Var köper ni delar och tillbehör?

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

mantic
Guzzifantast
Inlägg: 55
Blev medlem: 26 feb 2017, 17:54
Mina motorcyklar: Kör en MGX-21 Flying Fortress. Svag för V9 Bobber. Pepp på V85.

Var köper ni delar och tillbehör?

Inlägg av mantic »

Behöver lite tips på var jag bäst handlar delar till min MGX-21:a inför kommande säsong. Probike Sollentuna är närmaste butik som säljer Guzzi, och de kan hjälpa till med montering vid behov, men har inte alla grejer jag vill ha. Jag är på jakt efter:

- Mistral-slipons (är det enklast och säkert att beställa direkt av Mistral och be dem skeppa)
- Engine guards (sådana där svarta cylindertops-skydd som de har till Audace och MGX-21:an)
- Dim/Led-ljus. Har hört att det ska vara en life saver. Det visade sig vara en duktig prislapp för originallampor och med monteringssats. Finns det snygga och kanske tom bättre ljus av tredje part?
- Ev tankbox och topbox för längre resor. Här tycker jag Guzzis egna är mer stiliga än praktiska och de kan ta betalt för sitt snidade läder. Frågan är om det finns alternativ som ändå ser okej ut av tredje part som kanske tom funkar bättre, eller är man förpassad till Guzzis originaldelar?

Nätet eller specialbutiker? Vart vänder man sig?

Alla tips tas tacksamt emot...
Rune S
UppKomling
Inlägg: 20
Blev medlem: 17 feb 2015, 21:39
Mina motorcyklar: Huskvarna Silverpil, Matchless G80S, Suzuki DR 650, Moto Guzzi Quota 1100 ES

Re: Var köper ni delar och tillbehör?

Inlägg av Rune S »

Halloj !
Har du kollat med Stein-Dinze i Tyskland. Jag har köpt mycket godis från dom och jag har goda erfarenheter
//Rune Svensson
Användarvisningsbild
kalleguzzi
Guzziåkare
Inlägg: 48
Blev medlem: 11 aug 2017, 22:45
Mina motorcyklar: 850 T3 med sidovagn
California 2
Ort: Bengtsfors / Dalsland

Re: Var köper ni delar och tillbehör?

Inlägg av kalleguzzi »

jakal
GuzziFanatisk
Inlägg: 206
Blev medlem: 28 apr 2007, 19:05
Mina motorcyklar: Guzzi fan.
V85 TT
Ägt 5 guzzi under mina mc år.
Ort: Ystad

Re: Var köper ni delar och tillbehör?

Inlägg av jakal »

Stein dinsel tyskland och motomecca England. Funkat jättebra för mig.
V85tt
mantic
Guzzifantast
Inlägg: 55
Blev medlem: 26 feb 2017, 17:54
Mina motorcyklar: Kör en MGX-21 Flying Fortress. Svag för V9 Bobber. Pepp på V85.

Re: Var köper ni delar och tillbehör?

Inlägg av mantic »

Oki! Tack för tips. Stein Dinse verkar ju ha det mesta av original-delarna jag söker. Är MotoMecca mer för reservdelar?
jakal
GuzziFanatisk
Inlägg: 206
Blev medlem: 28 apr 2007, 19:05
Mina motorcyklar: Guzzi fan.
V85 TT
Ägt 5 guzzi under mina mc år.
Ort: Ystad

Re: Var köper ni delar och tillbehör?

Inlägg av jakal »

Ja MotoMecca har mycket sådant, men även nya saker. Deras iridium stift är mycket billigare än någon annanstans.
V85tt
mantic
Guzzifantast
Inlägg: 55
Blev medlem: 26 feb 2017, 17:54
Mina motorcyklar: Kör en MGX-21 Flying Fortress. Svag för V9 Bobber. Pepp på V85.

Re: Var köper ni delar och tillbehör?

Inlägg av mantic »

Någon som har köpt grejer från Isotta? Har några tillbehör jag skulle vilja köpa från dem men hittar inga referenser på om de är tillfärlitliga.

http://shop.isotta-srl.com/moto/moto-gu ... -2016.html
mantic
Guzzifantast
Inlägg: 55
Blev medlem: 26 feb 2017, 17:54
Mina motorcyklar: Kör en MGX-21 Flying Fortress. Svag för V9 Bobber. Pepp på V85.

Re: Var köper ni delar och tillbehör?

Inlägg av mantic »

mantic skrev:Någon som har köpt grejer från Isotta? Har några tillbehör jag skulle vilja köpa från dem men hittar inga referenser på om de är tillfärlitliga.

http://shop.isotta-srl.com/moto/moto-gu ... -2016.html
Jag har nu beställt en sissy bar och en pakethållare för MGX-21:an, och de har varit väldigt service-inriktade. Såhär långt verkar paketet kommit till Sverige, och jag håller tummarna för att PostNord inte ska fucka upp min leverans. Men det får man väl räkna med att de gör...

Hur som helst verkar de riktigt bra såhär långt...
Skriv svar