Rimligt Pris

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

H-O
GuzziFanatisk
Inlägg: 131
Blev medlem: 28 sep 2009, 19:19
Mina motorcyklar: V85 TT 2019
NV 36 1953
I lagens ögon också dessa små MC:
9 Zündapp
3 Kreidler
Ort: Ullånger

Rimligt Pris

Inlägg av H-O »

Hallå.

Har kanske?? en Le Mans I på gång. Rätt skabbig och ägaren (som köpte den ny 1976) trimmade den
och lyckades få en stake att titta ut genom blocket. Blocket svetsades och nya delar köptes, sen körde
han med den några år. Sista 20 åren har den mest stått, han har åkt och besiktat den 1 gång på 2000 talet,
för sonen har tagit nån repa med den.

Är det nån av er som kan säga vad på ett ungefär en sån kan vara värd att betala för, jag har liksom ingen aning.

Ska jag renovera den till finfint skick så blir det ju en bra slant. Fast det går ju förstås att köra den med patina också 8)
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Rimligt Pris

Inlägg av Nicke »

En LM Mk I i toppskick ligger på runt 100 stora.
En i dåligt skick men komplett, ligger ändå någonstans närmare 60.

De är inte ju inte billiga, men å andra sidan en av de absolut råaste och snyggaste motorcyklar som någonsin byggts på den här planeten.

Grattis säger jag om du lägger vantarna på en.
Ciao / Ne
H-O
GuzziFanatisk
Inlägg: 131
Blev medlem: 28 sep 2009, 19:19
Mina motorcyklar: V85 TT 2019
NV 36 1953
I lagens ögon också dessa små MC:
9 Zündapp
3 Kreidler
Ort: Ullånger

Re: Rimligt Pris

Inlägg av H-O »

Det hänger på hans son, han velar lite om han ska ha den.
H-O
GuzziFanatisk
Inlägg: 131
Blev medlem: 28 sep 2009, 19:19
Mina motorcyklar: V85 TT 2019
NV 36 1953
I lagens ögon också dessa små MC:
9 Zündapp
3 Kreidler
Ort: Ullånger

Re: Rimligt Pris

Inlägg av H-O »

Jag tar en fråga till fast om däck den här gången.

Min lilla V7 har Metzler Lazertec och det är halvtaskigt med mönster kvar redan vid 800 mil. Särskilt fram :shock:
Jag är ju van från Harleyn att köra ca: 1900 mil på ett bakdäck(Dunlop) och mycket längre än så fram.

Har nån av er tips på däck(Fabrikat och modell) som håller bra och för den skull inte är/har nåt snorhalt bakelitstuk över sig?
H-O
GuzziFanatisk
Inlägg: 131
Blev medlem: 28 sep 2009, 19:19
Mina motorcyklar: V85 TT 2019
NV 36 1953
I lagens ögon också dessa små MC:
9 Zündapp
3 Kreidler
Ort: Ullånger

Re: Rimligt Pris

Inlägg av H-O »

:shock: 144 st som har gluttat här men ingen som har ett förslag på slitstarkt gummi.
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Rimligt Pris

Inlägg av geguzzi »

Hej
Däck trådar och olje trådar blir alltid så långa :lol:

Jag har på min Quota Continental ContiEscape 130/80-17 TL 65H M/C, Bakhjul och det har varit bra måste nog ha passerat över 1000 mil köpt på http://www.dackonline.se/
som sagt däck är en smak sak dyrare däck mjukt gummi bättre fästa slits fortare, välkommen till djungelen annars finns denna handlare i Stockholm http://www.wheeler-dealer.se/
som är kunnig men lite knepig så lycka till :P

geguzzi
H-O skrev::shock: 144 st som har gluttat här men ingen som har ett förslag på slitstarkt gummi.
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
H-O
GuzziFanatisk
Inlägg: 131
Blev medlem: 28 sep 2009, 19:19
Mina motorcyklar: V85 TT 2019
NV 36 1953
I lagens ögon också dessa små MC:
9 Zündapp
3 Kreidler
Ort: Ullånger

Re: Rimligt Pris

Inlägg av H-O »

geguzzi skrev:Hej
det har varit bra måste nog ha passerat över 1000 mil
[/quote]


Ok. Ja, bakdäck som klarar drygt 1000 mil imponerar inte på mig, fast det är klart det
beror ju på körsätt och vad man har för MC naturligtvis.
Det går ju att bränna bort gummi rätt fort om man har mycket effekt och använder det fullt ut. :wink:

Men på min med så lite hk och rätt lugn körning så är det rent ynkligt med 1000 mil anser jag.
På min lite småtrimmade 335 kilosklump jag hade förut så körde jag aldrig under 1900 mil med bakdäcket. (Dunlop MT90/16)
Stuper
Guzziåkare
Inlägg: 37
Blev medlem: 30 jul 2007, 14:30
Ort: Ulricehamn

Re: Rimligt Pris

Inlägg av Stuper »

H-O skrev:
geguzzi skrev:Hej
det har varit bra måste nog ha passerat över 1000 mil

Ok. Ja, bakdäck som klarar drygt 1000 mil imponerar inte på mig, fast det är klart det
beror ju på körsätt och vad man har för MC naturligtvis.
Det går ju att bränna bort gummi rätt fort om man har mycket effekt och använder det fullt ut. :wink:

Men på min med så lite hk och rätt lugn körning så är det rent ynkligt med 1000 mil anser jag.
På min lite småtrimmade 335 kilosklump jag hade förut så körde jag aldrig under 1900 mil med bakdäcket. (Dunlop MT90/16)
Hej, har kollat min rep log och sista däcket höll 1800 mil, Michelin Pilot Activ, Hojen var en Cali 1100.
Med vänlig hälsning Sture
H-O
GuzziFanatisk
Inlägg: 131
Blev medlem: 28 sep 2009, 19:19
Mina motorcyklar: V85 TT 2019
NV 36 1953
I lagens ögon också dessa små MC:
9 Zündapp
3 Kreidler
Ort: Ullånger

Re: Rimligt Pris

Inlägg av H-O »

Stuper skrev: Hej, har kollat min rep log och sista däcket höll 1800 mil, Michelin Pilot Activ, Hojen var en Cali 1100.
Med vänlig hälsning Sture

Tack för det tipset. Då ska jag köpa såna och testa vid nästa byte.
H-O
GuzziFanatisk
Inlägg: 131
Blev medlem: 28 sep 2009, 19:19
Mina motorcyklar: V85 TT 2019
NV 36 1953
I lagens ögon också dessa små MC:
9 Zündapp
3 Kreidler
Ort: Ullånger

Re: Rimligt Pris

Inlägg av H-O »

Det blir ingen Le Mans I:a :( Han har ändrat sig och ska fixa till den och åka på den själv.

Trist för mig, kul för honom :)
H-O
GuzziFanatisk
Inlägg: 131
Blev medlem: 28 sep 2009, 19:19
Mina motorcyklar: V85 TT 2019
NV 36 1953
I lagens ögon också dessa små MC:
9 Zündapp
3 Kreidler
Ort: Ullånger

Re: Rimligt Pris

Inlägg av H-O »

Nu har jag varit å kollat på en V7 Sport -73. Tyvärr så hade förrförra ägaren börjat en ombyggnad
för att rejsa med den. En hiskeligt ful ankstjärt och en ombyggd sadel från nån Yamaha :?

Avgassystemet var också ett hemmapul, lådan hade pajat så det satt en från 850T. Stora tändspolar
från nån bil med tändkablar som var runt 40cm för långa och hängde ner efter motorn :)

Fotpinnar/broms/växelpedal ett eländigt rappelbygge som knappt gick att växla och bromsa med sade ägaren.
Orig, bakskärm,bakljus,sadel,styre,alla reglage,framlampa,lamphållare,fotpinnar/broms/växelpedal,avgassystem och framskärm och (tror jag) skärmstag saknas :cry:
Säkert mer också som jag har missat. Det elektriska är nog bara att dra helt nytt, såg allt annat än bra ut.

Rent det mekaniska är ju svårt att avgöra skicket på, frågade om den var trimmad men det visste han inte? Han hade köpt
den för att fixa till å köra med den får många år sen men det blev aldrig av. Han vill ha 40000, ev att han kan ta bort nån tusing...

Tycker det är rätt dyrt med tanke på skicket, finns det överhuvudtaget att köpa dom delar jag räknade upp som saknade?
Och hur är det med vxllådan, var det likadana på V7 sporten och 850T ? Utväxling mm?
klinkhammer
Guzzifantast
Inlägg: 92
Blev medlem: 24 maj 2010, 15:36
Mina motorcyklar: '

850T Racer -74
Convert -76
Le Mans II -79
Le Mans III Ago -83
Ort: 08

Re: Rimligt Pris

Inlägg av klinkhammer »

Ja, det var ju inte direkt billigt men i ett internationellt perspektiv inte helt orimligt pris heller. Motsvarande lik av en typ 850T kostar väl mellan 10-15000 här i Sverige men renoverar du så har du ju en hoj som är betydligt mer värd än motsvarande 850T.

Här brukar jag handla; http://www.hmb-guzzi.de/shop/index.php
Mycket av det som saknas finns där eller hos stein dinse.
Sen finns ju grejor att hitta på forumet :wink:
Avgassystem
http://www.guzziclubforum.nu/Forum/view ... f=4&t=4697
Fotpinnar
http://www.guzziclubforum.nu/Forum/view ... f=4&t=4634

Ska du bygga orginalhoj är det ju en del detaljer som är lite svårare (dyrare) att få tag på men ska du bygga cafe är det ju inga problem alls att komma undan betydligt billigare.
Dessutom är det rätt årsmodell, efter 1974 måste man ha blinkers osv. På en 73a behöver du typ fram-, baklyse och tuta. Sen kanske det är skönt att ha bromsljus och hastighetsmätare ändå...

850T lådan passar och är den samma förutom växellägena (ettan uppåt, resten neråt på V7 Sport. Tvärtom på 850T)

Ang skicket på motorn så är det ju mest en kostnadsfråga -allt går att köpa/fixa
H-O
GuzziFanatisk
Inlägg: 131
Blev medlem: 28 sep 2009, 19:19
Mina motorcyklar: V85 TT 2019
NV 36 1953
I lagens ögon också dessa små MC:
9 Zündapp
3 Kreidler
Ort: Ullånger

Re: Rimligt Pris

Inlägg av H-O »

Tanken var ju att i så fall fixa till den till originalskick, men det är klart, jag kan ju göra nåt eget stuk också
och kapa kostnaden. Ska kolla på några till som jag fått tips om först, fast det är 850T.

Jag ska ha dig i åtanke om det blir att jag köper V7:an. :)
H-O
GuzziFanatisk
Inlägg: 131
Blev medlem: 28 sep 2009, 19:19
Mina motorcyklar: V85 TT 2019
NV 36 1953
I lagens ögon också dessa små MC:
9 Zündapp
3 Kreidler
Ort: Ullånger

Re: Rimligt Pris

Inlägg av H-O »

Ja, nu har jag fått tag i en gamling. Bara jag får semester så ska jag hämta hem den. Hyfsat brukskick.

Är det någon av er som har färgkoden till denna? Tanken har lacksläpp så det blir omlack i vinter.

v7sport 006.jpg
v7sport 006.jpg (121.15 KiB) Visad 6565 gånger
Mårten
Guzzifantast
Inlägg: 79
Blev medlem: 07 jul 2010, 19:38
Mina motorcyklar: 1200 Sport -12
Ort: Gävle

Re: Rimligt Pris

Inlägg av Mårten »

Grattis!
Lite avundsjuk blir man :)

Hittade detta i ett forum:
Burgundy:
SIKKENS MOT 9009 Rosso P.2c

Här kan du läsa hela tråden:
http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=48387.0

Burgundy är väl din färg?
Rodd är den kraft som åtgår för att hämta mer bensin till motorn.
Skriv svar