Var sak har sin tid...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Var sak har sin tid...

Inlägg av Nicke »

Efter ett morgopass där jag såg till att svida om bilen till vintersulorna fick jag lite funderingat kring detta med JIT-tänkandet (Just In Time). Nog för att det varit lite slirigt och dant och lite övertida att hasa runt med sommarpuckarna, med tanke på att snön ligger djup sedan några veckor...

Knästående i snön, minus 18 grader och ett halvskumt ljus (ute, naturligtvis, e.som dubbelgaraget är fullt av allehanda tvåhjulingar på vinterferie).

Varför ser man inte till att göra detta på sommaren när det är varmt och skönt ute?
Ciao / Ne
Tina
GuzziFanatisk
Inlägg: 655
Blev medlem: 03 mar 2007, 17:56
Ort: Stallslycke

Inlägg av Tina »

Det låter som om till och med en norrlänning som du glömmer att efter sol 8) kommer snö ock kyla :roll:

Här ner i andra änden av det långa landet är det idag gråmulet och tre plusgrader, inte ens katten vill gå ut. Själv måste jag ju även om jag helst gjort som björnen och gått i ide så här års :!:
Tina
Fd Redattrice di Giornale
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Inlägg av Raz »

Förra året när hela Tokholm lamslogs av lite halka (det är bara en på hundratusen här som kan köra bil som folk) så beslöt jag att köpa snökedjor att ha med mig den här perioden innan det är vettigt att slå på dubbdäcken. Så man kan köra uppför blankpolerade uppförsbackar. Tanken var väl god men snökedjorna ligger ju inte i skuffen utan i förrådet. Man är ju inte fiffig hela tiden... Men i år fick jag iofs på dubbdäcken i tid.
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Skriv svar