Det finns något i estetiken hos racegrejor som jag är väldigt fascinerad av. När funktion och effektivitet avgör formen. Jag har tidigare byggt en raceinspirerad Vespa (ja, man tävlade mycket med Vespor, och gör det ännu förresten). Den byggtråden finns här:
http://www.scooterklubben.com/forum/vie ... =17&t=6919
Vespan är inte en replika utan är inspirerad av hur dom såg ut på tidiga 50 talet och på samma sätt tänker jag mig att det blir med Guzzin . Inte någon replika utan inspirerat av hur det såg ut under 70 talet när man rejsade med V7 Sport och Le Mans som bas.
Jag har inte så mycket att visa ännu. Jag är ännu i skaffadelar-fasen men har nu i princip det mesta förutom sadel/cuts och avgassystem. Har fått tag på det mesta begagnat.
Något vässad motor. Borrad till 970 samt lättat svänghjul, större förgasare. Raceväxlat (ettan uppåt, resten ner).
Dubbla skivor fram. Helkåpa med endurancelysen. Stor aluminiumtank. Pecket sadel/cuts tänkte jag. Sånt där uppböjt Stucchi blås hoppas jag få tag i (se bilderna nedan).

Här är ram, tank och kåpa. Hjul skymtar till vänster.

Motor och låda börjar närma sig atomnivå. Låda har jag köpt en utbytes av Rolf Halvorsen.

[/URL]Inspirationen kommer från Formula 750 räsrarna och endurance hojarna som bla Krajka och Scola tävlade med på andra halvan av sjuttiotalet. Men det blir ingen replika utan jag blandar det som ser coolt ut och passar ihop