Stein Dinse
Moderator: Moderatorer
-
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 159
- Blev medlem: 20 apr 2014, 20:38
- Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.
Stein Dinse
Vilka är era erfarenheter av Stein Dinse? Har de leveterat det som ni beställt och inom överenskommen tid?
Jag har nu väntat på en kamaxel i 4 månader, i beställningen skulle det ta max 2 månader. När jag stöter på kring beställningen så får jag till svar att de ska kolla och återkomma. Ingen har återkommit. Mitt sista mail har ingen svarat på efter 3 dagar. Jag är inte imponerad alls. Vilka är era erfarenheter?
Jag har nu väntat på en kamaxel i 4 månader, i beställningen skulle det ta max 2 månader. När jag stöter på kring beställningen så får jag till svar att de ska kolla och återkomma. Ingen har återkommit. Mitt sista mail har ingen svarat på efter 3 dagar. Jag är inte imponerad alls. Vilka är era erfarenheter?
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
Certifierad virrpanna
-
- Kassör & Medlemsregistrator
- Inlägg: 1202
- Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
- Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
- Ort: Österbymo
Re: Stein Dinse
Hej tråkigt att höra. För jag har bara bra erfarenheter av dom.
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Medlemregistrator
-
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 252
- Blev medlem: 25 apr 2010, 19:52
- Mina motorcyklar: V11 Sport-00, California EV -01. Tidigare; Honda CB450-71, BMW R100S-78
- Ort: Torslanda
Re: Stein Dinse
Samma som Guzzikjelle. Men jag har å andra sidan bara beställt
vanliga slitdelar. Tråkigt att höra, hoppas det ordnar sig för dig.
Har de inte ett telefonnummer att ringa för kunder
från Norden?.
vanliga slitdelar. Tråkigt att höra, hoppas det ordnar sig för dig.
Har de inte ett telefonnummer att ringa för kunder
från Norden?.
Gusse
Re: Stein Dinse
Jag har bara beställt "vanliga" tilbehör/reservdelar och det har fungerat varje gång.
En kamaxel till en Lario kan nog ta tid att skaffa fram,- men visst borde någon ha hört av sej.
mvh Bjarne
En kamaxel till en Lario kan nog ta tid att skaffa fram,- men visst borde någon ha hört av sej.
mvh Bjarne
Aktuellt:
MG 850T3 Cal '81, MG V65 Lario '86, Volvo BM 350 Boxer '63, Citroen C4 2007 och C5 2008
RIP:
Kawasaki 500H1 '73, Honda CB500 '76, CX500 '78, MG 850T '74 m. sidvagn, MG 850T3 '76, Citroen GSA, BX16V
MG 850T3 Cal '81, MG V65 Lario '86, Volvo BM 350 Boxer '63, Citroen C4 2007 och C5 2008
RIP:
Kawasaki 500H1 '73, Honda CB500 '76, CX500 '78, MG 850T '74 m. sidvagn, MG 850T3 '76, Citroen GSA, BX16V
-
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 159
- Blev medlem: 20 apr 2014, 20:38
- Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.
Re: Stein Dinse
Kamaxeln, som är densamma som till 350 Imola, ska enligt Stein Dinse ta Max 2 månader att få fram. Jag har väntat i 4 månader nu. Jag mailade idag igen, få se om någon svarar nu. Det lär inte bli något guzziåkande kommande sommar om inte de kan leverera snart.west skrev:Jag har bara beställt "vanliga" tilbehör/reservdelar och det har fungerat varje gång.
En kamaxel till en Lario kan nog ta tid att skaffa fram,- men visst borde någon ha hört av sej.
mvh Bjarne
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
Certifierad virrpanna
Re: Stein Dinse
Om inte SteinDinse har den italienska, 30 år gamla reservdelen på den egna reservdelshyllan, kanske du borde leta själv hos andra leverantörer om det nu är så viktigt att få fram delen inom viss tid.
Men det är fel av dom att lova leverans inom viss tid, när dom bevisligen inte håller det löftet.
mvh Bjarne
Men det är fel av dom att lova leverans inom viss tid, när dom bevisligen inte håller det löftet.
mvh Bjarne
Aktuellt:
MG 850T3 Cal '81, MG V65 Lario '86, Volvo BM 350 Boxer '63, Citroen C4 2007 och C5 2008
RIP:
Kawasaki 500H1 '73, Honda CB500 '76, CX500 '78, MG 850T '74 m. sidvagn, MG 850T3 '76, Citroen GSA, BX16V
MG 850T3 Cal '81, MG V65 Lario '86, Volvo BM 350 Boxer '63, Citroen C4 2007 och C5 2008
RIP:
Kawasaki 500H1 '73, Honda CB500 '76, CX500 '78, MG 850T '74 m. sidvagn, MG 850T3 '76, Citroen GSA, BX16V
-
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 159
- Blev medlem: 20 apr 2014, 20:38
- Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.
Re: Stein Dinse
Det är inte fråga om 30 år gamla delar utan delar som nytillverkas efter beställning så klart. Det finns självklart andra som tillverkar nya kamaxlar efter beställning och som renoverar begagnade. Det är inte det detta handlar om. Det handlar om ett affärsavtal som ingåtts mellan 2 parter och där den ena parten inte uppfyller det som de utlovar. Nu försöker jag bara få en kontakt för att se om de tänker leverera. Om de inte kan detta så har jag förlorat 4 månaders mektid i onödan. Sen fixar jag delarna någon annanstans fast till ett dyrare pris. Jag slängde ut en fråga här för att se om fler råkat ut för samma sak.west skrev:Om inte SteinDinse har den italienska, 30 år gamla reservdelen på den egna reservdelshyllan, kanske du borde leta själv hos andra leverantörer om det nu är så viktigt att få fram delen inom viss tid.
Men det är fel av dom att lova leverans inom viss tid, när dom bevisligen inte håller det löftet.
mvh Bjarne
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
Certifierad virrpanna
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Inlägg: 4139
- Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Re: Stein Dinse
Ibland händer det att de lovar mer än de kan hålla.
För några år sedan beställde jag det utrasnygga instrumentpanelen i kofiber som Daes tillverkade för Daytonan och 1100 Sporten.
Den fanns i katalogen, men som det visade sig inte på lager. Jag fick ett leveransbesked där det angavs att det skulle ta en månad. Efter dubbla den tiden fick jag besked att den inte längre tillverkades.
Svider än idag att jag inte beställde den tidigare...
Eller det gjorde jag faktiskt via Guzzicenter i ett tidigare skede, men de lyckades inte heller få tag på någon.
Att Italienska firmor kan leverera andra saker än man beställt, bara för levererandets skull är ju inte helt ovanligt eller överraskande, men att tyskar med sin effektiva livsåskådning inte sköter det bättre gör ju en lite överraskad.... Å andra sidan är de ju i sin tur många gånger beroende av Italienska underleverantörer. Det är nog inte ett drömläge, åtminstone inte för en Tysk.
För några år sedan beställde jag det utrasnygga instrumentpanelen i kofiber som Daes tillverkade för Daytonan och 1100 Sporten.
Den fanns i katalogen, men som det visade sig inte på lager. Jag fick ett leveransbesked där det angavs att det skulle ta en månad. Efter dubbla den tiden fick jag besked att den inte längre tillverkades.
Svider än idag att jag inte beställde den tidigare...
Eller det gjorde jag faktiskt via Guzzicenter i ett tidigare skede, men de lyckades inte heller få tag på någon.
Att Italienska firmor kan leverera andra saker än man beställt, bara för levererandets skull är ju inte helt ovanligt eller överraskande, men att tyskar med sin effektiva livsåskådning inte sköter det bättre gör ju en lite överraskad.... Å andra sidan är de ju i sin tur många gånger beroende av Italienska underleverantörer. Det är nog inte ett drömläge, åtminstone inte för en Tysk.
Ciao / Ne
Re: Stein Dinse
Min avslutande kommentar hänvisar till Biscaya's Delar&Drömmar från 80-talet, där man beskriver italienare och engelskmän som nästan hopplösa att handla med och vädjar till kundens förståelse. Läget har kanske inte förändrats sen dess?
Tyvärr skriver ju inte SteinDinse det samma,- även om dom säkert gärna hade haft denna passus i sin katalog också...
Men dom borde ha lärt sej att inte lova sån't som är osäkert att hålla!
Jag önskar dej all lycka till med projektet,- det är en speciell modell.
mvh Bjarne
Tyvärr skriver ju inte SteinDinse det samma,- även om dom säkert gärna hade haft denna passus i sin katalog också...
Men dom borde ha lärt sej att inte lova sån't som är osäkert att hålla!
Jag önskar dej all lycka till med projektet,- det är en speciell modell.
mvh Bjarne
Aktuellt:
MG 850T3 Cal '81, MG V65 Lario '86, Volvo BM 350 Boxer '63, Citroen C4 2007 och C5 2008
RIP:
Kawasaki 500H1 '73, Honda CB500 '76, CX500 '78, MG 850T '74 m. sidvagn, MG 850T3 '76, Citroen GSA, BX16V
MG 850T3 Cal '81, MG V65 Lario '86, Volvo BM 350 Boxer '63, Citroen C4 2007 och C5 2008
RIP:
Kawasaki 500H1 '73, Honda CB500 '76, CX500 '78, MG 850T '74 m. sidvagn, MG 850T3 '76, Citroen GSA, BX16V
-
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 159
- Blev medlem: 20 apr 2014, 20:38
- Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.
Re: Stein Dinse
Efter att jag skickat mail till alla andra säljare i firman så svarade Simon äntligen idag. Den kamaxel som fanns till beställning på hemsidan kan inte längre garanteras. Om de hade kläckt ur sig detta på en gång så hade jag letat efter firmor som kan renovera kammar. Jag avbokade kamaxeln på stående fot och tänker renovera originalet. Jag har fått specifikationerna till en trimkam av Brian Reuter i Danmark. Jag har skickat mail till Stigs motormekaniska verkstad i Axvall i dag. Vi får se om de kan göra om min befintliga annars får jag väl beställa en ny. De ska vara riktigt duktiga. Någon som har tips på andra ställen?
Senast redigerad av 1 DeThomaso, redigerad totalt 20 gånger.
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
Certifierad virrpanna
-
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 159
- Blev medlem: 20 apr 2014, 20:38
- Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.
Re: Stein Dinse
Kjelle, var fixade du frugans Lariokam när det begav sig? Hon hade ju en Lario som ni renoverade kammen på, eller hur?Guzzikjelle skrev:Hej tråkigt att höra. För jag har bara bra erfarenheter av dom.
Thomas
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
Certifierad virrpanna
-
- Kassör & Medlemsregistrator
- Inlägg: 1202
- Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
- Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
- Ort: Österbymo
Re: Stein Dinse
Den blev omhärdad på nån firma i Älvsjö, vad den heter minns jag inte nu längre minst 25 år sedan
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Medlemregistrator