På spåret....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

På spåret....

Inlägg av Nicke »

Oj så skönt! Om några få timmar sätter jag mig på tåget för en skön meditativ stund genom landet.
En god bok i läsplattan, Prometheus i surfplattan och i Bistron köper man något från svalt från p.....r-plattan...

När jag blir trött lägger jag mig och sover, och behöver inte vakna förrän jag vill.

Från 19.07 till 12.20 i morgon då jag får andas Stockholmsluften kan jag alltså bara ägna mig åt mig själv, och mitt.

Sounds like paradise för en småbarnspappa tillika lärare... Behöver jag förklara varför tåget är så sjukt mycket bättre än flyget när man skall resa... om man nu inte är en stressad noll....

See ya på ROT-12
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: På spåret....

Inlägg av geguzzi »

så då ses vi snart
du kan suga på denna Guzzi på vägen ner och resten av oss Guzzi vänner
geguzzi

http://www.bikeexif.com/moto-guzzi-daytona-custom
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Tina
GuzziFanatisk
Inlägg: 655
Blev medlem: 03 mar 2007, 17:56
Ort: Stallslycke

Re: På spåret....

Inlägg av Tina »

Typiskt norrlänning, ta en evighet på sig att komma till sak Joooooooooooooooooooo jag skull baraaaaaaaaaaa :lol: :lol: :lol:
Jag startar från småländska skogarna i mo9rgon förmiddag när jag vaknat efter en god natts sömn i min egen säng med en katt som fotvärmare. Räknar med att vara uppe i Stockholm framåt kvällningen. :)
Tina
Fd Redattrice di Giornale
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: På spåret....

Inlägg av GuzziKungen »

Glöm inte att FJUDA ,lite för mycket safe just nu :mrgreen:
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: På spåret....

Inlägg av Nicke »

Efter stillsamma äventyr med gott om tanketid har jag äntligen insett varför jag gillar att åka tåg så mycket.

Det är ju precis som när man är ute med någon av sina sköna på vägarna. Ofta får man uppleva mycket mer äventyr och trevliga möten än man räknat med.

Det handlar inte om transport, mer en resa, ett äventyr... Precis som livet skall vara.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: På spåret....

Inlägg av Tobbe »

Sätter man sen bagaget i ena vagnen och sig själv i andra, när tåget delar sig, så är äventyret komplett :lol:
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: På spåret....

Inlägg av Nicke »

Ja, vad gör man väl inte för några extra timmar av njutning.... :wink:
Ciao / Ne
Skriv svar