Man kan säkert få baksitsen att duga för tio mil eller till och med 15 en enstaka dag men jag skulle helst ha med mig frugan ner på kontinenten och då kör vi mellan 40-100 mil om dagen i två veckor. Dessutom är ju hojen inte direkt optimal för mig själv heller på såna tripper, även om jag klarar nämnda resa en gång om året med mer njutning än värk. Och även resten av säsongen är det så att om jag väl startar hojen så kör jag sällan så kort att jag inte behöver tanka ett par gånger. Jag har helt enkelt fel hoj faktiskt. Lösningen är naturligtvis inte att byta utan att köpa en till
Breva eller 1200 Sport skulle kanske vara OK men eftersom Norge är samma sak fast "färdig" med packväskor och kåpa så är det den som gäller. Eller Stelvion, jag gillar den men bara om den duger för långkörning med passagerare! Leif, har inte du nån recension från någon närstående?
Jag måste erkänna att jag varit en hårsmån från att köpa en Ducati ST och det är fortfarande ett alternativ. Eller en Triumph ST. Men min 1100 Sport kommer i så fall att vara kvar också, nån jävla ordning får det väl vara