Vårpremiär

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Vårpremiär

Inlägg av Raz »

Efter att ha sorterat ut allt krångel med avbrutna pinnbultar, fastsittande lager och så vidare fick jag äntligen ihop hojen i går kväll så pass att jag kunde hälla i soppa och provstarta den. Den har varit rejält isärplockad så jag har ordentligt ventilspel just nu (+0,10 på båda sidor) för att ligga på den säkra sidan. Synkningen borde vara ganska usel (gjorde det med hörseln på stillastående motor). Jag var beredd på en massa oljeläckage, startproblem och usel gång. Körde startmotorn utan tändstift i några omgångar, kanske sammanlagt en halv minut och sedan hade jag oljetryck. Satte i tändstiften och provade. Ångmaskinen var igång på några sekunder som om den aldrig hade varit isär. Sjysst tänkte jag och tog kväller.

Så idag letade jag reda på stövlar, handskar, hjälm och annat som kan vara bra att ha på sig och gav mig ut. Jag trodde fortfarande att jag bara skulle varmköra den och sedan åka hem och synka, ställa tomgång osv. för att få den att gå vettigt. Men den gick så bra att det bara var att tuffa iväg. Stannade ändå efter en halvmil och tittade efter oljeläckage, kände på bromsskivor så de inte hade anliggning osv. Men allt verkade bra så det vara bara att tuffa vidare. 15-16 mil blev det väl under dagens lopp (jag stannade till hos polarn som höll på att putsa till det sista på sin Guzzi så det var mycket stillestånd) och slutsumman blev bara ÅH VAD HÄRLIGT ATT VARA UTE IGEN!!! Och jag är redo för tisdagen!
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!