt norrut för att träffa Guzziåkare som kom väldigt långt söderifrån.

Ska bli himla spännande att se om vi är lika snygga på bild som i verkligheten...

På måndag drar jag till fjälls med 56 stycken niondeklassare. De senaste nätterna har det snöat i området vi siktat in oss på.

Njut hjulens sista veckor!
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Åter från fjällen

Inlägg av Nicke »

Hej NorrlandsGuzzistis

Ville bara berätta att ert d.o. återvänt hel och ren från fjällturen tillsammans med 45 härliga elever och dito kollegor. (Nejdå, vi tappade inga på vägen!)

Det blev ungefär 20 timmar vandring och två sköna tältnätter. Höjdpunkten var toppturen upp på Slugga, samernas heliga och det enda symetriska fjället i vår sköna fjällvärld. Slugga var dagen till ära skrudad i jungfrulig snödräkt.

Under nätterna var det några minusgrader men två av tre dagar stekte solen så till den grad att jag svett mina läppar.

Det kändes lite vemodigt att passera Stora Sjöfallet och tänka att det inte ens var en och en halv månad och en massa celsiusgrader sedan en vacker samling Guzzis och Italienvänner stod uppställda på parad framför anläggningen.

Ha det höstgott...
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Inlägg av Jari »

Ge inte upp ännu Nicke !!!!!!
Vädret kan ändras en dag och det är åter sommar (för några timmar).
Ta vara på dom och ha det gott i den underbara hösten. Själv åker jag till svettiga Grekland på måndag på jobb. Ormarna väntar på mig där nere.
Jag skulle hellre filma svettiga renar än ormar som hänger i träden och väntar på byten. Vi kanske ses, vem vet om ormarna gillar guzzi-norrlänningar till lunch ??????
:? :? :?
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Middagsbjudning...

Inlägg av Nicke »

Hej Jari.
Snällt av dig att donera din kropp till ormlunch...
Men som man bäddar får man ligga och ger man sig in i ormgropen för att snoka så kanske man får skylla sig själv.

Håll dig i skinnet så ska jag ömsa dig en lycklig resa.

PS! Om du kommer tillbaka kanske jag kan fresta med ett "testpris" på en stjärnljuskupol??

Ha det gott :?
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Inlägg av Jari »

Hemma igen !!!???!!!.

Ja, ibland så undrar man att man lever än idag. Jag pratar inte om ormen som hängde ovanför mig när jag filmade en annan orm. Vi trodde det var bara en orm i trädet, men det visade sig att den hade en hungrig kompis med sig också. Sedan att Martin (programledaren) stack in handen en buske där det gömde sig en "Milos viper" (huggorm) kändes inte heller så farligt. Inte heller att "vägarna" var knappt farbara efter bergsluttningarna o bilen knappt orkade ta oss upp på ettans växel.

Nå väl, det detta var inget mot trafiken i Athen på vägen hem. Mycket värre trafik har jag sällan skådat. "Minimun" farten tror jag var närmare 100km/tim.
Att sedan ingen moppe eller mc-åkare använde hjälm visar att dom måste blåst bort en del hjärnan av bara farten.
Taxin vi åkte med höll snitt fart på 80-100km/tim. Alla EU-moppar hade effektpipor på och gjorde minst 100 knyck. Inte att rekomendera om ni har planer på att åka till Athen.

Annars så var det väldigt varm 30-35 grader på dagarna, ni kan tänka hur mycket en norrlänning svettas i denna värme. Och mycket fritid vart det inte heller med en arbetsvecka på 85 timmar.

Och du Nicke! vilken stjärn himmel det var där, men jag hade inte haft någon nytta av kupolen om den inte håller för tusenfottingar eller ormar.

:wink: :wink: / JARI
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Oj, så bra...

Inlägg av Nicke »

...att du överlevde ormgropen!

Annars hade jag iof. kunnat tänka mig att ta över din fina LMIV:a.
Jag är faktiskt rätt imponerad på det snygga arbetet som Bad Boy gjort, han har sannerligen inte tummen mitt i foten...

Fadäsen med popniten tror jag mer var ett försök att få dig att sälja tillbaka hojen till honom e. som han nog insåg att Guzzigemyten inte är något han vill vara utan.

Sen kan jag garantera dig att Ingabetts stjärnljuskupol står emot både ormar, spindlar, scolopendrar och andra potentiellt antastande typer utan hemska skarpa klor.

Ha det
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Nummerupplysning...

Inlägg av Nicke »

Jag tänkte göra en Tina...

Fredrik på (för) Mc-Nytt berättade att det blivit lite förskjutning i lasten.
P.ga. ett stort reportage om Parismässan (Undrar om Grisso 8V finns me´?) så kommer Norrlandsreportaget att skjutas fram till numero undieci (11) som finns på disken i novembre (november). Men den som väntar på något gott väntar som bekant... otåligt.

Själv fördriver jag kvällen med att perkla Italiani på fortsättningskurs.

Hat´
Ciao / Ne
Tina
GuzziFanatisk
Inlägg: 655
Blev medlem: 03 mar 2007, 17:56
Ort: Stallslycke

Inlägg av Tina »

Hmmmmm vadå göra en Tina?????
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Att göra en Tina...

Inlägg av Nicke »

Ja, ge nummerupplysning alltså...

hejs
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Kanske nästa sommar?

Inlägg av Nicke »

Nu kan alla ni som tyvärr inte fick chans att komma in i slottet under sommarens "Vad är väl en bal NÄSTAN på slottet?"

Det är nära nu! Kolla här:

http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=71707&arkiv=False

Hejs
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Väntan, väntan, väntan - = Längtanväntan

Inlägg av Nicke »

Den som väntar på något gott, väntar väääldigt otåligt.

Eftersom jag fått tjuvglutta lite på reportaget om NGzz04 (tack Fredrik)
så kan jag säga att väntan känns lååång som som en sommardag ovan polcirkeln.

I mitten av novembre kommer MC-nytt numero 11 ut ur garderoben, då får ni kanske se om Guzziklubben suger

Suck...
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

At last...

Inlägg av Nicke »

Nu kommer korten på bordet; Vad var det som timade där uppe i Lappland egentligen?

Ni som inte fick va me´ får chansen till en liten flukt i nya Mc-nytt.
4 sidor som inte riktigt, riktigt klarar av att ge det magiska ljuset en rättvis nyans.

Nä, vet ni vad! Ni behöver alla se det IRL, ny chans till sommaren!! :!:
Ciao / Ne
Skriv svar