Presentation
Moderator: Moderatorer
- Tomcat
- UppKomling
- Mina motorcyklar: Bmw Gs Dakar-03. Rex Roadmaster-52.
Re: Presentation
Tack för utömmande / berikande svar, alltid lika roligt att gå in på detta forum. Jag läser på om dessa Guzzis, och snappar upp lite här och där. Har idag suttit i sadel,n 30 mil på min Bmw enstånka, grovmönstrade däck, lite vibrationer? yes sir! Satt och tänkte på dina broschyrer Nicke, hur att göra?? Såg förresten att det fans lite andra utföranden på v7:an, då med andra namn, som jag inte kommer på just nu, men det var enkelsadel, samt nå,n sorts box bak istället. Eldorado, samt Ambasadör, sedär, där hittade jag ju namnen , hmm.
Peder. Skrotsamlare av rang!
- Tomcat
- UppKomling
Broschyrer är på ingång, dock bara till låns, såg en fin Guzzi på blocket. Men ingen California, tips mottages.Dock utan skivbromsar!!
- -ah
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: ´03 Breva V750 ie "Rossinante"
Menar du att du letar efter nå´t i den här stilen ?:

Till salu. I USA. $3.500:-. Det lär ju gå bra att importera därifrån.
http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=48088.0

Till salu. I USA. $3.500:-. Det lär ju gå bra att importera därifrån.
http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=48088.0
"Lasciate ogni speranza voi ch'entrate"
- Tomcat
- UppKomling
Mja, nå,t ditåt. Denna var dock utrustad med i mitt tycke, hiskeligt fula plastbitar. Är det någon som importerat från Italy? , ja eller us? Eller tom, Ulan bator? Hmm.
- Robban
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: Norvin, Norton Atlas, Ducati NCR-Pantah racer
Det finns f.n. 24 stycken trumbromsade Guzzi-twins på http://www.mobile.de , priser från 4000 Euro och uppåt. Säkert finns det ett helt gäng på http://www.subito.it (Italienska blocket) också.
Jag har precis importerat en äldre Guzzi från Danmark och det var inga svårigheter. All info om vad du skall tänka på och hur du ska göra finns på Transportstyrelsens hemsida. Det går även bra att ringa dom för att få info.
Lycka till
Robban
Jag har precis importerat en äldre Guzzi från Danmark och det var inga svårigheter. All info om vad du skall tänka på och hur du ska göra finns på Transportstyrelsens hemsida. Det går även bra att ringa dom för att få info.
Lycka till
Robban
Hej å välkommen till en härlig klubb!
Jag har en Guzzi 850T -75
den bara rullar och går, den får lite service då och då, oljebyte, senast när Kjelle fixade nytt stöd.
Ja Leif har helt rätt, den rister vid gaspådrag när den är stilla, märks inget under körning, helt otrolig stark vad det gäller att kunna köra sakta med för hög växel i
Fungerar bra på grusväg, har kört upp till NederKalix å tillbaka utan problem, inte för att det är grusväg upp dit, det är det till min fäbod i Dalarna. Se till att du får tag i en Guzzi med stor tank, min rymmer 21 liter å den tar mig långt mellan tankningarna, den drar ju inget
Glada hälsningar
Guzzi-Mari
Jag har en Guzzi 850T -75
den bara rullar och går, den får lite service då och då, oljebyte, senast när Kjelle fixade nytt stöd.
Ja Leif har helt rätt, den rister vid gaspådrag när den är stilla, märks inget under körning, helt otrolig stark vad det gäller att kunna köra sakta med för hög växel i
Glada hälsningar
Guzzi-Mari
- Tomcat
- UppKomling
Tjolahopp!
Har just anmält mig till Guzzi tidningen, kanske man skulle bli medlem i klubben åxå, kikat lite på länkarna ni skickat, this old tracktor var finemang. Finfina pics på gamla Guzzis.
En Guzzi calif, vill jag ha omgående!!
Ciao!
Har just anmält mig till Guzzi tidningen, kanske man skulle bli medlem i klubben åxå, kikat lite på länkarna ni skickat, this old tracktor var finemang. Finfina pics på gamla Guzzis.
En Guzzi calif, vill jag ha omgående!!
Ciao!
- GuzziKungen
- Vice President & Do 12 (Dalarna)
- Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada - Ort: Järfälla
Kul att du trivs , det är bara att löpa linan ut 
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
- Tomcat
- UppKomling
Såg en v7-71:a, på blocket idag i mariestad, mailat. Vi får se om ägaren svarar, vad tycks om hojen. Går det att konvertera med fotplattor?. Jag förstår att det går, men är det att "bara" bulta på?
-
Guzzikjelle
- Kassör & Medlemsregistrator
- Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Hej det är nog inte bara bolt on, du behöver nya undre ramrör om det är den nyare ramen med lösa undre ramrör. På den äldre ramen blir det nog till att svetsa dit fästen för fotplatttor om det inte finns redan.
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Medlemregistrator