Kalender.. till vad?

Tips & idéer om vad ni vill se på hemsidan.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Jörgen
GuzziFanatisk
Inlägg: 181
Blev medlem: 06 aug 2011, 11:13
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V11 Sport Ballabio -04 (såld)
V85 TT -20
Honda VTR 1000 F -06
Ort: Forserum

Kalender.. till vad?

Inlägg av Jörgen »

Öppnade upp "Svenska Guzziklubbens Kalender" för att kolla efter något passande evenemang att planera in som resmål med Guzzin kommande säsong. Fick dock en riktigt ledsam upplevelse..! Kalendern är ju totalt tom!!

"Här är tanken att alla viktiga händelser för klubben ska visas!" står det i kalenderns huvud. Ok, det finns faktiskt EN händelse noterad för den 8 februari 2012. Nämligen en gratulation till Nicke, som kanske är Guzziklubbens president, och kanske har sin födelsedag det datumet. Att detta är en viktig händelse för en klubb med runt 500 medlemmar har jag lite svårt att förstå. Går tillbaka till kalendern för 2011. Denna är ju nästan lika blank!? En händelse i januari och en i augusti, samt gratulation till Nicke den 8 februari och födelsedagsgratulation till Chichi 9 juli. Vad det gäller födelsedagar, finns det i forumet TVÅ ställen, där dessa kan uppmärksammas! Nämligen under rubriken "Off-topics and bullshit" och "Födelsedagar".
På klubbens hemsida, under "Om klubben", står att läsa att klubben har tre träffar om året. Varför finns inte ens dessa upptagna i kalendern?!

Jag vet inte vad som klassas som viktiga händelser, men en kalender för en klubb med femhundra medlemmar, måste fyllas betydligt bättre än så här! När jag öppnar kalendern vill jag tex. kunna läsa om mc-träffar, mc-tävlingar och andra aktiviteter relaterade till motorcyklar och motorintresse. Med mc-träffar menar jag inte speciella Guzzi-träffar utan alla mc-träffar som kan vara av intresse. Läser i Gästboken att det kommer att anordnas en träff i Gävle med italienska fordon 16 juni 2012, kallad Piazza Italia, dit alla Guzzientusiaster välkomnas. Varför är inte detta evenemang upptaget?! Är det möjligen så att denna träff ej kan räknas som viktig händelse för klubben. Jag vill se en förändring på kalendern som gör att vi medlemmar, på ett enkelt sätt, har möjlighet att välja ut evenemang som vi kan åka på/till och på så vis kunna träffas med våra Guzzis. Ansvaret för att kalendern fylls ska i första hand ligga på klubbens organisation och i andra hand på medlemmarna.
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Kalender.. till vad?

Inlägg av GuzziKungen »

Hoj!
Ett bra påpekande och helt i sin ordning.
Vi har varit slappa med att fylla på händelser men lovar att bli bättre.
Eftersom vi är en ideell förening så behöver vi hjälpas åt med att pusha på och komma med aktuella uppslag, gärna med egna idéer :D .
Maila gärna webmastern om ni vet en händelse som kommer att komma framöver, så läggs den in i den ihåliga kalendern.

Just i skrivande stund inväntar jag in ett svar på tänkbar träffplats för vårträffen.
När det är klart så kommer det både skrivas i Giornale (klubbtidningen),kalendern och allmänt på forumet).
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: Kalender.. till vad?

Inlägg av Tobbe »

Jag har nu bytt ut den gamla kalendern mot en ny google-kalender.
Detta innebär att nu kan alla som har ett googlekonto vara med och bidra till att kalendern hålls bättre uppdaterad.

Hittills är det vi som kan uppdatera kalendern:
  • Tobbe, Nicke och självklart även jörgen
Vill du vara med och bidra så anmäler du bara ditt googlekonto till mig!

Jag anser att allt som är mc-relaterat platsar i kalendern!

Med förhoppningar om förbättringar
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
Jörgen
GuzziFanatisk
Inlägg: 181
Blev medlem: 06 aug 2011, 11:13
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V11 Sport Ballabio -04 (såld)
V85 TT -20
Honda VTR 1000 F -06
Ort: Forserum

Re: Kalender.. till vad?

Inlägg av Jörgen »

Åhh, tack för förtroendet Tobbe, att få va med å klottra i kalendern :D !
Ska verkligen sträva efter att stoppa in aktiviteter i den. Själv skulle jag tycka det var roligt om det fanns massor med skojiga aktiviteter som man kunde välja och vraka mellan. Och planera åkturer med hojen, för att besöka dessa.
Tackar dig även för dina ansträngningar till förbättringar:D

Mvh Jörgen
Användarvisningsbild
Jörgen
GuzziFanatisk
Inlägg: 181
Blev medlem: 06 aug 2011, 11:13
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V11 Sport Ballabio -04 (såld)
V85 TT -20
Honda VTR 1000 F -06
Ort: Forserum

Re: Kalender.. till vad?

Inlägg av Jörgen »

Jamen.. nu finns det mer aktiviteter än någonsin (?) i kalendern!

Jag kommer absolut att försöka besöka fler utav evenemangen :)
Men det finns ju utrymme för ännu mer i kalendern, så krydda på med tips, du som läser detta inlägg!

Fast jag vet ju inte.. det kanske bara är jag som har intresse av att kolla i kalendern. I det här forumet är det så satans dålig respons på trådarna, så det figurerar i princip inga åsikter eller kommentarer om något!! Man har ingen aning om vad du som besökare tycker. Ofta flera visningar på en tråd utan ett enda svar. Tänker tex. på Nicke som producerar massa trådar och håller liv i forumet men nästan alltid utan att få nån kommentar. Fan vad tråkigt. Att forumet är så dött trots nya trådar och många besök är riktigt surt.
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Kalender.. till vad?

Inlägg av GuzziKungen »

Bra jobbat Jörgen :D
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: Kalender.. till vad?

Inlägg av Tobbe »

Kanooon :D
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Skriv svar