Italienska bilar

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

T-W
Guzziåkare
Inlägg: 26
Blev medlem: 13 okt 2009, 15:54
Ort: Norrbotten

Italienska bilar

Inlägg av T-W »

Vilka bilar kör guzzi åkaren är det italienskt som även gäller där el?vad är(drömbilen)andledningen till undran, var just in på you tube och kollade in en de tomaso pantera fick rysningar en sån skulle man ha vilket ljud amerikansk v8 :D :D :D
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
GuzziFanatisk
Inlägg: 581
Blev medlem: 01 aug 2009, 14:52
Mina motorcyklar: Guzzi genom åren: Stornello 125 (1974-76), 850 T3 Calif (1979-80), Calif II (1983-85), 1000 SP II (1985-86 o. 1987-2004!), 1200 Stelvio (2009-13), 1200 Stelvio NTX 2013-?
Ort: Karlstad

Re: Italienska bilar

Inlägg av Guzzi-Leif »

Jag har ingen bil, bara Guzzin.
Under mina snart 54 år på jorden har jag bara varit bilägare två år på 80-talet - lite originellt för en man i min generation.
M339 Leif Gustavsson, leg. tråkmåns i Karlstad
Användarvisningsbild
franssos
GuzziFanatisk
Inlägg: 377
Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13
Ort: varberg

Re: Italienska bilar

Inlägg av franssos »

Jag har ingen bil och aldring haft heller ,bara Guzzin.
När jag kom till Sverige 83 fick jag ta ett nytt hojkörkort,den franska som jag hade gällde inte och det blev att jag tog inte kortet för bilen då,jag tänkte ta det senare men det har inte blivit av .Jag är heltid knutte kan man säja.
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Italienska bilar

Inlägg av GuzziKungen »

Kul med RIKTIGA knuttar ,själv är jag alldeles för bekväm för att vara åretruntåkare på hoj.
Jag köpte mig en bil som är köpt i Italien och fick hänga med i flyttlasset till Sverige ,det mest Italienska bil jag ägt :mrgreen:
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Mårten
Guzzifantast
Inlägg: 79
Blev medlem: 07 jul 2010, 19:38
Mina motorcyklar: 1200 Sport -12
Ort: Gävle

Re: Italienska bilar

Inlägg av Mårten »

Avverkat ett gäng VW-bubblor, en BMW, några tyskfordar och små Toyotor men inte haft någon bil de senaste 15 åren c:a.
Övertalade morsan en gång att köpa en Alfasud i slutet på 70-talet tror jag det var. Underbar att köra medans den fanns kvar. Tyvärr upplöste den sig själv i ett rostmoln ganska snart.
För min del gäller trampcykel, apostlahästar, buss och ibland en hyrbil den tid jag inte kan ta hojen.
Rodd är den kraft som åtgår för att hämta mer bensin till motorn.
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Italienska bilar

Inlägg av Raz »

Ja, De Tomaso Pantera är en gammal dröm!!
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
ani
Guzzifantast
Inlägg: 73
Blev medlem: 17 aug 2009, 08:40
Mina motorcyklar: V11 Sport -01
Fazer 600 -99
Ort: Bunkeflostrand

Re: Italienska bilar

Inlägg av ani »

Har avverkat Alfa 75 2.0 TS samt Alfa 156 2.0 JTS, skall hämta en 159 2.4 JTDm i eftermiddag :mrgreen:
(har en gammal clio som andrabil och har även ägt/kört Mazda 818 och Nissan Almera men de räknas inte riktigt)

Har också dreglat över Panteras, för 10 år sedan bodde 2! stycken inom 200m från mig. Den ene har flyttat och den andre kör italiensk våtta med stegrande häst istället :D

/Anders
guzziake
GuzziFanatisk
Inlägg: 107
Blev medlem: 18 mar 2007, 23:42
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V7 Stone 2021. Moped: Oscar College Prototipo (tubone) Har ägt: California 1996. Stone Metal Crome 2002. Griso 1100 Årsmod.2006. HD xl 1200c 2004. HD FLD Switchback 2012. Moto Guzzi Eldorado 1400 2015. Moped: Gilera 50 TS .
Ort: Brålanda

Re: Italienska bilar

Inlägg av guzziake »

Självklart att man kör italiensk bil! (Alfa GT.) Även moped.(Gilera TS 50.) Det tror jag i stort sett alla klubbmedlemmar gör, eller lurar det några "schizofrena" medlemmar i vassen?? :? När det gäller full size pick-up så är det amerikanskt som gäller. Söker en Dodge Ram 80 talare. Antagligen ingen som har, eller säljer på detta forum. :mrgreen:
Användarvisningsbild
-ah
GuzziFanatisk
Inlägg: 327
Blev medlem: 02 apr 2007, 22:03
Mina motorcyklar: ´03 Breva V750 ie "Rossinante"
Ort: Limhamn

Re: Italienska bilar

Inlägg av -ah »

Jag sitter bakom ratten mellan 4- och 7000 mil om året, varierar lite, det mesta i tjänsten.
Som en konsekvens därav är det diesel som gäller, men inte lägger jag ett öre mer än vad jag måste på nå't så fånigt som en plåtlåda på 4 hjul, varför det sedan Skoda blev Volkswagen är Skodor som gäller här. Håller i alla väder. Tjeckerna är ju, som alla vet, Europas tyskar när det gäller noggrannhet. :mrgreen:
"Lasciate ogni speranza voi ch'entrate"
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: Italienska bilar

Inlägg av Tobbe »

Jag gillar amerikanska bilar med stora motorer och mycket vridmoment alltså i stort sett
av samma anledning som att jag kör Guzzi :D
Att jag har två st Chevrolet i garaget är kanske inte oväntat då, men att den ena har en
motor som är mindre än Guzzins är väl en överraskning :lol:
(De Italienska bilar jag egentligen vill ha är "way out of reach" vad gäller ekonomin)
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Italienska bilar

Inlägg av Nicke »

Ljuva Alfor av alla de slag kör jag på datorn i det häftiga PC-spelet "SCAR" (som jag skrivit tidigare om).
Italienska bilar får fortsätta att vara en dröm tills vidare. Till drömmarna faller på plats (och antalet barnstolar minskar), får Volvo stå för fyrhjulstjänsten. Följande Hissingetraktorer har jag just nu: 855T5-95, 480Turbo-92, 245GL-85, 142GL-74. Förutom ett par år med en Audi GT-Coupe (UrQuatron utan Quatro), har det bara varit Volvo:s i mitt stall...

Här i Gällivare fanns det två stycken De Tomaso Panteror ett tag under åttiotalet. Tycker själv att det skall vara multicylindriga Italienska motorer i en riktigt häftig sportbil. Skulle som jämförelse inte titta på en Guzzi om det satt en vulgär HD-motor i ramen... Just nu finns här två-tre Ferraris, en Lamborgini Diablo och en Mazerati, men dessvärre alltså inte i mitt garage, här på Ferrari avenue.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
lundin b
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 288
Blev medlem: 28 okt 2007, 23:20
Mina motorcyklar: Florida-88
Ort: Östra Ljungby

Re: Italienska bilar

Inlägg av lundin b »

Har inte haft en enda italiensk bil...än, sneglar en hel del på Maserati dock,,, :roll: 8)

Sen har jag ju en hel hög med Citroëner, vilket en del andra som kör Guzzi också har, ja kanske inte en hel hög då men.. :roll: 8) :mrgreen:
Mvh. Lundin B
Användarvisningsbild
-ah
GuzziFanatisk
Inlägg: 327
Blev medlem: 02 apr 2007, 22:03
Mina motorcyklar: ´03 Breva V750 ie "Rossinante"
Ort: Limhamn

Re: Italienska bilar

Inlägg av -ah »

lundin b skrev: Sen har jag ju en hel hög med Citroëner, vilket en del andra som kör Guzzi också har, ja kanske inte en hel hög då men.. :roll: 8) :mrgreen:

Växte upp i Citroën'er, 2CV, ID, DS.. you name it, hade en 2CV AZU ett tag.
Kör därför endast bilar från Volkswagen-gruppen numera.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"Lasciate ogni speranza voi ch'entrate"
Skriv svar