Uppdateringar kring NGzz04 - "En bal på slottet"

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Ny tävlingsklass...

Inlägg av Nicke »

På förekommen anledning...

Till Gällivareträffarna kommer det: Tyskar, Holländare, Danskar, Finnar, Norrmän och löst folk från södra Sverige (söder om skrövån) men väldigt få från norrland!!!

För att stimulera tillväxten på detta område införs en ny tävlingsgrenen under träffen: Kortast körsträcka.

Vad gör man väl inte för konsten?
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Fler välvilliga sponsorer

Inlägg av Nicke »

Hej därute

Vill bara påminna om att det ännu finns ett par dagar att spela på för dem som vill verka svårfångade. Efter den 5 juli blir det en hundring dyrare att komma på träffen.

Just precis för några minuter sedan fick jag löfte om prissponsring från Guzzis generalagent i norden, Itago som de heter.
Tackar ödmjukt deras svenska representant som nickade bifall trots att jag antastade honom under hans semester.

Alltså det finns även priser som det står Moto Guzzi på!!!

Tips på grenar ni kan tjuvträna på för att ha chans på dessa åtråvärda priser: Singla sula, Check the spark, Moto CP, Kast med stor stake (>120 hp), Kast med liten stake (För dem med mer än 120 hp, eftersom de redan är utrustade med pittförlängare...) samt slutligen "Länsa tråget"

Sålunda; se till att vässa både era knoppar och kroppar för att vara fit inför de stundande drabbningarna.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Hoppsan...

Inlägg av Nicke »

Nu skäms matteläraren...

<120 hp skulle det naturligtvis stå (Krokodilen gapar ju alltid efter största bytet)

Hejs / Ne
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

wooow...

Inlägg av Nicke »

Publikum Notorikum

Oj,oj,oj, såna hotta priser!

Igå damp det ner ett par lådor med spännande innehåll.
Priser till träffen från sponsorn, ni vet den stora starka trygga kalla goda.
Jag säger bara; måste nog skaffa en notorius publikum för annars finns risken att jag ser till att vinna alla priserna själv...

/Publicerum Notorikus :shock:
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Kommer snart.

Inlägg av Nicke »

Hej Träffsäkra.

Trettio pers som varit duktiga och kommer undan med tvåhundra pengar i träffavgift. Men misströsta inte ni andra, jag lovar att ni kommer att få ovanligt mycket för pengarna.

Kan berätta att det förutom hojåkare nu också är anmält både Alfa och Lamborgini Diablo njutare.

Bli nu inte rädda för att jag kommer att vara lite tyst under helgen. Skall till Pajala för att kränga lite Ingabett´s på norrbottens största sommarmarknad. I början av nästa vecka återkommer jag med lite aktuella vägvisartips. Har ni frågor så når ni mig på mobilen de närmaste dagarna.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Beskydd är beställt...

Inlägg av Nicke »

Nu har offer nedlagts för att Träffen för Italienvänner i Gällivare skall åtnjuta skydd och lycka.

Självklart står hoppet till Juksakka - bågens gudinna.

Antalet föranmälda är i dagsläget 34 personer, senaste inkomna var fyra personer på tre Guzziz från Alta i Norge. (Där de förövrigt har en redig träff kommande helg)

Ha det gott 8)
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Tack för kaffet...

Inlägg av Nicke »

Fler och fler bitar trillar på plats...

Kan berätta att Inger & Stora sjöfallet bjuder in oss på kaffe, kaka och lite berättelser om Stora sjöfallet när vi passerar under måndagens Laponiaresa.
Läs mera: http://www.storasjofallet.com/

Måndagens program ser preliminärt ut på denna måte:

07.30 Uppsittning för färd in i den stora vildmarken (380 km tor)

Vi stannar och kollar in olika sevärdheter under resans gång.

10.30 Vi bjuds kaffe i Stora sjöfallet

11.00 Vidare mot Ritsem

12.00 Halvvägs sitter vi av och vem vet, kanske bjuds vi Kaffe igen?

13.30 Stopp för tankning i Stora sjöfallet

15.00 Vi får rökt fjällfisk och andra godsaker till livs medan vi lyssnar på berätteser om familjen Öbergs liv sida vid sida med den stolta havsörnen

18.00 Hej och kramkalas vid stora vägkorset (Här skiljs kanske vägarna för många av oss.

Visst låter det väl spännande...!??

Prisestimat: Kring en hundralapp. Tider mm. är ännu till viss del av preliminär art. 8)
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Alla vägar bär till Rom...

Inlägg av Nicke »

Hej träffgänget

Eftersom jag tänkte åka ut till stugan för ett par dagar och sedan till Norge för coolaste bluesfestivalhelgen så tänkte jag ge er en liten vägbeskrivning.

Igentligen är det ju väldigt enkelt: Titta på kompassen och ställ nålen så den pekar mot norr, åk sedan ett par dagar till nålen börjar snurra, då är du i närheten...

Fast för dem som är mer petiga kan jag säga så här:

Dundra på-valet: Bränn E4:an till du passerat Piteå, koppla på hjärnan och fundera vilken av de två vägarna du skall välja.
Antingen siktar du mot Jokkmokk, där det är dags att börja inbromsningen för då har du 10 mil kvar till Gällivare.

Eller så fortsätter du E4:an ända till Töre, där du viker av på E10:an som tar dig till Gällivare. (Se upp dock! Det var vid den heliga Shellmacken i Töre som Don Q "krockade" med den fagra Dulcinea, vilket ett tag senare gav upphov till en ny och väldigt söt medlem i Svenska Guzziklubben)

Uppleva mera-valet: Slingra dig fram genom inlandet, men lägg någon extra dag på resan i så fall.

När ni når Gällivare: Vägvisarörnar kommer att peka ut riktningen. Missar ni dem kan ni alltid lyfta blicken mot berget. Sikta mot berget, följ skyltningen Dundret (OBS! Ej gul skylt, den tar er upp på toppen) När ni svängt av mot Dundret ligger Dundrets stugby några hundra meter fram på vänster sida. En stor lavvo (kåta) och säkerligen en massa Italienflaggor säger: stanna motorn här.


Så slutligen en påminnelse: Renar är inga pålliga trafikanter. Så länge de knallar omkring vet man aldrig vart de är på väg. En gammal djungelvisdom säger att så länge de står å stirrar i marken så står de still.
Alltså: Bromsberedskap anbefalles!!

Kom ihåg att det är resan inte målet som är livet.

Res tryggt / Ne
Ciao / Ne
Skriv svar