Ny importör

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
mototesto
UppKomling
Mina motorcyklar: Aprilia Moto 6.5

Ny importör

Inlägg av mototesto »

DP Race Tech skriver på La Famiglia Aprilia Svezias forum 13 oktober

Ciao Apriliaisti

Så blev det som många av oss spekulerat i och några av oss vetat klart vem som tar över HELA Piaggio Gruppen (Vespa, Gilera, Piaggio, Derbi, Moto Guzzi & Aprilia) i Sverige, SPG (Svenska Piaggio Gruppen) Motor i Täby kommer att från 1'a Januari 2010 ta över rodret och förhoppningsvis styra upp skeppet, jag tror att jag och ett flertal (men ett krympande flertal) av Aprilia handlare drar en lättnads suck och i alla fall jag kommer att korka upp ikväll. Så illa som märket har skötts på sista tiden förtjänar det inte (C Reinhardt & Isakssons har gjort ett bra jobb med sina märken) och med dom tunga namnen i MC branchen som undertecknar SPG så kan man verkligen hoppas på profesionella ägare och ett snabbt tillfrisknade av varumärket....

Detta är glädjande besked tycker jag.
Niclas
Moto Guzzi 850T-1974
Aprilia Moto 6.5
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada

Re: Ny importör

Inlägg av GuzziKungen »

Det kan inte bli sämre ,verkligen något att fira till vårat 40-årsjubieleum :mrgreen:
Hoppas att det kommer att fungera för alla parter och att klubben kommer att få ett nära samarbete med den nya importören.
Något vi försökt med under en längre tid.
GRATTIS GUZZISVERIGE :lol:
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: Guzzi genom åren: Stornello 125 (1974-76), 850 T3 Calif (1979-80), Calif II (1983-85), 1000 SP II (1985-86 o. 1987-2004!), 1200 Stelvio (2009-13), 1200 Stelvio NTX 2013-?

Inlägg av Guzzi-Leif »

Det var big news!
Hoppas nu att detta innebär en rejäl offensiv även marknadsföringsmässigt - ökad försäljningsvolym=överlevnad.
M339 Leif Gustavsson, leg. tråkmåns i Karlstad
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023

Inlägg av Raz »

Tillsammans med den här kryptiska blänkaren från Greg Field känns hela framtiden plötsligt annorlunda :D
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
-ah
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: ´03 Breva V750 ie "Rossinante"

Inlägg av -ah »

Raz skrev:Tillsammans med den här kryptiska blänkaren från Greg Field känns hela framtiden plötsligt annorlunda :D

denna, menar du?
Yes, I was in California meeting withe the Piaggi-ites.

Yesterday was amazing. Three of us dealer weinies had a long audience with the Italian brand manager for Moto Guzzi. We got to tell him what we needed and suggest things Guzzi should change and build, and then he showed us some photos of what they were thinking of making next. Pretty amazing. Monday, I got to meet Miguel Galuzzi (designer of the Monster, and now head of design for the Piaggio brands) and bend his ear a bit. I probably enjoyed that more than he did but he seemed somewhat amused, though non-commital. Funny thing was, one of the bikes I asked him for was part of what we saw in the photos of models under consideration. Pretty cool, I thought.
Tja, Greg har ju många åsikter att lufta i många fora. Dessutom är han en hygglig prick som ser till att få fram delar på studs till den som behöver.
Men det verkar som amrisarna har att tampas med en rätt så speciell generalagent med rötter i The Motor Company-kulturen.

Jag såg några foto-sjåpp bilder i nån tysk MC tidning med spekulatuioner om en motor med större volym i, vill jag minnas, nå't sjåpper-aktigt.
Ska det va sportigare lär det väl heta Aprilia.
"Lasciate ogni speranza voi ch'entrate"
tokker

Inlägg av tokker »

en motor med större volym i, vill jag minnas, nå't sjåpper-aktigt.
yes, 1600 ccm för att matcha dom stora HD twins o ta marnadsandelar i usa om jag förstod rätt
sen är väl frågan om det blir av
Skriv svar