Teknikforum
Moderator: Moderatorer
- Raz
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
- Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12 - Ort: Brottby
Teknikforum
Jag tycker det är bra att inte ha för många olika forum, men här har vi nästan för få. Borde vi inte ha ett som heter "Teknik" så att de som bara vill diskutera träffar, priser eller modeller "slipper se" diskussioner om tändstiftsvinklar, akronymer och snedskurna kardangaffeldrev? Nu är iofs inte aktiviteten här så våldsam men det kanske förändras framåt vintern...
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!
- Peter
- Guzzifantast
- Inlägg: 70
- Blev medlem: 05 sep 2007, 22:50
- Mina motorcyklar: V7-Sport-74
Kawasaki GPZ400S-88
Yamaha YBR 125 - Ort: Linköping
Re: Teknikforum
Tänker väl ligga lite lågt ett tag till (för många andra järn i elden) men annars håller jag med dig.Raz skrev:Jag tycker det är bra att inte ha för många olika forum, men här har vi nästan för få. Borde vi inte ha ett som heter "Teknik" så att de som bara vill diskutera träffar, priser eller modeller "slipper se" diskussioner om tändstiftsvinklar, akronymer och snedskurna kardangaffeldrev? Nu är iofs inte aktiviteten här så våldsam men det kanske förändras framåt vintern...
Själv klurar jag på en 'avdelning' (eller liknande) som både kan organisera 'fysisk' verksamhet (t.ex. lite bankörning, kanke i samarbete med andra RR-intresserade klubbar) och sammanställa/uprätthålla ett 'bilbliotek' av bra artiklar/dokument/information. Som t.ex. att lägga upp verkstadshandböcker på ett format så att medlemmar kan kommentera och tipsa kring olika avsnitt i manualen. Då kan man få med andras erfarenheter om hur man justerade in den där tändgivaren, fick loss den där vänstergängade hexagonala låsmuttern utan specialverktyget XYZ... och att den där oljetrycksgivaren till en Amazon -69 passar som orginalet på "min Griso-07"... (fast att man kan lämna in den till Guldfynd för förgyllning först och därefter överglänsa orginalet )
Och skall man drömma fritt vore det nog att ta en V11 roso corsa, byta till den nya V8 Griso-spisen och häfta på en turbo och plocka ut ca 150 kusar eller mer ur det där. Fast vad jag sedan i realiteten skulle göra med dom som jag inte kan göra med mina 60 i Sporten vet jag inte... (utöver att 'glänsa', alltså...) Möjligen ta en licens och köra lite seriös RR.
/Peter
- GuzziKungen
- Vice President & Do 12 (Dalarna)
- Inlägg: 1619
- Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
- Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada - Ort: Järfälla
- GuzziKungen
- Vice President & Do 12 (Dalarna)
- Inlägg: 1619
- Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
- Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada - Ort: Järfälla