Uppdateringar kring NGzz04 - "En bal på slottet"

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Uppdateringar kring NGzz04 - "En bal på slottet"

Inlägg av Nicke »

Hej träffsugna!
Här tänkte jag starta en tråd som håller er uppdaterade kring läget för sommarens slottsträff för Italienvänner som kommer att avlöpa kring det stiliga träslottet Fjällnäs vid Dundrets fot i Gällivare.

Träffen går av stapeln fredagen den 20 juli tom. måndagen den 23 juli.

Måndagen är en valbar dag som innehåller en exotisk mc-tur upp genom vårt världsarv Laponia (19 mil enkel väg).
Målsättningen är att denna tur skall bevakas av ett par journalister för att bli en häftig artikel som visar på det spännande mötet mellan den fantastiska naturen och de nyfikna men också lite "annorlunda" besökarna. Artikeln kommer förhoppningvis att publiceras både i svenska och italienska media.

To be continued... :arrow:
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Möjlighet att testa Italenska fullblod...

Inlägg av Nicke »

Hej träffsugna!
Jag har glädjen att berätta att Roger på Nordimotor i Umeå tänker komma upp med några testhojar så att vi skall ha möjlighet att prova lite nya heta Italienare. Risken finns att habegäret triggas, så se för allt i världen till att ta med checkhäftet.

To be continued... :arrow: color=red][/color]
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Inlägg av Tobbe »

Du Nicke !

Finns det nån lite mer exakt planering över vad som händer under de 3 dagarna ?
Jag har en helsikes lång väg att åka. Och OM jag åker så vill jag ju gärna vara med på den bästa/roligaste dagen :lol:
Tyvärr kan man ju inte undvara all den tid man skulle vilja :cry:

Antagligen länka du bara svaret till ngt som redan finns skrivet och som jag missat, men det får jag ta haha
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

NGzz04 - dag för dag

Inlägg av Nicke »

Hej!

Detaljplaneringen så långt den kommit i nuläget:
(Preliminär)

Fredag:
Ankomstdag. Enklare samkväm och lite småjippon.

Lördag:
Utbud av ett flertal utflykter och Evenemang. Ex. gruvturer (1000m under jord i järnmalmsgruva, bland gigantiska maskiner i dagbrottskoppargruva), Mc-guidning med kulturella förtecken. "Historien om mannen som räddade malmen i svensk ägo" - en spännande guidning i slottet. Kortegekörning upp till Dundrets topp. Barbequeafton - helstekt ren med italiensk touch. Tävlingar. mm

Söndag:
Återhämtningsdag med olika valbara aktiviteter, ex. Bodaborg och några andra ännu ej spikade saker.

Måndag: Den exotiska mc-turen genom Laponia (Heldag).

Under helgen: Möjlighet att testa nya motorcyklar.

Som synes är lördagen den dagen då träffen peakar, men för folk som aldrig upplevt "Europas sista vildmark" så är säkert måndagen den dagen som är mest minnesvärd.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Inlägg av Tobbe »

Tack Nicke !

Det var ungefär det jag hade misstänkt och precis det jag ville veta.


Känns som jag måste lägga på en dag till resan, om den ska gå i lås :lol:
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Fyra väggar, tak och en skön säng...

Inlägg av Nicke »

Hej Träffsugna!

Det har börjat droppa in en del preliminäranmälningar till NGzz04.
Bra! alltså att ni har förstånd att föranmäla er ankomst. Gissa om det underlättar arbetet...

Några har frågat om det finns möjlighet att sova i stuga istället för tält i slottsparken.
Svaret är: Självklart!! Väntar att få prisuppgifter på vad vi skall betala för stugorna på Repisvaara. Kanonstugor med bastum och det bästa av allt - promenadavstånd från slottet.
Således behöver ni inte ta med någon fru som kan köra er hem på småtimmarna... (Förlåt, jag menar naturligtvis äkta man.)

Återkommer inom de närmaste dagarna med prisuppgifter och ett telefonnummer där ni kan boka.

Ha en skön valborgshelg
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Inlägg av Tobbe »

Är det någon som tänkt åka på denna träff, från Stockholm ?
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Lugn och stabil sponsor...

Inlägg av Nicke »

Hej träffspekulanter.

Nu har mitt sommarlov hunnit en liten bit på vägen. Pulsen stabiliseras så sakteliga men ännu krävs lite tid innan den verkliga tranquillan behagar infinna sig.

Kan med glädje meddela att en trygg och stabil sponsor ställer upp med fina och mycket passande priser till tävlingar och bus som vi kommer att roa oss med under träffen.

Om era associationsbanor inte dött sotdöden får ni gärna komma med gissningar om vem den välvillige sponsorn kan vara. (Ledtråd: Under kommande helg finns risken att jag håller sponsorn i handen...)

Ha nu en riktigt skön och rolig midsommar (men kom ihåg att det denna helg trots allt räknas in bland amatörernas afton-segmentet)
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Fördjupning...

Inlägg av Nicke »

Dristar mig till att säga att jag till och med kommer att njuta av att hålla "sponsorn" i handen och mot mina läppar... Mmm längtar redan.

Hoppas kunna lämna ut stugpriserna i början av nästa vecka. (Var ännu inte färdigfunderat när jag kollade idag) Fem personer/par hade redan bokat men vet ej om vilka priser de fått.

Njut sommaren och helgen.
Ciao / Ne
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Norrlandsresa

Inlägg av Guzzikjelle »

Tobbe skrev:Är det någon som tänkt åka på denna träff, från Stockholm ?
Kan nog vara så att Chichi o Kjelle har tänkt sig detta
utflyktsmål :lol:
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Inlägg av Tobbe »

Så trevligt :-)

När tänkte ni åka ?
Min plan är att åka antingen torsd em eller fred morgon och sedan hemåt redan på söndagen.

Vi kan väl höras på telefon när det närmar sig.

Häpp
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Senaste träffinfot

Inlägg av Nicke »

Hej träffsäkra mfl.

Ledsen att ni fått vänta på diverse info. Sanningen är den att jag känt mig lite sliten och haft en massa bollar i luften som andra förväntats returnera. Men om man ska få något gjort får man greppa tag i saken själv...

Först till stugbiten för de som inte vill sova portabelt.

Priset per näsa och dygn för kanonfina fyrbäddsstugor är 198 pengar (ifall ni fyller upp stugan) Vill ni breda ut er och slippa påträngande typer får ni alltså pröjsa fyrdubbelt, men det kanske det kan vara värt!?

Bokning: Ring Dundret på 0970-14560, använd det hemliga lösenordet "Slott och koja"

OBS! Jag har inte bundit upp några stugor så är ni spekulanter bör ni inte vänta onödigt länge!!!
(Tacksamt ber jag er som bokat stuga att även avisera er anmälan till mig för att underlätta mitt liv och arbete!!!)
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Jaga fram kammen...

Inlägg av Nicke »

... eller kamma er med fälgkorset ifall ni föredrar det...

Saken är nämligen den att den eminenta mc-tidningen MC-nytt tänker delta i träffen för att förmedla händelsen till omvärlden.

Dels ett reportage om den exotiska träffen, men också med reportage om spännande byggen och profiler som besöker träffen...

Så det gäller alltså att fixa fröjset och fila på de där halvtaskiga lösningarna som man inte vill att andra ska behöva se.

En Italiensk resetidning som heter Mythos ska hit och göra ett reportage om Italien i Gällivare och Lappland men det blir tyvärr någon vecka efter träffen. Reportaget skall enligt uppgift ha ett omfång på 35 sidor och träffen skall nämnas som en del av det Italienska inslaget i Sverige, Lappland, Gällivare.

to be continued... 8)
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Bekräftat idag...

Inlägg av Nicke »

Heta, sköna, skönheter...
Att testa kommer att finnas under träffen säger Roger på Nordimotor. Han har haft godheten att samspråk med generalagenten för att få ännu mer för oss att klämma på. Roger nämner bla. Norge med navigator, Grizzo, Aprilia och om den inte blir såld innan dess; MW Augustan.
Nice tycker Nicke!!! 8)
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Men det finns mörka moln vid horizonten...

Inlägg av Nicke »

Eller kanske är det bara glädjande nyheter...

Det verkar nämligen som det finns fler Italienvänner bland folk som gnuggar japanes. Åtminstone är det många som kör Samasaki och allt vad de nu heter som anmält sig till träffen. Kul! Men vart är alla Guzziåkare? (Hoppas inte de skruvar så svetten lackar...)

Mest spännande föranmälan hittills är Firebladeryttaren som irrar sig hit hela vägen från Irland. :roll:
Ciao / Ne
Skriv svar