The sexy seven

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

The sexy seven

Inlägg av Nicke »

Modet växlar och somliga jagar livet ur sig för att ständigt ligga i framkant.
De som hittat fram till djupa inre kvalitéer, slipper detta allt mer accelererande jagande efter substanslös yta för att vara nöjda.

Det är så skönt! 8)

Kolla in listan på sexy-seven och njut vissheten:

http://motorcycling.speedtv.com/article ... exy-seven/

"Solid, endearing and very well supported, Moto Guzzi remains the best choice for the vintage biker seeking value, performance and reliability. In this regard, the Moto Guzzi has no peer."
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
ekoxen
GuzziFanatisk
Inlägg: 555
Blev medlem: 19 nov 2008, 08:36
Mina motorcyklar: .
1000 Le Mans IV -85
V10 Centauro -97
1200 Sport - 10

Tidigare: Honda CB 125, Yamaha XJ650, Suzuki GS 1000G, GSX 1100EF & ES
Ort: Hammar, Kungälv

Re: The sexy seven

Inlägg av ekoxen »

Fanns mera läsvärt där ...

http://motorcycling.speedtv.com/article ... mans-1000/
Vilken hoj man har! Måste gå tillbaka och läsa texten då och då, speciellt när motgångarna hopar sig.
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.
Användarvisningsbild
Peter
Guzzifantast
Inlägg: 70
Blev medlem: 05 sep 2007, 22:50
Mina motorcyklar: V7-Sport-74
Kawasaki GPZ400S-88
Yamaha YBR 125
Ort: Linköping

Re: The sexy seven

Inlägg av Peter »

Nicke skrev:...och njut vissheten: ...
Inte för att jag vill hälla smolk i glädjebägaren, men när samme skribent även beskriver en 70-tals japan så här...
As a modern classic, a sorted GT 750 is a joy to experience. With it's strong, flexible three-cylinder engine it is more than capable on modern roads [...] The qualities that made the Suzuki good 40-years ago exist still today, and these attributes are being recognized by the vintage bike community. A pure roadster brimming with quality and charm, get yours while you can
...och det jag minns mest av kraftigare japs i slutet av 70-talet var ramar styva som gummiband med påföljande ormbeteende i minsta sväng samt rostfria skivbromsar som inte fungerade de första två hjulvarven i regn...

...ja då kan man ju bara hoppas att han var mer insatt när han skrev om vårt kära märke än när han beskrev japsen. :roll:

/Peter
Skriv svar