Peter skrev:Möjligen skulle vi tappa intresset för den tillhörande prislappen...
Jag vet inte det .. det kostar på att tuffa runt på gamla Guzzisar, om man skall köpa dem nu i alla fall. 40-45 tusen är inte ovanligt för en 80-talare, är de verkligen värda det? Mest prisvärda(?) just nu är nog sena 90-tals sportvarianter, mycket hoj för pengarna!
Tobbe skrev:Jag har ofta undrat vad är som gör att vi är så infernaliskt bundna vid Guzzi och efter vad jag kommit fram till så är det starkaste att vi alla vill vara lite unika, sticka ut lite.
Ställer mig själv frågan ibland:
- skulle du vara lika "Guzzinördig" om det fanns lika många Guzzi som det fanns Yamaha?
Och svaret är ett rungande NEJ!
Håller med, det vore inte lika kul om alla körde Guzzi. Så detta uppmuntrande/uppmanande på forumet, samt offentliga provkörningar borde stoppas genast
Tobbe skrev:Men det kan väl inte vara enkom detta, eller?
Håller med igen. Det är något visst med gången och den råa kraft man känner (eller åtminstone inbillar sig) när man drar iväg. Hade en svacka med LeMansen hösten -09 och tänkte byta till en nyare japs, men innan jag satte in annonsen gick jag ned och startade den i garaget. Det slamrade och förgasarna svettades lite, som vanligt, precis just det som fick mig att tröttna. Men ändå, där och då bestämde jag mig för att behålla den och i stället försöka få bukt med problemen. För jag vill ju inte köra en japsfyra, även om det medför bättre prestanda och mindre underhåll!
Sen kom jag ju över Centauron och då blev övertygelsen än starkare, även om den sannerligen prövas ibland ...
Micke
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.