Sp 1000 , Ett bra köp??

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

k650
UppKomling
Inlägg: 18
Blev medlem: 28 jan 2008, 15:44

Inlägg av k650 »

Ja nånstans där omkring.
Guzzi
Guzzifantast
Inlägg: 60
Blev medlem: 30 jun 2007, 01:12
Ort: Tyresö

Inlägg av Guzzi »

k650 skrev:Den på Blocket som dom begär 27500 kr för skulle jag inte ge ens 5000 för, ser ut som slitet skrot. :?
Var med en kompis och tittade på denna igår.

Jag skulle säga att just "slitet skrot" ser den kanske inte ut som men... Den är tämligen hel och känns inte slutkörd, utan snarare ser den ut som att den stått ute och varit bortglömd några år. Schaskig helt enkelt. Ett objekt skulle jag säga om vi talar om finnish.

Hur den är mekaniskt har jag ingen aning om. För när vi kom dit så hade inte ägaren lyckats fixa fram något batteri till den. Och att köpa en hoj utan att kunna starta den och provköra var inte aktuellt, utan det var till att ta släpet och vända hem igen - oavsett om vi ville ha den eller inte.

Jaja, vart en rejäl utflykt i a f (Sthlm - Jönköping)...
k650
UppKomling
Inlägg: 18
Blev medlem: 28 jan 2008, 15:44

Inlägg av k650 »

Skamligt att ta emot köpare utan att ha förberett så att man kan köra objektet, jag hadde blivit förbannad. Det är ju ändå en bra bit att köra.
Teijo
Guzzifantast
Inlägg: 79
Blev medlem: 26 aug 2007, 14:16
Mina motorcyklar: Moto Guzzi 1000 SP III
Ort: Skogås

Inlägg av Teijo »

Det där var taskigt. Och om hojen skulle ha nu stått längre tid, så kanske läge att göra rent förgasarna. Så de är inte alltid bara att koppla batteriet. Men det finns ju en till på blocket,,,, fast tycker själv att den liknar mer en karusellhäst, om man nu bedömer om bilden. (Sorry, men jag var tvungen. :twisted: ) Men lite finish och puts, puts, kommer säkert att se lite mer "normalt" ut. :D
k650
UppKomling
Inlägg: 18
Blev medlem: 28 jan 2008, 15:44

Inlägg av k650 »

Tycker det är inte mycket till salu för tillfället. Mycket överpriser på det som finns.
Skriv svar