Parkera hojen...

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

StefanP
UppKomling
Mina motorcyklar: California 2 1984

Parkera hojen...

Inlägg av StefanP »

Hej.
Är det någon som funderat på att parkera sin hoj på något lämpligt ställe över vintern?
Södra delarna av Europa för att kunna ta en tur när man e ledig.

I Malaga finns ett ställe/garage med lite service och dom fixar till hojen innan du kommer ner å skall åka.
Det har dom sagt iallafal.

Men södra Italien kanske är mer kul :D

Hör gärna av er om ni har erfarenhet eller funderar på samma sak

StefanP
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Kontakt:

Re: Parkera hojen...

Inlägg av Nicke »

Oj!
Själv har jag funderat på att ställa en i Falun... Men nu känns det ju plötsligt rätt futtigt...

Tänk öm man kunde han en hoj garagerad i närheten av Comosjön, det skulle vara ljuvt. Speciellt för mig som annars behöver köra närapå flera hundra mil innan jag når den södra landsgränsen...

Låter verkligen spännande. Håll oss uppdaterade och berätta gärna lite mer om vad man får räkna med för kostnader mm.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Kontakt:

Inlägg av Nicke »

Egentligen borde det ju vara en affärsidé' för Guzzifabriken. Åtminstone omde gjort det på den tiden då de kvar hade hur mycket som helst av de gamla fabrikslokalerna.

Det hade ju varit ett lysande säljargument för nya hojar. Att långväga kunder, (säg för köpare utanför en radie av typ 1500 km) skulle kunna nyttja en uppställningsplats för ett stycke hoj (villkor: Guzzi) under ett visst antal år. Det säljs ju inte fler Guzzis årligen för att det skulle kunna vara möjligt :wink:

Sedan kunde de sälja service-, polerings- och trimningsuppdrag under hiberneringsperioden... Fan, jag måste nog tipsa dem om upplägget... (kanske man kan få en MGS som premie...) :D
Ciao / Ne
StefanP
UppKomling
Mina motorcyklar: California 2 1984

Inlägg av StefanP »

Hej

Om jag inte e helt glömsk så tog dom på firman i Malaga 20 euro i månaden för parkering.
Inte så farligt dyrt.
Och då kollade dom upp hojen när du var på väg ner å köra, det e väl batteri å att det finns luft i däcken
plus att dom kan hämta å lämna på flyget.

Men så har jag hört oxå att det finns på Malaga flygplats ett garage oxå men vet inte riktigt vem eller hur det funkar.
Jag kan hyra ut min så kan jag köpa en ny MG till nästa säsong å hyra och köpa en ny till nästa säsong..........

Jag skall kolla lite mer noga om hur det fungerar och vad man skall slanta upp för en vinter.
Södra Italien skulle ju vara bäst men har inte fått svar från dom jag mejlat. Bla. en klubb medlem i Calabrien och försökt
att hitta mc butik som kanske vill tjäna lite pengar på vintern om dom har extra plats.

Om fler e intresserade så kan vi säkert få mängd rabatt. Åså blir det ju en go resa till södern på höstkanten å en
go resa till norden på vårkanten 8)

Hadé gött

StefanP
Skriv svar