49-Årsracet på Linköpings Motorstadion 1-3 augusti 2014

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

49-Årsracet på Linköpings Motorstadion 1-3 augusti 2014

Inlägg av geguzzi »

Det var trevligt där förra året.

Välkommen till 49-Årsracet på Linköpings Motorstadion 1-3 augusti 2014

Årsracet är en tävling för klassiska motorcyklar. Arrangörer är Linköpings Motorsällskap och MCHK-Racing. Det som gör den här tävlingen och Linköpings Motorstadion unika är att man inom samma område tävlar i fyra olika discipliner samtidigt. Varje år samlas 600-700 racerförare från Norden och stora delar av övriga Europa och gör upp i roadracing, cross, speedway och trial.

Arrangemanget bjuder på nostalgi, stenhårda tävlingar, motorkultur, gamla och nya MC-kändisar.

Som publik är man välkommen in i depåerna, där kan man tala med förarna och se tävlings-motorcyklar från början av förra seklet fram till hightec-hojarna i roadracingklassen SuperMono.
http://årsracet.se/

geguzzi
1545959_580970505313984_1152284701_n.jpg
(83.89 KiB) Nerladdad 75 gånger
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Användarvisningsbild
Jörgen
GuzziFanatisk
Inlägg: 181
Blev medlem: 06 aug 2011, 11:13
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V11 Sport Ballabio -04 (såld)
V85 TT -20
Honda VTR 1000 F -06
Ort: Forserum

Re: 49-Årsracet på Linköpings Motorstadion 1-3 augusti 2014

Inlägg av Jörgen »

Om vädret är okey kommer jag garanterat att besöka 49-ÅrsRacet! Att få se Erik Joner och co rejsa på sina Guzzi's är underbart! Å man blir ju inte besviken av att se de andra på Sviestad heller :wink:

Meddela gärna här, om du är intresserad av att slå följe och åka tillsammans till Linköping..

Om vi blir flera som åker till Sviestad på Moto Guzzi, borde vi ställa upp våra hojar tillsammans på "boulevarden", och lobba för märket.
hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Inlägg: 618
Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Re: 49-Årsracet på Linköpings Motorstadion 1-3 augusti 2014

Inlägg av hassew »

Ja Årsracen är verkligen värda ett besök.
Jag har besökt banan varje år sedan den invigdes 1968. Gud vad jag känner mig gammal!
På den tiden så fanns bara asfaltslingan. Varje år ordnades roadracingtävlingar i SM-serien, bla.
Dom andra banorna kom till efterhand.
Efter några år så började MCHK-R att ordna helt informella bandagar för att kunna lufta sina gamla racerhojar.
Ingen entre,och inga arrangemang kring banan.
Därefter så har det alltså växt till dagens jättearrangemang,
Efter förra årets träff så har det ju pratats lite löst om att göra nå´t liknande igen.
Det kanske blir för tätt inpå i år, och dessutom så har vi ju redan har tre klubbträffar att åka på.
En spontanträff vore väl däremot kul.
Välkomna till Linköping
Som det nu ser ut så kommer jag nog att vara där i år igen.

//Hasse Wiström /Linköping
Skriv svar