Galloperande växthuseffekten

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Galloperande växthuseffekten

Inlägg av Nicke »

Det har verkligen varit konstigt väder detta år här i norr. Stekhet sommar, dyblöt höst. I dag besökte jag toppstugan på Dundret i dimma och blöta. Kall som f.n innan jag var hemma. Därefter bastu och dopp i Vassara träsk. Hoppas ni har badväder hos er också...

I morgon går jag upp på Dundret igen. "Åke på toppen"-säsongen är i gång igen. Varje röd dag mellan första november och första maj bjuds där gratis fika, för de som orkar färden. Den som loggat flest besök när säsongen är över vinner den prestigefyllda toppluvan. (tradition sedan 52 år). Tyvärr kan man inte missa en enda gång om man vill ha chansen. Oavsett storm och temperaturer ner mot minus trettio. (För ett par år sedan var det två Lulebor som fixade det, dvs de innehar nu världens dyraste toppluvor... ;)
(Typ 30 x 50 = 1500 mil tor. plus vandringen, Men vad gör man väl inte för lite gratis fika...)

(OBS! Toppstugan ligger på stortoppen, dit ingen väg når. Det är alltså inte den stugan som vi brukar åka upp till under mc-träffen)
Ciao / Ne