Teknikforum

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Teknikforum

Inlägg av Raz »

Jag tycker det är bra att inte ha för många olika forum, men här har vi nästan för få. Borde vi inte ha ett som heter "Teknik" så att de som bara vill diskutera träffar, priser eller modeller "slipper se" diskussioner om tändstiftsvinklar, akronymer och snedskurna kardangaffeldrev? Nu är iofs inte aktiviteten här så våldsam men det kanske förändras framåt vintern...
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Peter
Guzzifantast
Inlägg: 70
Blev medlem: 05 sep 2007, 22:50
Mina motorcyklar: V7-Sport-74
Kawasaki GPZ400S-88
Yamaha YBR 125
Ort: Linköping

Re: Teknikforum

Inlägg av Peter »

Raz skrev:Jag tycker det är bra att inte ha för många olika forum, men här har vi nästan för få. Borde vi inte ha ett som heter "Teknik" så att de som bara vill diskutera träffar, priser eller modeller "slipper se" diskussioner om tändstiftsvinklar, akronymer och snedskurna kardangaffeldrev? Nu är iofs inte aktiviteten här så våldsam men det kanske förändras framåt vintern...
Tänker väl ligga lite lågt ett tag till (för många andra järn i elden) men annars håller jag med dig.

Själv klurar jag på en 'avdelning' (eller liknande) som både kan organisera 'fysisk' verksamhet (t.ex. lite bankörning, kanke i samarbete med andra RR-intresserade klubbar) och sammanställa/uprätthålla ett 'bilbliotek' av bra artiklar/dokument/information. Som t.ex. att lägga upp verkstadshandböcker på ett format så att medlemmar kan kommentera och tipsa kring olika avsnitt i manualen. Då kan man få med andras erfarenheter om hur man justerade in den där tändgivaren, fick loss den där vänstergängade hexagonala låsmuttern utan specialverktyget XYZ... och att den där oljetrycksgivaren till en Amazon -69 passar som orginalet på "min Griso-07"... (fast att man kan lämna in den till Guldfynd för förgyllning först och därefter överglänsa orginalet :roll:)

Och skall man drömma fritt vore det nog att ta en V11 roso corsa, byta till den nya V8 Griso-spisen och häfta på en turbo och plocka ut ca 150 kusar eller mer ur det där. Fast vad jag sedan i realiteten skulle göra med dom som jag inte kan göra med mina 60 i Sporten vet jag inte... (utöver att 'glänsa', alltså...) Möjligen ta en licens och köra lite seriös RR.

/Peter
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Inlägg av GuzziKungen »

Mycket bra , kan bara hålla med.
Ha dé
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
admin
Site Admin
Inlägg: 44
Blev medlem: 18 feb 2007, 16:27

Inlägg av admin »

Det finns nu en speciell teknik-avdelning här på forumet. :D

Har gjort mitt bästa för att flytta över de trådar som har varit teknikrelaterade till den nya avdelningen. Svara gärna i denna tråden om det är något jag missat flytta eller flyttat över som inte bör ha flyttats :)
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Inlägg av GuzziKungen »

Tack för det :lol:
HA dé
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Skriv svar