Trög koppling V7 II (?)

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

rascar
UppKomling
Inlägg: 10
Blev medlem: 29 aug 2017, 22:45
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V7 II Stornello -16
Kawasaki Versys 650 -14
Honda Zoomer -07

Trög koppling V7 II (?)

Inlägg av rascar »

Har ägt en Moto Guzzi V7II Stornello i två dagar och är allmänt vansinnigt nöjd. Den roligaste hoj jag kört. Testat massor av hojar men mest kört japanskt fram till nu, Kawasaki Versys.

Men har blivit halvmatt i kopplingshanden efter ca 25 mil dessa 2.5 dagar på Guzzin. Kopplingen känns inte särskilt trög men uppenbarligen har den tagit mer än vanligt. Nån annan med samma erfarenhet?
Bilagor
IMG_0156small.jpg
(267.12 KiB) Nerladdad 76 gånger
OlofE
Guzziåkare
Inlägg: 34
Blev medlem: 04 feb 2014, 21:22
Mina motorcyklar: V7 Special -12
Ort: Råå

Re: Trög koppling V7 II (?)

Inlägg av OlofE »

Hej,
Jag har haft flera V7II:or, Special, Racer och nu Stornello, och kopplingen har aldrig varit något problem. Den är visserligen lite "död" i känslan jämfört med många andra hojar men ska inte vara särskilt trög. Vajern löper ju mellan cylindrarna bak till hävarmen, kolla gärna så inte vajerhöljet ligger an mot cylindern, då kan höljet ha smält så vajern löper trögt. För övrigt har jag märkt att många verkstäder justerar för litet spel i vajern, för att få ut dragläget från styret, och det är obra. Det behöver vara några millimeters spel (kolla handboken).

//Olof
Olof
Råå
rascar
UppKomling
Inlägg: 10
Blev medlem: 29 aug 2017, 22:45
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V7 II Stornello -16
Kawasaki Versys 650 -14
Honda Zoomer -07

Re: Trög koppling V7 II (?)

Inlägg av rascar »

Tack för tips. Jag provade flera innan jag slog till, Racer-Stone-Special och även om det bara var korta turer kändes dom nog likadant när jag tänker efter. Kan ju vara en vanesak också.
Skriv svar