Inbjudan till Italian Day's på Mantorp Park

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Inbjudan till Italian Day's på Mantorp Park

Inlägg av Nicke »

Svenska Ducatiklubben bjuder in till 2016 års Italian Day’s dag, för alla er som delar vår passion för Italienska motorcyklar!

Det blir två bandagar 11-12 juli 2016 i Ducatiklubbens Bankommittés regi på den härligt roliga Mantorp Park, http://www.mantorppark.com/

Vi kommer också erbjuda möjlighet att delta i skön touring i närområdet med start och stopp på Mantorp Park.

Som vanligt finns möjlighet att delta i en gemensam middag på kvällen den 11/7.

Så informera dina klubb- och märkesvänner boka den 11 och 12 juli i din kalender och kom till Östergötland och Mantorp. Info om anmälan mm lämnas på begäran när alla detaljer är klara!

Vi hoppas på bra väder, för god mat, fantastiska motorcyklar och trevligt sällskap kan vi utlova!
Svenska Ducatiklubben

Ulrik Smedberg, Segretario
Bilagor
Italian Days 2016.JPG
(75.34 KiB) Nerladdad 116 gånger
Ciao / Ne
OlofE
Guzziåkare
Inlägg: 34
Blev medlem: 04 feb 2014, 21:22
Mina motorcyklar: V7 Special -12
Ort: Råå

Re: Inbjudan till Italian Day's på Mantorp Park

Inlägg av OlofE »

Det här hänger jag på! Men, var hittar jag anmälningsuppgifterna? Jag frågade Ducatiklubben och de svarade så här igår:

"Våra medlemmar i Ducatiklubben anmäler sig och köper plats på bankörningen via webshop som "vilken annan bandag som helst". Det gör delvis övriga italienska märken också. Varje klubb har fått en egen inloggning till vår webshop så att de kan köpa sin plats. Får att få reda på vilka inloggningsuppgifter som gäller för respektive klubb måste man kontakta sin klubb."

Så då undrar jag vilka våra inloggningsuppgifter är?

//Olof
Olof
Råå
Mikko
Guzzifantast
Inlägg: 74
Blev medlem: 14 jul 2008, 10:20
Mina motorcyklar: Kawasaki Estrella -96
Ducati Pantah 600
Ducati 750 Paso
Moto Guzzi California II -87
Ort: Norrköping

Re: Inbjudan till Italian Day's på Mantorp Park

Inlägg av Mikko »

Men Olof!
Var du inte med i Ducceklubben förut? :D
Man ska aldrig gå ur en klubb vettu` :wink: :D

Jag har förresten pingat Nicke så att han får leta fram inloggningsuppgifter. Såg nämligen Evas inlägg på Ducceklubbens forum.

hälsningar
Mikko
dubbelmissbrukare i Norrköping
OlofE
Guzziåkare
Inlägg: 34
Blev medlem: 04 feb 2014, 21:22
Mina motorcyklar: V7 Special -12
Ort: Råå

Re: Inbjudan till Italian Day's på Mantorp Park

Inlägg av OlofE »

Det stämmer Mikko! :D Många år i Ducce-klubben, men sen jag snöade in på MG smallblock häromåret så är det Eva som håller Ducati-fanan högt i familjen. Fast du har rätt, man kan ju faktiskt vara dubbelmedlem.

Om Mantorp: Tack för att du tar tag i anmälningen. Och tipsa gärna om något boende börjar utkristallisera sig som gemensamt för gänget, så man kan söka sig dit. Förresten, är det verkligen inga fler Guzzi-åkare som är intresserade? Jag har hur som helst inte sett nåt på forumet? Det vore kul om vi kunde bli ett stort och blandat gäng!

Hälsningar
Olof
Olof
Råå
Mikko
Guzzifantast
Inlägg: 74
Blev medlem: 14 jul 2008, 10:20
Mina motorcyklar: Kawasaki Estrella -96
Ducati Pantah 600
Ducati 750 Paso
Moto Guzzi California II -87
Ort: Norrköping

Re: Inbjudan till Italian Day's på Mantorp Park

Inlägg av Mikko »

Om jag dyker upp blir det nog på den gamla Pason eftersom en California kanske inte är idealisk för bankörning :wink:

När det gäller boende nära Mantorp så är ju Sjögestad Motell en klassiker, ett av Sveriges första motell. Kan möjligen bli fullbokat rätt snabbt.

Bankörning är myyyyyycket populärare i Ducceklubben helt enkelt för att det finns en stark tradition av köra touring bland Guzziåkare, men någon mer borde det bli.

hälsn
Mikko
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Inbjudan till Italian Day's på Mantorp Park

Inlägg av Nicke »

Jag fick besked idag att klubben kommer att få inloggningsuppgifter för att göra en gemensam anmälan för alla klubbmedlemmar som vill vara med inom två veckor.

Alltså anmäl ert eventuella intresse i denna tråd så återkommer jag inom kort, när vi fått uppgifterna vi behöver för detta.

/ Nicke
Ciao / Ne
OlofE
Guzziåkare
Inlägg: 34
Blev medlem: 04 feb 2014, 21:22
Mina motorcyklar: V7 Special -12
Ort: Råå

Re: Inbjudan till Italian Day's på Mantorp Park

Inlägg av OlofE »

Jag är intresserad av att köra dag 1, dvs den 11 juli! Grön grupp i första hand, vit i andra hand. Om boende: Vi har eventuellt ett tips på trevligt boende i Vadstena. Jag kan återkomma med det om nån är intresserad av att bo nåtsånär samlat.

Hälsningar
Olof
Olof
Råå
OlofE
Guzziåkare
Inlägg: 34
Blev medlem: 04 feb 2014, 21:22
Mina motorcyklar: V7 Special -12
Ort: Råå

Re: Inbjudan till Italian Day's på Mantorp Park

Inlägg av OlofE »

Misstänkt stilla i den här tråden.... Hur går det med Guzziklubbens anmälning till Italian Day's? Och är det verkligen INGEN som är intresserad förutom jag, trots att jag åker på det långsammanste som kommit från Mandello? //Olof
Olof
Råå
Användarvisningsbild
Jörgen
GuzziFanatisk
Inlägg: 181
Blev medlem: 06 aug 2011, 11:13
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V11 Sport Ballabio -04 (såld)
V85 TT -20
Honda VTR 1000 F -06
Ort: Forserum

Re: Inbjudan till Italian Day's på Mantorp Park

Inlägg av Jörgen »

Jag erkänner, utan omsvep, att jag är sugen på bankörning i Ducatiklubbens regi :)! Men jag är tveksam till att deltaga eftersom min försäkring (Svedea) inte gäller vid Ducatiklubbens arrangemang.
Om jag befinner mig på en bana tänker jag KÖRA hoj. Inte ÅKA hoj..
Hur försiktig man än är så kan olyckan vara framme, och att då inte ha en gällande försäkring skulle rasera min budget för min hobby. Vet inte om jag är beredd att ta den risken :roll:
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Inbjudan till Italian Day's på Mantorp Park

Inlägg av Nicke »

Ännu är det bara en Guzzirider som anmält sitt intresse. Vi gör anmälan, men hoppas att fler vill vara med...

Här är den senaste infon:

Dags att boka årets ITALIAN BIKE DAYS,kort och gott IBD, för de av er som inte redan gjort det! Tidigare Italian Day´s har nu blivit ITALIAN BIKE DAYS!!!

I år går IBD av stapeln den 11-12 juli på Mantorp Park. Som vanligt arrangerar bankommittén två dagars härlig banåkning och som tidigare år är övriga märkesklubbar som kör Italienska motorcyklar samt Ducati-klubbarna från Norge, Island, Danmark och Finland inbjudna! Det brukar vara ett skönt och brokigt gäng som umgås på banan, i depån och på kvällarna. Missa det inte! Anmälan i shopen.

Det arrangeras även i år en gemensam middag på måndagskvällen på Mantorp Raceways restaurang, en Medelhavs-inspirerad grillbuffé á 250 kr kommer dukas upp till ett begränsat antal deltagare. Restaurangen har rättigheter och tillhandahåller lämpliga drycker till maten. Anmälan i shopen, för er gäller att Ni kan göra gemensam anmälan genom er klubb, återkom så får ni inloggningsuppgifter!

För er som varit på Mantorp behövs ingen närmare beskrivning, för er andra kan vi berätta att det är en rolig bana med en snabb raka som avslutas i en nedförsbacke, tar du en för sen bromspunkt så får du åka över åkrarna till nästa asfalterade väg = Mjölby! J läs mer på http://www.mantorppark.com/

Nyhet 2016! I år kommer det dessutom att arrangeras touring-åkning för de som hellre åker på gatan än på banan, eller för den som vill kombinera det. På Mantorp sker det den 11 juli med guidning lokala Ducatister som känner varje åk-värd asfaltsväg i Östergötland. Cay och Marianne möter upp alla som vill åka på en härlig tur med väl avvägda stopp längs vägen, start och mål på Mantorp Park.

Väl mött 2016 års ITALIAN BIKE DAYS helt enkelt!!
Ciao / Ne
OlofE
Guzziåkare
Inlägg: 34
Blev medlem: 04 feb 2014, 21:22
Mina motorcyklar: V7 Special -12
Ort: Råå

Re: Inbjudan till Italian Day's på Mantorp Park

Inlägg av OlofE »

Bra info, tack för det! Och jag jag anmäler mig kraftfullt till dag 1 som sagt. Vit grupp för min del, det passar nog bättre när jag tänker efter. Dessutom vill jag gärna vara med på grillbuffen om det går.

Var bor folk, ver vi det? Brukar ju vara kul att hålla ihop gänget.

Hälsningar
Olof
Olof
Råå
OlofE
Guzziåkare
Inlägg: 34
Blev medlem: 04 feb 2014, 21:22
Mina motorcyklar: V7 Special -12
Ort: Råå

Re: Inbjudan till Italian Day's på Mantorp Park

Inlägg av OlofE »

Det närmar sig! :D
Är vi anmälda till körning och buffé?
//Olof
Olof
Råå
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Inbjudan till Italian Day's på Mantorp Park

Inlägg av Nicke »

Det är tyvärr bara Olof, alltså en person från klubben som vill vara med och ha skoj denna gång.

Nästa gång blir det kanske fler...
Ciao / Ne
Skriv svar