Do-spalten 1/07

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Do-spalten 1/07

Inlägg av Nicke »

Hej där ute!
Här kommer de senaste spaltdecimetrarna från Giornale uno/07:

Hej Guzziamiches.

Trettio grader kallt ute och snö så det räcker upp till backspeglarna… Vårkänslorna står inte som spön i backen direkt. Ändå har man på TV:n mage att säga att det är snöbrist på våra skidorter, jahaja!! Enligt aktuella mätningar kan jag avslöja att vi har ett snötäcke på 160 centimeter. En bekant som gjort kontinuerliga mätningar säger att vi fått tre meter fluffig nederbörd fram till trettondagen. Enligt gammal klokskap har vi då ännu två tredjedelar att vänta efter det datumet. Nu ska jag inte gräva ner mig vidare, utan istället kila ned i källaren för att jaga fram snorkeln!
I övrigt är livet på topp! Gårdagen ägnade jag till stor del att ratta en blodröd Alfa genom vackra Italienska landskap. Nu skedde detta förvisso bara i en virtuell verklighet, där jag satt framför min nya grymma mediecenterdator med trettio tums skärm, men likväl med en fet Ferrari Enzo forcefeedback-ratt i stadigt grepp, alltmedan den inbyggda subwofern i den skinnklädda gamerstolen medelst eggande Vsex-morr bankade ryggmusklerna möra…
Barsligt? Yes indeed, guilty as charged, men vem vill egentligen bli vuxen när världen är fylld av sådana lustfyllda leksaker?? Säg inget till de vuxna, men jag vet att motorcyklar är det egentliga namnet på det som tant Astrid kallade krumelurpiller…

Planeringen inför sommarens NGzz04, med underrubriken “Slottsträff för Italienvänner” pågår för fullt. Inbjudan till träffen står att finna på annat håll i detta blad. Men för er kära vänner ska jag nu avslöja lite av det som utspelas i kulisserna.
Träffen skall som underrubriken avslöjar vända sig till Italienvänner. Primärt mc-folk, men om någon med fler hjul på sitt samvete vill vara med så går också det bra. Fler människor behöver inte med automatik innebära bättre träff, men nu är ju vi människor funtade så att vi gärna vill kunna väga och mäta. Därför hyllar vi tesen ”the moore, the merrier” och håller i minnet att Guzzifolket sällan behöver armbåga sig fram på våra tillställningar. Fredag till söndag blir som tidigare av modellen “vanligt” träffstuk, med chans till utflykter, upptåg och trivsamt gemyt dressat i en mix av Italiensk och lappländsk spice både för kroppen & knoppen.
Under måndagen får de som har lust möjligheten att följa med på den megaexotiska Laponiaturen. Jag har varit i kontakt med lite tidningsfolk och hoppas att träffen, och då i synnerhet Laponiaturen blir föremål för en artikel i någon av våra mc-tidningar.

Nordimotor i Umeå kan glädjande nog tänka sig att frakta upp lite heta test-järn, så att vi kan få chans att njuta lite nya primörer. I Umeå finns dessutom rätt aktiva Italienvänner. Jag har bl.a. varit i kontakt med Annica som är ordförande i Svenska Alfaklubben, förutom att hon är aktiv i Ducceklubben. Hon har lovat att lobba för träffen via dessa organ till andra med hjärtat i de rätta färgerna.
Nä, nu har jag som vanligt förbrukat mitt spaltutrymme flera gånger om. Därför får jag ta mig i hampan och istället fortsätta med skvallrandet nästa gång vi träffas här mellan raderna. Kom nu bara ihåg att sätta lite feta kryss i almanackan på datumen 20 – 23 juli denna dubbel-heta sommar…

Njut vårens vibrationer / Nicke 8)
Ciao / Ne