Berättelsebeställning...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Berättelsebeställning...

Inlägg av Nicke »

Hej Kära NorrlandsGuzzistis!

Alla har vi en historia att berätta. Eller?

Under MMCK:s 40-årsjubileum fick jag ta del av två tidigare Guzziriddares härliga historier om hur deras liv med vårt favoritmärke tagit sin början och förlöpt. Jätteroligt att ta del av berättarglädjen!!!

På stående fot bad jag om att få dessa berättelser i elektronisk form.
I dagarna fick jag så den första leveransen som ni har att se fram emot i nästa nummer av Giornale.

Nu hoppas jag det finns fler Norrlänningar som kan tänka sig att dela med sig av era "kärleks"-historier. Jag lovar, det finns många därute som vill läsa och le så där igenkännande.

Alltså: Skriv ned din berättelse, leta gärna fram en nostalgibild och maila den till mig på http://www.ingabett.nu så får resten av landet lite sköna storys att frottera sina egna minnen i.

Tack på förhand :P / Ne
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

självklart...

Inlägg av Nicke »

...behöver det inte bara vara rosenröda berättelser.
Guzzifolket kan nog ta en historia som förtäljer varför berättaren ALDRIG MER tänker sätta sig på en Guzzi igen.

Sätt er nu i aftonlampans sken och låt berättelserna flöda fram ur pennor och fingertoppar.

Hejs
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Okejokejokej....

Inlägg av Nicke »

Ni vill veta hur det kan se ut?

Här kommer en liten förhandspeak på Johnnys story;
(Osökt kommer jag att tänka på en av Svenne Rubins hetaste hits: "Jag ska bräda dig, Johnny, Johnny, Johnny", Vilken fantastiskt låt det är att svänga loss till, med eller utan maltrespirator i näven)

Så åter till ämnet och förhandstitten:

Hur jag blev med Guzzi!

Den här historien tar sin början på senhösten 1971 och föregicks av massor av längtan och förhoppningar inför den stora dagen som jag och min kompis skulle få grensla våra nya hojjar. Lagen om 125cc hade börjat gälla och tämligen omgående hade alla Silverpilar hamnat på långtidsparkering i lador och garage. Nu var snacket mest om huruvida Hondans 4-taktare kunde mäta sig i acc mot Yamahas hypersnabba AS2. Givetvis hade den inget att hämta gentemot den, men en 4-taktare hade ett bra mycket häftigare...


Den avslöjande och spännande fortsättningen finns att läsa i nästa fullmatade nummer av Giornale ifall gudarna och Tina står oss bi...

Håll ut så länge / :twisted:
Ciao / Ne
Tina
GuzziFanatisk
Inlägg: 655
Blev medlem: 03 mar 2007, 17:56
Ort: Stallslycke

Inlägg av Tina »

Om jag ska stå dig bi..... så förväntar jag mig att det ska trilla in lite historier på giornale@guzziclub.nu annars blir det svårt :lol: Tina
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Den som väntar...

Inlägg av Nicke »

Inte är du väl orolig för att jag kommer att låta bli?

Jag är rädd att det blir en kostsam portopost att distribuera nästa nummer...
Ciao / Ne
Skriv svar