Hösturen

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Hösturen

Inlägg av Jari »

Oj vad härligt det var att bestiga Le Mansen igen efter nästan tre veckors uppehåll pga jobb, dåligt väder o annat.
Solen sken över Umeå under söndagen och höstluften slog mot ansiktet. Gud så underbart det var. Det jobbiga är att det snart är vinter och lång väntan till våren. Men man får väl meka o greja lite istället.

Ha det gott alla Guzzivänner.
:D :D :D
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Njutningsfullt...

Inlägg av Nicke »

De finns ändå en speciell tjusning med de sista turerna under hösten.
Känslan av att det kanske är årets sista grensling i kombination med den kalla klara luften och de spakande färgerna i naturen gör dessa turer lite extra njutningsfulla tycker jag. Sedan får man en helt annan fartupplevelse när synfältet krymper till strålkastarens limitering.
Att sedan upptäcka att hojen faktiskt har en instrumentbelysning som värmer hjärtat med sin mysfaktor, är ett annat höstfenomen som man nog inte kan fatta om man inte vuxit upp under en ständigt lysande mc-sol.

Fortsätt njuta höstens färger, som följer på sommarens gröna och förebådar vinterns vita... Se där har vi hela flaggspektrat. :roll:

See Ya
Ciao / Ne
Skriv svar