Åter besiktning

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

jakal
GuzziFanatisk
Inlägg: 206
Blev medlem: 28 apr 2007, 19:05
Mina motorcyklar: Guzzi fan.
V85 TT
Ägt 5 guzzi under mina mc år.
Ort: Ystad

Åter besiktning

Inlägg av jakal »

Hej alla
Sur gubbe idag :x Quotan gick inte igenom besiktningen idag. Fick en åter besiktning på bakre skivbromsen, discen rörde sig för mycket tyckte besiktnings gubben. Som ni alla vet ( i varje fall quota ägare ) så rör sig den flytande bakre skivan sig alltid sig. Försökte förklara för besiktnings gubben, men det var för döva öron. Fick leta på nätet efter en och motomecca i eng
land hade hade så att dom kunde leverera en inom rimlig tid. Stendinsel var inte säkra på att kunna lev. Kostade 191,00 pund.
Kört 4500 mil med den gamla skivan utan några problem. Hör till saken att jag inte kört mer än 250 mil med den sen senaste bes, påtalade det för gubben men han lyssnade inte. Han hade nog inte fått till det på länge den besiktnings gubben. :roll:
Så nu väntar man på en ny skiva att sätta på och ombesiktning.
V85tt
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Åter besiktning

Inlägg av Guzzikjelle »

Byt besikningsstation :x
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
bluebike
GuzziFanatisk
Inlägg: 154
Blev medlem: 31 okt 2013, 18:15
Mina motorcyklar: sp3, california 1100

Re: Åter besiktning

Inlägg av bluebike »

låter som den besiktningen på samma område som sölles ligger
jakal
GuzziFanatisk
Inlägg: 206
Blev medlem: 28 apr 2007, 19:05
Mina motorcyklar: Guzzi fan.
V85 TT
Ägt 5 guzzi under mina mc år.
Ort: Ystad

Re: Åter besiktning

Inlägg av jakal »

Nej det var inte YB som ligger på industri området, vet att dom är inte bra på MC. Det var Skurups bilprovning. Deras data krånglade när jag var där. Föra månaden var inne med Stelvion där och då funkade inte skylt lampan men då sa samma kille att det där fixar du. Så fick ingen anmärkning alls då.
V85tt
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Åter besiktning

Inlägg av Raz »

Om jag inte massuppfittar nåt så kanske det hade varit läge att shimsa in oket istället? Betydligt billigare också. Du borde också förvissa dig om att båda kolvarna faktiskt rör på sig, annars återkommer problemet bara. Ny skiva lär inte hjälpa ett dugg om inte den gamla faktiskt var skev.
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Åter besiktning

Inlägg av Nicke »

På RS:en sitter det ju stora fullflytande skivor fram. om man kör långsamt, på säg en grusplan framför ett fik, skramlar det som om någon smort hjullagren med rullgrus.
Det känns ibland nästan som man snabbt måste ta av sig hjälmen och förklara -" Hey man! Jag kör ju omkring med fullflytande racingskivor, ju..."

Nå, vid ett tillfälle när jag var på kontrollbesiktning, var det en besiktningsman som hävdade att skivorna var totalt utslitna och behövde bytas ut, eftersom de ju skramlade och gick att vicka på i sidled.
När jag försökte förklara att de faktiskt var de bästa ur sin generation, just för att de gjorde så, tittade han på mig som att jag var en galen mytoman...
Ciao / Ne
Skriv svar