Med mössan i hand.

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

Guzzi
Guzzifantast
Inlägg: 58
Blev medlem: 30 jun 2007, 01:12
Ort: Tyresö

Med mössan i hand.

Inlägg av Guzzi »

Det här mejlet skrev jag till Kjelle i januari i år:

"För andra gången i mitt liv ska jag gå ur Guzziklubben (medlemsnummer 1972). Jag blev lite vilse och skaffade en för modern hoj och ledsnade. Nu har jag köpt en gammal Guldvinge och försöker få tillbaka åklusten och då finner jag det lite svårt att motivera mitt medlemsskap.

Men det är inte omöjligt att framtiden kanske innehåller en Norge, alternativt en 850-950-någonting, och då kommer jag och knackar på dörren igen med mössan i hand. Tills dess allt gott och tack för den här tiden!"

Det gick ju fort. Det var jag som lyckades lägga vantarna på Raz Convert. Guldvingen är jag inne på min andra säsong med och vi börjar trivas ganska bra tillsammans. Den används som transportfordon. Väghållningen suger men man åker vansinnigt bra på den och packväskorna slukar mängder med grejer om det behövs. Åklusten har kommit tillbaka. Men visst har det känts lite tomt att inte ha en Guzzi efter 20 år och det var min fru som sa till mig att köpa Converten. Hon avskyr Guldvingen, även om hon motvilligt erkänner att den är kanon att åka på, och tycker Converten är ascool. "Du kan ju faktiskt ha två hojar" var hennes argument. Hur många här är inte avundssjuka på att ha en sådan fru? Så jag gjorde som min fru sa till mig och Raz var hygglig att låta mig köpa. Jag såg hojen när han precis rivit ner den och jag vet att han har lagt ett hästjobb på ett ganska bedrövligt objekt. Jag ska nog fortsätta och fixa lite grejer så som jag vill ha dem och hojen ska användas till lite småturer när lusten faller på.
Så ordningen är återställd och nu står jag här med mössan i hand.
Senast redigerad av 1 Guzzi, redigerad totalt 2 gånger.
Moto Guzzi V1000 Convert -75
Moto Guzzi Norge 1200 -2007
Honda GL1200 -87
Citroen C5, 3,0 V6 automat Exclusive
Citroen C5, 2,0 Break
Fiat Barchetta
Fram King Clipper
Crescent Compact
jakal
GuzziFanatisk
Inlägg: 206
Blev medlem: 28 apr 2007, 19:05
Mina motorcyklar: Guzzi fan.
V85 TT
Ägt 5 guzzi under mina mc år.
Ort: Ystad

Re: Med mössan i hand.

Inlägg av jakal »

Välkommen tillbaka i Guzzi träsket :D Det går inte att slita sig ifrån Guzzi dunket. :wink: det är fakta.
V85tt
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Med mössan i hand.

Inlägg av Guzzikjelle »

Hej du har alltså köpt en Guzzi nu och vill vara kvar som medlem?? Kjelle
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Guzzi
Guzzifantast
Inlägg: 58
Blev medlem: 30 jun 2007, 01:12
Ort: Tyresö

Re: Med mössan i hand.

Inlägg av Guzzi »

Guzzikjelle skrev:Hej du har alltså köpt en Guzzi nu och vill vara kvar som medlem?? Kjelle
Helt riktigt tolkat. Jag har mejlat dig igen så om du mejlar över uppgifterna så betalar jag in medlemsavgiften.

Om jag nu tas till nåder? :oops:
Moto Guzzi V1000 Convert -75
Moto Guzzi Norge 1200 -2007
Honda GL1200 -87
Citroen C5, 3,0 V6 automat Exclusive
Citroen C5, 2,0 Break
Fiat Barchetta
Fram King Clipper
Crescent Compact
Guzzi
Guzzifantast
Inlägg: 58
Blev medlem: 30 jun 2007, 01:12
Ort: Tyresö

Re: Med mössan i hand.

Inlägg av Guzzi »

Nu är medlemsavgiften betald. Det här är tredje gången jag går med i klubben. Så nu ska jag aldrig mer gå ur. Ni kan sätta upp mig på livstidsmedlemsskap.
Moto Guzzi V1000 Convert -75
Moto Guzzi Norge 1200 -2007
Honda GL1200 -87
Citroen C5, 3,0 V6 automat Exclusive
Citroen C5, 2,0 Break
Fiat Barchetta
Fram King Clipper
Crescent Compact
hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Inlägg: 618
Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Re: Med mössan i hand.

Inlägg av hassew »

Har man en gång blivit biten så får man helt enkelt acceptera faktum. Det finns ingen bot. En gång Guzzi osv....... :mrgreen: :mrgreen:
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: Med mössan i hand.

Inlägg av Tobbe »

Haha, underbart :lol:
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Skriv svar