Griso,Sport,Stelvio spørsmål

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

Tappet
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: 01 feb 2016, 14:44

Griso,Sport,Stelvio spørsmål

Inlägg av Tappet »

Da kom man seg endelig inn på forumet.
Nuvel,jeg er da norsk som dere ser,og lurer litt på Guzzi.
Tok kortet i fjor,og kjører nå en Yamaha.
Ikke noe galt med den motorsykkelen,men hver gang jeg ser bilde av en Guzzi,så får jeg lyst på en.
Men,det er ikke forhandlere i nærheten,og jeg har sett veldig lite Guzzier annet enn på bilder,så da får jeg begynne med noen spørsmål her først.
Jeg er vel mest interessert i Griso,eller 1200 Sport,men vil gjerne se og teste Stelvio også.
Det jeg er litt tvilende til på Griso er at den har litt liten tank.
Noen her som har en og vet hvor langt man kommer før det blir tomt?
Har også lest at man får bena høyt opp og bakover som på en sporthoj,stemmer dette?
Og det har vel vært problemer med kammer og ventiler på disse også?

1200 Sport har større tank,og er bedre til lange turer har jeg lest.Altså mer behagelig kjørestilling og sete.
Noen som er u/enige i dette?
Dette blir vel mest smak og behag,men likevel.
Sport`en er vel ute av produksjon regner jeg med,siden den ikke er med på noen nettsider,annet enn de svenske.
Stelvio virker litt interessant også,selv om jeg er skeptisk til størrelse og tyngde på denne type sykler.
Men skepsis uten egen erfaring er jo ikke verdt mye.



Bor i Värmland,noen som vet hvor man finner nærmeste Guzzi ÅF,hvor de har flere modeller,og helst demo eksemplarer?
Kunne gjerne tenke meg en eldre Guzzi også,men det får bli senere.
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Griso,Sport,Stelvio spørsmål

Inlägg av Guzzikjelle »

Hej o välkommen jag har en Griso 1100 och har åkt ganska mycket med den både långturer o kortare turer. Kanske jag har rättlängd för den 168. Och som sagt trivs väldigt bra haft den sen 2006.
Kjelle
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Tappet
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: 01 feb 2016, 14:44

Re: Griso,Sport,Stelvio spørsmål

Inlägg av Tappet »

Da er jeg en del lengre enn deg,så det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å teste.
Hvor langt kommer du på en tank før du må fylle?
Ingen mekaniske eller elektriske problemer?
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Griso,Sport,Stelvio spørsmål

Inlägg av Guzzikjelle »

Cirka 250km o lite till beror väl lite på hur man kör. Lycka till med ditt köp. Kjelle
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
ekoxen
GuzziFanatisk
Inlägg: 555
Blev medlem: 19 nov 2008, 08:36
Mina motorcyklar: .
1000 Le Mans IV -85
V10 Centauro -97
1200 Sport - 10

Tidigare: Honda CB 125, Yamaha XJ650, Suzuki GS 1000G, GSX 1100EF & ES
Ort: Hammar, Kungälv

Re: Griso,Sport,Stelvio spørsmål

Inlägg av ekoxen »

Hej

Det finns tyvärr inte så många återförsäljare, och ännu färre som har hojar för provkörning.
Har själv funderat på en Griso och ser också en nackdel med den lilla tanken. Jag har inte mycket större tank på Centauron och även om man vill/måste stanna ibland på långturer är det ju inte roligt att alltid behöva göra det på en bensinmack. Visst man kan stanna mellan tankningarna också, men då blir det korta etapper ...

Vad gäller kvaliteten var det väl någon barnsjukdom på tidiga 1200 (kamaxlar/vippor?), men det har Kjelle bättre koll på.
850 och 1100 verkar ha den "gamla" motorn vilket fick mig att hejda mig när var på väg till Probike i Sollentuna för att titta på den 850 de har hemma.
Tycker annars 850 är "ren och snygg" utan oljekylaren på sidan (fast kanske lite väl klen motor), men det finns visst kompletta "kit" att köpa för att flytta oljekylaren på 1100 och 1200. Probike i Malmö har en demo-1200 som jag överväger att åka och prova.

Jag har precis som du också spanat in 1200 Sport, men läst recensioner som säger att Grison har betydligt bättre frigång på bana. Inte för att jag vet om jag någonsin skulle kunna få en 1200 att skrapa i asfalten, men det vore snopet om man köpte en och det blev en begränsning ...

Lycka till!


/Micke
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.
Tappet
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: 01 feb 2016, 14:44

Re: Griso,Sport,Stelvio spørsmål

Inlägg av Tappet »

Enig,850 Griso ser mye penere ut med "blank" motor uten oljekjøler.
Har sett noen som har flyttet oljekjøleren fram på 1200,det hjelper en del.
Probike i Malmø er langt unna for min del.
Greit nok for en testtur,men for kjøp og service er det litt vel langt syns jeg.
Særlig da jeg har lest om litt problemer med Probike.
Fikk svar på ett annet forum angående 1200 Sport vs Griso,og han har kjørt en del bane med sin Sport,virket som det gikk for nok.
Det er jo ingen R1,men man kjøper vel heller ingen Guzzi om man vil ha det.
Skriv svar