Långa leveranser
Moderator: Moderatorer
-
jakal
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: Guzzi fan.
V85 TT
Ägt 5 guzzi under mina mc år. - Ort: Ystad
Långa leveranser
Jag bara undrar om det är vanligt att man skall behöva vänta tre veckor på en hastighetsmätarvajer när man kör guzzi. Är det så med andra delar också bara undrar? Jag beställde den från Berrinoma i Tomelilla. ( Företaget är till salu har kanske med saken att göra )
Men är det så att det tar en jva tid på andra ställen med.
- Raz
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023 - Ort: Brottby
Re: Långa leveranser
Delar det är bråttom med skulle jag ringa/maila/surfa runt och kolla olika leverantörer, både i Sverige och utomlands. Om de inte har den hemma är det nog tyvärr inte ett dugg ovanligt med tre veckors, eller varför inte tre månaders väntetid. Eller ännu längre
Jag vet inte om det ens finns något centrallager värt namnet i Sverige nu för tiden?
Jag vet inte om det ens finns något centrallager värt namnet i Sverige nu för tiden?
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!
- -ah
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: ´03 Breva V750 ie "Rossinante"
Re: Långa leveranser
Hoppsan!-.Det var en nyhet!jakal skrev: Jag beställde den från Berrinoma i Tomelilla. ( Företaget är till salu har kanske med saken att göra )
- Bengt C
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: .
Le Mans III -83 - Ort: Bohuslän
Hastighetsmätarwire finns i Alingsås
Första dagen förra säsongen skulle jag besiktiga min LM3 så jag började med att rulla iväg till Däckstället i Loo eftersom det var Hyland där bak. Jag upptäckte direkt att hastighetsmätaren inte gav utslag. Jag hade ett ganska tight schema med bara någon enstaka timmas marginal och ca 15 mil att åka.
När jag skruvat av hjulet pillade jag med hastighetsmätarwiren under tiden som däcket blev utbytt och balanserad. Wirens innerledare hade gått av 5 cm ovanför växellådan. Jag rullade vidare mot Aröds Bilprovning i Göteborg och på vägen smet jag in till Biscaya. Naturligtvis hade de wiren på hyllan och jag tror den kostade 110 kr.
Drog vidare till Besiktningen och bytte wiren medan jag stod i kö. Kön bestod av bara mig, så det blev till att bara droppa i den nya innerledaren. När stationens MC-kille, kompetent karl f.ö., kom ut för att börja inspektionen med att köra en repa, hade vajern varit på plats i 20 sek. När jag kom hem bytte jag även ytterhöljet eftersom det gamla uppenbarligen släppte in vatten.
Så visst finns det delar i Sverige. Blinkersglas, motorpackningar och filter är exempel på andra saker jag köpt där, över disk, utan beställning. Vanliga slitdelar till Guzzi tycks inte heller vara särskillt dyra.
När jag skruvat av hjulet pillade jag med hastighetsmätarwiren under tiden som däcket blev utbytt och balanserad. Wirens innerledare hade gått av 5 cm ovanför växellådan. Jag rullade vidare mot Aröds Bilprovning i Göteborg och på vägen smet jag in till Biscaya. Naturligtvis hade de wiren på hyllan och jag tror den kostade 110 kr.
Drog vidare till Besiktningen och bytte wiren medan jag stod i kö. Kön bestod av bara mig, så det blev till att bara droppa i den nya innerledaren. När stationens MC-kille, kompetent karl f.ö., kom ut för att börja inspektionen med att köra en repa, hade vajern varit på plats i 20 sek. När jag kom hem bytte jag även ytterhöljet eftersom det gamla uppenbarligen släppte in vatten.
Så visst finns det delar i Sverige. Blinkersglas, motorpackningar och filter är exempel på andra saker jag köpt där, över disk, utan beställning. Vanliga slitdelar till Guzzi tycks inte heller vara särskillt dyra.