Garagebilder

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
ekoxen
GuzziFanatisk
Inlägg: 555
Blev medlem: 19 nov 2008, 08:36
Mina motorcyklar: .
1000 Le Mans IV -85
V10 Centauro -97
1200 Sport - 10

Tidigare: Honda CB 125, Yamaha XJ650, Suzuki GS 1000G, GSX 1100EF & ES
Ort: Hammar, Kungälv

Garagebilder

Inlägg av ekoxen »

Så här mitt i icke-säsongen, kan man få se några garagebilder?

Vore roligt att se eventuella projekt, fast oönskade åtgärder är förstås välkomna också ... eller bara se att de sydländska donnorna har det bra.

Själv bygger jag källartrappa, men när den är färdig blir det lite lättare att tassa ned till garaget. Fast på lyften står just nu Suzukin (så bilder är väl opassande? :mrgreen:). Därmed inte sagt att Centauron kan stå orörd hela vintern. Gaffeltätningar måste bytas, helst också kopppling. Ventilljustering och en tiltt på kamremmarna vore också behövligt.

/Micke
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.
AMAG
UppKomling
Inlägg: 16
Blev medlem: 17 nov 2014, 20:43
Mina motorcyklar: MG Bellagio 940 -07 Mattsvart
Ort: Vagnhärad

Re: Garagebilder

Inlägg av AMAG »

Så här har in pärla det !! 20 grader och en kompis bredvid sig....Härligt, o jag kan gå ner o putsa lite... ;)
Bilagor
20141215_200811.jpg
20141215_200811.jpg (22.82 KiB) Visad 3269 gånger
Användarvisningsbild
ekoxen
GuzziFanatisk
Inlägg: 555
Blev medlem: 19 nov 2008, 08:36
Mina motorcyklar: .
1000 Le Mans IV -85
V10 Centauro -97
1200 Sport - 10

Tidigare: Honda CB 125, Yamaha XJ650, Suzuki GS 1000G, GSX 1100EF & ES
Ort: Hammar, Kungälv

Re: Garagebilder

Inlägg av ekoxen »

Äh, jag tar risken och lägger upp Suzukibilder ... Tobbe får väl censurera om det inte passar.
Försöker alltså montera en sidvagn fäst i endast två punkter så jag fortfarande kan lägga ned hojen vid kurvtagning.

Vattenskurna fästen (ett ex av varje del) som monteras i befintliga fästpunkter, främre motorfäste resp. fäste för centralstöd, mycket bra precision och finish!
Överst i bild en spindelled från Volvo 240. Konan för leden sitter i en platta som i bilen är skruvad mot botten av fjäderbenet. Passar mig perfekt, får en färdig kona och slipper brotscha den.
sidvagn_fasten_small.jpg
(203.09 KiB) Nerladdad 94 gånger
För att lätta ekipaget, minska buller för passageraren samt skapa mer frigång på höger sida, bygger jag ett 4:1-system som mynnar på vänster sida.
Vänster halva är färdig, senare i dag hoppas jag kunna fixa den högra också.
4_1_avgas_small.jpg
(216.51 KiB) Nerladdad 90 gånger
Hoppas kunna provköra ekipaget på annandagen, men det blir tufft att hinna med.

/Micke
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Garagebilder

Inlägg av Nicke »

AvvakkoTotmtens hJulvekstad....

God Jul Micke, du är i sanning en konstfärdig man...

(Minns med saknad en mening delvis med det innehållet, i början på min fysikbok från gymnasiet. Handlade tydligen om det äldsta belägget för ordet "ingenjör".

På tal om det var jag på O'Learys och mumsade in Julen i mitten av förra veckan. Där var också Felix Herngren, som tydligen var i farten med sitt "stör en ingenjör" Målet var ett sådant störobjekt i Aitik-gruvan.
Ciao / Ne
DeThomaso
GuzziFanatisk
Inlägg: 159
Blev medlem: 20 apr 2014, 20:38
Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.

Re: Garagebilder

Inlägg av DeThomaso »

Ni som vill kan följa mitt renoveringsobjekt på Facebook. Jag är med i grupperna Hojbyggarna samt Motorcyklisternas FB-sida och skriver regelbundet. Just nu så befinner sig motorn i projektet i mitt badrum där delarna tvättas i en nyinförskaffad ultraljudstvätt. Motordelarna från Stein Dinse ligger kvar i Tyskland då vi väntar in Kamaxeln som inte levererats ännu. Jag vill helst slippa extra fraktkostnader. Under tiden tvättas allt rent inför motormålning. Jag funderar på att tillföra en extra kulör på vissa motordelar. Vad tycker ni skulle passa på en gammal Lario. Häng med och tjöta lite :-)
Thomas
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
Skriv svar