Föreslår att klubben skapar köp och sälj på Facebook

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

rascar
UppKomling
Inlägg: 10
Blev medlem: 29 aug 2017, 22:45
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V7 II Stornello -16
Kawasaki Versys 650 -14
Honda Zoomer -07

Föreslår att klubben skapar köp och sälj på Facebook

Inlägg av rascar »

Hej!

Ny Guzzi-ägare här. Föreslår enligt topic, i klubbens FB-grupp kan bara klubben publicera så en allmän svensk grupp där svenska Guzzi-ägare kan samtala och köpa/sälja saknar jag.
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Föreslår att klubben skapar köp och sälj på Facebook

Inlägg av geguzzi »

Hej
Detta ska vi nog kunna ordna, när man får en lugn stund eller om någon vill åtaga sig det :D

geguzzi
rascar skrev:Hej!

Ny Guzzi-ägare här. Föreslår enligt topic, i klubbens FB-grupp kan bara klubben publicera så en allmän svensk grupp där svenska Guzzi-ägare kan samtala och köpa/sälja saknar jag.
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
rascar
UppKomling
Inlägg: 10
Blev medlem: 29 aug 2017, 22:45
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V7 II Stornello -16
Kawasaki Versys 650 -14
Honda Zoomer -07

Re: Föreslår att klubben skapar köp och sälj på Facebook

Inlägg av rascar »

geguzzi skrev:Hej
Detta ska vi nog kunna ordna, när man får en lugn stund eller om någon vill åtaga sig det :D

geguzzi
rascar skrev:Hej!

Ny Guzzi-ägare här. Föreslår enligt topic, i klubbens FB-grupp kan bara klubben publicera så en allmän svensk grupp där svenska Guzzi-ägare kan samtala och köpa/sälja saknar jag.
Jag kan skapa en. Men (nästan) ingen kommer gå med i den om inte klubben postar inbjudan tex på klubbens FB-sida & här. Jag kan sätta upp en pronto :-)
(Sen är det väl lämpligt att jag gör någon funktionär i klubben till moderator/admin där också... men då måste jag veta vilka det är och dom behöver vara någorlunda aktiva på FB)
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Föreslår att klubben skapar köp och sälj på Facebook

Inlägg av Guzzikjelle »

Är det mycket jobb att vara moderator för detta?
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
rascar
UppKomling
Inlägg: 10
Blev medlem: 29 aug 2017, 22:45
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V7 II Stornello -16
Kawasaki Versys 650 -14
Honda Zoomer -07

Re: Föreslår att klubben skapar köp och sälj på Facebook

Inlägg av rascar »

Guzzikjelle skrev:Är det mycket jobb att vara moderator för detta?
Nope. Godkänna gruppmedlemmar när dom kommer och radera enstaka spaminlägg som kan förekomma. Max enstaka klick per dag. Är man flera (som vi tex är i P1800-klubben, 1500 medlemmar) så är det alltid nån annan som hinner före. Det viktiga är att det kommer in gruppmedlemmar, annars finns ingen anledning vara med eller skapa en grupp.

Eller så gör ni om Moto Guzzi club Sweden Facebooksida till att också vara en köp- säljsida - om det går, den sida dom/ni skapat verkar vara speciell. Men funkar det så görs ansökan via Facebook och kan ta lite tid, man ansöker via nåt FB-formulär som aktuella gruppägare kan komma åt. När det gäller P1800-klubben så tog det ett halvår eller så sen "sattes det på".
Skriv svar