Min röda Quota 1100 ES är till salu

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

Rune S
UppKomling
Inlägg: 20
Blev medlem: 17 feb 2015, 21:39
Mina motorcyklar: Huskvarna Silverpil, Matchless G80S, Suzuki DR 650, Moto Guzzi Quota 1100 ES

Min röda Quota 1100 ES är till salu

Inlägg av Rune S »

Orginalbild Quotan.jpeg
(73.21 KiB) Nerladdad 137 gånger
Orginalbild Quotan.jpeg
(73.21 KiB) Nerladdad 137 gånger
Jag har fått korn på en annan Guzzi och min röda Quota 1100 ES är nu till salu. Den är av årsmodell 1999 och har gått lite drygt 7000 ärliga mil. Det är den enda röda Quotan i Sverige ( Och bland dom mycket få i hela Europa) Jag har skött den kärleksfullt, hållit underhållsscheman strikt och den har helt säkert "Bara gått mindre än halvvägs". Den är grundligt genomgången med ny olja o filter i motorn. Växellådsolja och bakväxel byttes förra året. Bromsvätskan byttes även den förra året.

Den är utrustad med en powercommander som är kalibrerad av Moto Speed, två sidoväskor. Helt nytt litiumbatteri, enastående fin lack, ny kardanknut och lager samt däck för ytterligare minst 1000 mil. Kompressionsvärden = Nästan nyskick ( 9,5 +/- 0,2 bar ) d.v.s justa toppar.

Jag inkluderar även en stor sats med reservdelar i priset : Bensinpump, nya bromsbelägg, orginal ljuddämpare, nya bensinkranar, ett trottelhus (Utan tomgångsjustering ) , omfattande teknisk dokumentation och serviceåtgärder.

Hojen besiktigades i oktober och själv har jag en mycket låg premie på en helförsäkring med Trygg-Hansa: Under 1000 kr/år trots att jag bor i Tyresö d,v,s nära Stockholm.

Pris för bröder och systrar i Guzziklubben är 30 000 spänn

Intressant ? Då hör du av dig till Rune Svensson på tel 070-2250871 och/eller larsrune.svensson@gmail.com[img][img][/img][/img]
hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Inlägg: 618
Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Re: Min röda Quota 1100 ES är till salu

Inlägg av hassew »

Vadan detta? Sälja? Det trodde jag inte. :mrgreen: Byte till Stelvio?
Rune S
UppKomling
Inlägg: 20
Blev medlem: 17 feb 2015, 21:39
Mina motorcyklar: Huskvarna Silverpil, Matchless G80S, Suzuki DR 650, Moto Guzzi Quota 1100 ES

Re: Min röda Quota 1100 ES är till salu

Inlägg av Rune S »

Just det ! Är utsatt för "Villha"-känslor och hårt tryck från både fru och kamratkretsen. Känns lite som att sälja min själ och det skulle vara fint om den kunde hamna bland de rättrogna i MGCoS
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Min röda Quota 1100 ES är till salu

Inlägg av geguzzi »

Rune

Det är som du skänker bort den? hade jag 30 skulle jag komma och hämta den.
Hoppas du inte blir utan Guzzi nu framöver vi väntar med spänning.

geguzzi
Rune S skrev:Just det ! Är utsatt för "Villha"-känslor och hårt tryck från både fru och kamratkretsen. Känns lite som att sälja min själ och det skulle vara fint om den kunde hamna bland de rättrogna i MGCoS
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Skriv svar