Motofornitura Valassi

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Inlägg: 618
Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Motofornitura Valassi

Inlägg av hassew »

Nu har det man inte trodde skulle hända, hänt! :shock:
Motofornitura Valassi har skaffat hemsida! Visserligen lite primitiv, men ändå.
http://www.motofornituravalassi.it/
Ni som har varit där vet vad jag pratar om. En murrig inredning med trähyllor upp till taket, som nog är orörd sedan starten på 70-talet
Hyllorna är fyllda med delar till alla möjliga gamla modeller sedan länge tagna ur produktion. Golvet brukar vara belamrat med papplådor och kartonger i olika storlekar, men dom har järnkoll på det mesta till gamla Guzzis.
I dom dammiga skyltfönstren kan det ligga några mystiska delar till nå´n racer. Charmigt!
DeThomaso
GuzziFanatisk
Inlägg: 159
Blev medlem: 20 apr 2014, 20:38
Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.

Re: Motofornitura Valassi

Inlägg av DeThomaso »

Mmmm, har varit där. Att gå in i den affären är som att kliva in i en gammal lanthandel för 100 år sedan. Urhäftigt!
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
Tina
GuzziFanatisk
Inlägg: 655
Blev medlem: 03 mar 2007, 17:56
Ort: Stallslycke

Re: Motofornitura Valassi

Inlägg av Tina »

Var nog där -82 och den såg ut som ett gammalt lager redan på den tiden :lol:
Tina
Fd Redattrice di Giornale
Skriv svar