Årets sista??

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Årets sista??

Inlägg av Nicke »

I dag har jag låtit Daizzan sträcka ut i hård galopp. Bara c.a. 3 plusgrader, men med lite ull mellan skinnen går det ju fint.
Älskar mina nya vattentäta "Forza Italia-handskar", varma och goa´...

Tänkte dock lite på den arme tysken med fru som är på våg till Jokkmokk under denna vecka. Han räknar med att vara framme i Jokkmokk under kommande helg.

http://www.guzziclub.nu/html/gastbok.html

Ser ni dem på vägarna, tveka inte att bjuda på något värmande...

Jag tar med mig matrikeln på min tågresa till Stockholm där vi har ROT-12, under helgen, bara så jag kan vara som en spindel i nätet och hjälpa Andreas med fru om de får några problem, peppar, pepar.

Så därför: Var beredda på ett samtal och att rycka ut...
Ciao / Ne
Mikko
Guzzifantast
Inlägg: 74
Blev medlem: 14 jul 2008, 10:20
Mina motorcyklar: Kawasaki Estrella -96
Ducati Pantah 600
Ducati 750 Paso
Moto Guzzi California II -87
Ort: Norrköping

Re: Årets sista??

Inlägg av Mikko »

Otäck temperatur du har där uppe.

Hälsa Andreas att det finns sovplats antingen i Norrköping eller Grythyttan (beroende på var de eller vi är) om de behöver, tfn: 0706-42 47 72.

hälsn
Mikko
som också fyller 50, just idag (8 okt) faktiskt :D
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Årets sista??

Inlägg av Nicke »

Det var som tusan, det trodde jag inte. Stort grattis! Hoppas du blivit kärleksfullt uppvaktad.
Hälsa Anja.

Tack för erbjudandet btw.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: Årets sista??

Inlägg av Jari »

STOOOOORT GRATTIS MIKKO

Sir Jari
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Årets sista??

Inlägg av GuzziKungen »

GRATTISMikko
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Årets sista??

Inlägg av geguzzi »

Stort grattis
geguzzi
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Årets sista??

Inlägg av Guzzikjelle »

Sista turen kan man inte bestämma i förväg i morron bär det av till Domöte på Guzzi blir tydligen inte ensam om detta färdsätt :lol:
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Årets sista??

Inlägg av Nicke »

Äventyr, äventyr hela tiden!!

Andreas med fru har lämnat Jokkmokk i söndags och brummat hemåt. Efter tio dagar på vägarna i Sverige undrar de "Vart är alla motorcyklar?"

I dag har de kört i kraftigt snöfall i Sundsvallstrakten (tror jag det var?).

Nu sitter de på en camping i trakterna av Söderhamn (Ljusnefors Camping).
De mår prima, men det är lite värre med deras Mille GT, som fått problem med en stötdämpare. (Om jag förstått det rätt har spänringen för fjäderjusteringen lossnat).

Nåväl, efter lite trevliga telefonsamtal har jag fått fatt i en riktig mästerskruvare som bl.a. servat Peter Linden. Han påstår att han också skruvat Guzzi åt medlemmar och högt uppsatt folk i SMC boende i trakten. (Det kan väl ändå inte stämma? Sådant behövs väl inte, eller?? ;))

Nå, om nu någon sitter där i närheten med en fungerande dämpare som passar till en Mille GT på hyllan, kan ni säkert röna mycken tacksamhet ifall ni dyker upp med en sådan under armen...
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Årets sista??

Inlägg av Nicke »

Jag fick en rapport från Andreas i dag. Glad som en tupp meddelade han att den händige mekanikern hade hämtat stötdämparen redan i går kväll, och dykt upp under dagen i dag med en nyreparerad stötdämpare som nu var bättre än den dagen Koni konstruerade den.

Ånyo fit for fight och i morgon fortsätter äventyret med siktet inställt på Norrtälje.

Guzziklubben sänder också tacksamma tankar för hjälpen vår Guzzibroder och dito syster fått.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Årets sista??

Inlägg av Nicke »

Det är då sannerligen inga fel på mekens referenser...

http://www.reporter.se/Nyheter/VaraKund ... OchMC.aspx
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Årets sista??

Inlägg av Nicke »

Rapport från våra tyska Guzzivänner och deras äventyr.

Andreas med fru har landat hemma igen efter sin födelsedagstur till Jokkmokk.
Efter att ha fått hjälp att reparera sin stötdämpare i Söderhamn har resan gått fint. Millen s motor morrade lika fit vid hemkomsten som vid starten, ett par veckor och 5500 km tidigare.

Glad och tacksam över att de fick så fin hjälp när de hade problem, skriver han följande:

" We learned to respect your landscape and all the people living in such a wide, rough und quiet area. I’ve been a four seasons Sidecar rider for more than ten years, but the winters in Germany are just like a low frost weekend in northern Sweden.
Please tell all the members who knows about our journey that we will never forget this wonder of solidarity between strange people with the thin red line of the desire called Moto Guzzi in there heards.

If someone one of your club rides south, maybe to the holly hall of Mandello de Lario, everyone has a place for a coffee a bed or help in trouble in our house that nearly stands at the Highway A1 witch takes from Hamburg to Cologne"

Visst är det härligt med alla härliga, gästvänliga Guzzifränder, runt om klotet i alla länder....
Ciao / Ne
Mikko
Guzzifantast
Inlägg: 74
Blev medlem: 14 jul 2008, 10:20
Mina motorcyklar: Kawasaki Estrella -96
Ducati Pantah 600
Ducati 750 Paso
Moto Guzzi California II -87
Ort: Norrköping

Re: Årets sista??

Inlägg av Mikko »

Sådana där trevliga reseberättelser gör mig bara ännu mer övertygad om att jag kör för lite hoj, och alldeles för kort.
Lejonparten av årets mil tror jag blev de två veckor när jag bodde i Grythyttan och pendlade in till Örebro, och det är ju faktiskt inte speciellt långt.

Tack för gratulationerna förresten.

hälsn
Mikko
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Årets sista??

Inlägg av Nicke »

Tycker jag med Mikko. Du/ni kan väl svänga förbi mig någon dag. Det går bra att vänta till nästa säsong också om ni hellre vill det...
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Årets sista??

Inlägg av Nicke »

Jo, nog värmer sådana här berättelser och "möten" Guzzifränder imellan.

I dag fick jag hämta ut ett obeställt paket på postsurrogatet. Med spänning kunde jag öppna paketet med Andreas som avsändare. Var det möjligen en välanvänd stötdämpare, eller?

Nädå, det var ett par värmande långkalsonger, dock välsmakande och för invärtes bruk (men självklar ej missbruk...)

Dels var det en lite plunta prydd med Guzziemblem och fylld med någon kryddig, god och härligt trögflytande värmeväxlare som kändes hela vägen ner i pungen. Dels en flaska med en lokal, värmande dryck som påstås vara som klippt och skuren att ta till efter (obs ej före), en lång och uppfriskande vintertur med Guzzin. Nordsturm är namnet på brygden.

Det är inte utan att man börjar längta till att nordan skall börja vina utanför fönstrena...

Av Andreas fick jag nu också veta att plunta kallas flachmann i Tyskland.
Som jag alltid brukar säga; "Man lär sig så länge man har en lever".
Ciao / Ne
Skriv svar