Hjul bord på mc collection

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Hjul bord på mc collection

Inlägg av geguzzi »

Hej
vad säjer ni ska vi försöka få ihop 10 st och gå?
geguzzi
hjulbord.PNG
(345.54 KiB) Nerladdad 149 gånger
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Hjul bord på mc collection

Inlägg av Guzzikjelle »

Något förslag på datum för detta???
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Hjul bord på mc collection

Inlägg av geguzzi »

Lördag 29/11 eller 6/12
vad säjer alla där ute
geguzzi
Guzzikjelle skrev:Något förslag på datum för detta???
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Hjul bord på mc collection

Inlägg av Guzzikjelle »

Tyvärr bokat på annat båda dessa helger men den 13/12 kan vi Kjelle o Chichi :D
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Hjul bord på mc collection

Inlägg av Nicke »

Stockholm verkar ju för litet för att kunna samla tio Guzzister på samma ställe under samma tid...

Men är kommer ett förslag från Rickard på Apriliaklubben, som kanske kan lösa knuten. Intresserade kan skriva in sin önskan om möjligt datum när man kan tänkas hänga på i denna tråd så vidarebeffar vi detta till honom enligt hans tidsmässiga önskemål.

"Hej på er!

Har pratat lite med Lisa på mc-collection om att anordna ett italienskt inspirerat hjulbord
på Mc-collection i Sollentuna. För ca. 495 kr/pers får man en julbuffé med italienskt touch och
guidad visning på Mc-collection där det står många italienska skönheter att titta på.

"Kruxet" är att det måste vara minst 10 pers för att boka en sittning och apriliaklubben har svårt
att fylla alla platser själv. Jag har gjort en förfrågan om intresse för hjulbord på vårat forum och 
jag föreslår att ni gör detsamma alternativt mailar era medlemmar i stockholmsregionen.
Då det är lite tajt med tid är inget datum satt  och anmälan är inte bindande förrän vi bestämt datum.

Kolla alltså intresset och fråga om vilka datum som kan passa så ska vi försöka hitta ett datum som 
passar  merparten.
Jag har satt "deadline" för intressekoll och om vi ska köra eller ej till senast 30/11 nu på söndag så 
vi kan hitta ett datum i december. Så maila mig senast då om ni fått in intressenter och hur många.

Med vänliga hälsningar
Rickard Tomassone, presidente La Famiglia aprilia Svezia, Svenska apriliaklubben"
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Hjul bord på mc collection

Inlägg av Nicke »

Hej på er!

Nu kan jag även meddela att vi spikat datum:
Lördagen den 13:e december kl. 18.00 börjar vi med glöggmingel o guidad tur.
Middagen börjar 19.00.

Menyn är i dagsläget oklart då aktuell cateringfirma inte kunde erbjuda italiensk julbord men 
Lisa på Mc-collection undersöker vidare. Jag har tipsat om "vår hovleverantör" Maurizio på
http://www.gustogiusto.se

Jag tar emot bindande anmälningar från och med idag till denna mailadress jag skickar ifrån:
ordforande(snabel-a)lafamigliaaprilia.se

Jag behöver Namn, Mail och Telefonummer så jag kan skicka info direkt till anmälda.
Så snart jag vet mer om menyn och hur betalning sker mailar jag er så ni kan informera era medlemmar.
Men räkna på riktpris på 495 kr/pers. Det är först till kvarn som gäller. Vet inte hur många vi kan ta in som mest!

/Rickard
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Hjul bord på mc collection

Inlägg av geguzzi »

OTUR bokad på annat håll
nästan så man smiter iväg.... :cry: :cry:
geguzzi
Nicke skrev:Hej på er!

Nu kan jag även meddela att vi spikat datum:
Lördagen den 13:e december kl. 18.00 börjar vi med glöggmingel o guidad tur.
Middagen börjar 19.00.

Menyn är i dagsläget oklart då aktuell cateringfirma inte kunde erbjuda italiensk julbord men 
Lisa på Mc-collection undersöker vidare. Jag har tipsat om "vår hovleverantör" Maurizio på
http://www.gustogiusto.se

Jag tar emot bindande anmälningar från och med idag till denna mailadress jag skickar ifrån:
ordforande(snabel-a)lafamigliaaprilia.se

Jag behöver Namn, Mail och Telefonummer så jag kan skicka info direkt till anmälda.
Så snart jag vet mer om menyn och hur betalning sker mailar jag er så ni kan informera era medlemmar.
Men räkna på riktpris på 495 kr/pers. Det är först till kvarn som gäller. Vet inte hur många vi kan ta in som mest!

/Rickard
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Hjul bord på mc collection

Inlägg av Nicke »

Halloj!

En sista update  med faställt datum, pris och meny!
Har inte fått in något intresse från övriga klubbar. Från apriliaklubben är vi 7 st. en så länge.
Blir vi färre än 10 så hittar vi på nån god restaurang på stan istället.

När: Lördag 13/12 18.00

Var: Mc Collection, Landsnoravägen 42 , 192 51 Sollentuna

Hur: Italiensk buffé för 349 kr/pers. Betalningsinstruktioner skickas ut efter deadline 19.00 9/12.

Glögg och guidad visning ingår. 
Tillkommer är dryck: Glas vin 65 kr, Julöl 55 kr kan betalas med kort på plats.

Menyn:

Löktortini med parmesanost & pinjekärnor.

 Anti Pasto; Prosciutto, olika sorters salami & melon.

 Parmesan- & smördegspinnar

 Skivad tomat varvad med buffelmozzarella & färsk basilika.

 Ugnsrostad paprika med oliver.

 Tapenade.

 Tonnato; tunt skivat kalvkött med tonfisksås

 Pastasallad med pesto, soltorkade tomater & oliver

 Strimlad kycklingfilé varvad med caponata med pinjenötter(grönsaksragu)

 Till efterrätt serveras Tiramisu

 Smör & chiabattabröd

Som brukligt får de med matallergier meddela det i samband med anmälan så alternativ kan ordnas.

Anmälan eller frågor till min mail direkt: ordforande@lafamigliaaprilia.se

Senast 9/12 19.00 Anmälan är bindande.

Mvh Rickard, apriliaklubben

From: ordforande(snabelgrunka)lafamigliaaprilia.se
Ciao / Ne
Skriv svar