Så är man Guzzi-ägare till en störtskön MGX-21:a

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

mantic
Guzzifantast
Inlägg: 55
Blev medlem: 26 feb 2017, 17:54
Mina motorcyklar: Kör en MGX-21 Flying Fortress. Svag för V9 Bobber. Pepp på V85.

Så är man Guzzi-ägare till en störtskön MGX-21:a

Inlägg av mantic »

Jag hade aldrig några ambitioner att köpa en vetaranare och mecka om. Jag ville bara ha en skön och tillräckligt stor hoj att den kunde bära upp min troll-hydda. En kollega tipsade om Guzzi och jag älskade den tvärställda motorn. Hade från början bilden att jag skulle köpa en HD som första hoj. En Fatboy. Men är man över 1.90 och väl förberedd för sämre tider, ser tom en fatboy liten ut under en.

Så dök en videoreview från RevZilla av alla upp i höstas, där de provkörde MGX-21:an. Jag föll direkt. Många var fundersamma över att den betedde sig lite skumt i låga hastigheter pga det stora framhjulet, men efter ett par provkörningar så kunde jag inte släppa den (Cudos ProBike). Nu står den i mitt garage.

Trodde aldrig att jag skulle köra runt på Batmans hoj, men om man tar konceptet en amerikansk bagger och låter en galen italiensk designer sätta pennan på den, vad kan gå fel? I det här fallet är i alla fall jag kär, och det är vad som räknas.

Säsongen har knappt börjat och jag fick köra hem den i snöblandat regn. En tämligen oskön jungfrutur, men när jag kom hem, stelfrusen och kall, satt jag likväl med ett brett leende på läpparna.
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Så är man Guzzi-ägare till en störtskön MGX-21:a

Inlägg av Nicke »

Grattis till att du har hitta fram och hittat rätt på en gång!

Välkommen i sköna Guzzigemenskapen och självklart hoppas vi snart få se dig på träffar och som medlem i klubben!
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Så är man Guzzi-ägare till en störtskön MGX-21:a

Inlägg av geguzzi »

Grattis välkommen till träffarna och allt annat.
avundsjuk :D
skulle vilja ha en.... :D
geguzzi

Välkommen i sköna Guzzigemenskapen och självklart hoppas vi snart få se dig på träffar och som medlem i klubben![/quote]
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Inlägg: 618
Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Re: Så är man Guzzi-ägare till en störtskön MGX-21:a

Inlägg av hassew »

Grattis till ett ex. av den häftigaste hojen på marknaden! :D :D
mantic
Guzzifantast
Inlägg: 55
Blev medlem: 26 feb 2017, 17:54
Mina motorcyklar: Kör en MGX-21 Flying Fortress. Svag för V9 Bobber. Pepp på V85.

Re: Så är man Guzzi-ägare till en störtskön MGX-21:a

Inlägg av mantic »

Tack alla! Jag är väldigt nöjd såhär långt. Har avverkat nästan 100 mil på lite drygt en vecka och redan hunnit träffa ett par av er i Sigtuna. Hur blir jag medlem i klubben? Hörde att det var en träff i slutet av Maj.
Skriv svar