Häng me´upp på Dönre!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Häng me´upp på Dönre!

Inlägg av Nicke »

Det gör ni väl?

I helgen är det ånyo dags för den uråldriga Midnattssolsträffen som försiggått alltsedan knuttarna var iklädda riktiga skinnställ, ogarvade och mysigt Mammuthåriga.
Hjulen var av sten på den tiden och förgasare skötte bränslematandet.

Nåväl, skulle vara fint att se några Guzzis i kvällens kortegekörning upp på Dundrets topp. Terje från Älvsbyn har aviserat att han dyker upp. Självklart räknar jag att adjutanten också lågflyger över Dundret på sina nya blanka vingar.

Just i denna stund är vädret tråkigt och grått, men vid 22.30 tiden när kortegen mullrar iväg från MC-folkets park, kommer solen förhoppningsvis att glänsa mest i Guzzistrutar.

Oki, sätter stora nioliters kaffepannan på spisplattan och sätter mig att vänta vid köksfönstret...

http://www.mmck.se/mc-traffar/midnattssolstraffen/
Bilagor
fembarnsknutte.30.JPG
(350.53 KiB) Nerladdad 96 gånger
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Häng me´upp på Dönre!

Inlägg av Nicke »

Ikväll ska dock rosten slipas bort, om jag nu händelsevis skulle tvingas bromsa lite i femmankurvorna på väg ner från fjället.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Häng me´upp på Dönre!

Inlägg av Nicke »

Det blir skönt oxå för Anna som då äntligen kan passa på och klippa gräsmattan... :mrgreen:
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Jörgen
GuzziFanatisk
Inlägg: 181
Blev medlem: 06 aug 2011, 11:13
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V11 Sport Ballabio -04 (såld)
V85 TT -20
Honda VTR 1000 F -06
Ort: Forserum

Re: Häng me´upp på Dönre!

Inlägg av Jörgen »

Bild

Vilken härlig bild! Det oklippta gräset, det klippta gräset, den rostiga bromsskivan, stegen, hoppmattan, det fina vädret, sommarn :D.

Tänker, stackars fembarnsknutte. Som inte hinner med sin hoj. Den kanske är trasig.

Är kanske inte alls synd om fembarnsknutten.. Fem barn kan ju ge minst lika mycket glädje som den där Moto Guzzin. Tingesten kanske är en installation, eller trädgårdskonst, som både barn, vuxna och knuttar kan ha glädje av. Lite synd är det ändå om Anna om hon väldigt gärna vill klippa plätten, men att det inte går pga Guzzin. Och synd om Guzzin som inte får ha en rostfri bromsskiva.

Lycka till med rostslipningen och väderprofetian Nicke!

P.S Jag kanske dyker upp och sniker till mig en kopp kaffe, för det är ju inte alls så långt att åka, som till Mel's Place :wink:.
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Häng me´upp på Dönre!

Inlägg av Nicke »

Du är hjärtlig välkommen Jörgen! Terje brummade just ut från gården, så det finns sådär, typ åtta och en halv liter kaffe kvar som bara väntar på att någon skall dricka det.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: Häng me´upp på Dönre!

Inlägg av Jari »

Sorry herr President. Jag befinner mig på ön Röst utanför Lofoten i Norge med en sporttjej som heter Yvette, avis?????
Varit på lokala puben o druckit ett par öl. I morgon hårt jobb.
Hörs om resan till hösträffen.
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Häng me´upp på Dönre!

Inlägg av Nicke »

Ja,ja,ja. Hälsa den sköna. Föreslå att hon skall göra ett motorsportreportage på Sviestadsbanan i början av augusti.

Röst låter härligt, liksom samtliga rim därpå...

Se nu till att anmäla dig till träffen i rätt tråd oxå.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Häng me´upp på Dönre!

Inlägg av Nicke »

En liten tävling:

Finn fem rätt.

Pris: 8 1/2 liter avsvalnat kaffe.

(När det gäller väderförutspåelsen kan jag dessvärre berätta att midnattssolen lyste med sin frånvaro och att det på kalfjället kändes som en överhängande risk att plötsligt köra över Baskevilles hund, hastigt uppdykande ur dimmorna.)
Bilagor
Finn fem rätt.JPG
(292.03 KiB) Nerladdad 87 gånger
Ciao / Ne
Skriv svar