Snart på banan igen

Tips & idéer om vad ni vill se på hemsidan.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Snart på banan igen

Inlägg av Tobbe »

Hej

Inom några dagar så kommer jag återigen att ha möjlighet att uppdatera hemsidorna. Det är ett himla jobb att återskapa allt efter en total systemförlust om man inte har fullständiga backuper.
Så se upp därute, rätt som det är kommer olyckan med datorn och då gäller det att ni förberett er väl.
Foton och privata filmer är det värsta, dom går ju aldrig att göra om hur mycket jobb man än lägger ner:(
Själv har jag just blivit av med de senaste 2½ årens foton *snyft*. Mycket av mitt arbete de närmaste dagarna kommer i första hand att läggas på att försöka "scrapa" min hårddisk efter filer som inte längre finns.
Sedan vidtar arbetet med klubbens site.

- Kommer att vara tvungen att göra om "Galleri"-sidorna mer eller mindre helt.
- Resten av huvud-hemsidan tror jag mig nu ha räddat.
- ModellRegistret är det knepigaste att återskapa då jag blivit av med så gott som all grunddata vad gäller detta. Men skam den som ger sig:-)
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Systemkrasch

Inlägg av Guzzikjelle »

Låter inget kul vad skall man göra som du inte gjorde?? en extra hårdisk på sidan om är väl det bästa. Eller en annan dator borde välfungera om man har dom hopkopplade i nätverk hemma.
Kjelle :lol:
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Man brukar säga...

Inlägg av Nicke »

Att den kloke inte lägger alla ägg i samma korg...

(Nu menar jag naturligtvis inte att vår It - gladiator inte är en klok man)

För datorhönor måste ordspråket modifieras till "Den kloke lägger alla sina ägg i minst två korgar...)

På Teknikmagasinet kan man köpa superfina små portabla hårddiskar för runt tusingen. Har själv köpt en snygg (Porsche design, Guzzimodellen var tyvärr slut!) i fickformat som rymmer 160 Gb, för ca. 800 kr. Står man ut med en som inte ryms i skinnstället kan man få 500 Gb för bara någon hundralapp till...

Better safe than sorry :?
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Inlägg av Tobbe »

Precis den där LaCie Porsen har jag oxå hemma, men den har sagt upp sig den med. Höll endast nåt år och var utesluten att köra "riktiga" BUPar mot pga att den hade fel filsystem :(

Den här gången blir det tuffare prylar med raidade diskar mm mmm :-)
Senast redigerad av 1 Tobbe, redigerad totalt 7 gånger.
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Aha, såpass...

Inlägg av Nicke »

Hoppas du inte går lika hårt åt tvåhjulshårdvaran... :)

Det där andra du nämner är väl ungefär som digitala wawe-skivor... , kanske du skulle slå på stort och satsa på binära ABS-bromsar oxå :wink:
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Inlägg av Tobbe »

Det är snarare att likna vid ett tvåkrets-system. Om den ena kretsen läcker så funkar ändå den andra.
Där fick du igen :lol:
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Självklart,

Inlägg av Nicke »

Du har naturligtvis helt rätt. Det är ju faktiskt mer så att dina nuvarande skivor är "vågiga" och du följdaktligen en riktig våghals som vågar förlita dig på deras egenskaper...
Ciao / Ne
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Man brukar säga...

Inlägg av Guzzikjelle »

Nicke skrev:Att den kloke inte lägger alla ägg i samma korg...

(Nu menar jag naturligtvis inte att vår It - gladiator inte är en klok man)

För datorhönor måste ordspråket modifieras till "Den kloke lägger alla sina ägg i minst två korgar...)

På Teknikmagasinet kan man köpa superfina små portabla hårddiskar för runt tusingen. Har själv köpt en snygg (Porsche design, Guzzimodellen var tyvärr slut!) i fickformat som rymmer 160 Gb, för ca. 800 kr. Står man ut med en som inte ryms i skinnstället kan man få 500 Gb för bara någon hundralapp till...

Better safe than sorry :?
Skicka räkning till kassören så vi slipper detta i fortsättningen? OK IL Presidente?
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Skriv svar