Som vi tidigare berättat finns det enligt vägverket 1993 st Guzziz registrerade i Sverige (Då ser vi inte de som ägs av folk med "hemlig" adress)
Hur ser det ut i resten av Norden då?
Jag kan åtmistone redovisa siffrorna för Norge. (Kanske det finns någon annan som vet lite siffror från våra andra grannländer?)
Registrerat antal Guzzis (tunga motorcyklar)i Norge under nedanstående år:
2000: 728st
2001: 729st
2002: 754st
2003: 773st
2004: 803st
2005: 806st
2006: 849st
Ca 70 flere sykler enn året før ble solgt i både 1996 og 1997.
Ellers er det veldig variabelt fra ca 10 - 30 pr år.
2006 ble det solgt 43 flere sykler enn året før. Ser ut fra statistikken at det er ganske bra.
Jeg skulle likt å sett oversikten over 2007 også.
Som ni ser finns det mindre än hälften så många i Norge som i vårt land. Lite överraskande med tanke på hur det ser ut på träffarna i våra respektive länder...
Nordiska styrkornas nummerär
Moderator: Moderatorer
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Kontakt:
Nordiska styrkornas nummerär
Ciao / Ne
- Raz
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023 - Ort: Brottby
Min adress är väl inte så särdeles hemlig, men däremot har jag vanlig reklamspärr. Jag har fört ett personligt krig mot adresserad reklam i över 10 år som en slags udda hobby.
Jag hade först bara spärr i SPAR men fick ändå reklam från VAG för att jag hade en folkvagn så då fixade jag en separat spärr i bilregistret. Tydligen stoppar den sådana här urdrag också.
Jag hade först bara spärr i SPAR men fick ändå reklam från VAG för att jag hade en folkvagn så då fixade jag en separat spärr i bilregistret. Tydligen stoppar den sådana här urdrag också.
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!
- -ah
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: ´03 Breva V750 ie "Rossinante"
Tänk, jag minns att det på det dystra 70-talet gick att skriva ett enkelt brev till länsstyrelsen i sitt län att man kunde fortleva i all välmåga även utan att få adresserat reklam.Raz skrev:Min adress är väl inte så särdeles hemlig, men däremot har jag vanlig reklamspärr. Jag har fört ett personligt krig mot adresserad reklam i över 10 år som en slags udda hobby.
Jag gjorde så, det har fungerat ända sedan dess. Även gentemot bilnasare och annat fyle, som man säger härikring.
Tyvärr får man nog som du föra krig idag om man vill undvika gå till returpapperspellen med ytterligare en kasse papper varje vecka.
-och sen pratar dom om resursbrist.....
"Lasciate ogni speranza voi ch'entrate"