Material till Giornale numero 3, 2018

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

DeThomaso
GuzziFanatisk
Inlägg: 159
Blev medlem: 20 apr 2014, 20:38
Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.

Material till Giornale numero 3, 2018

Inlägg av DeThomaso »

Tjaba medlemmar
Dags att ta er tid att hjälpa mig att fylla nästa nummer av Sveriges bästa medlemstidning!
Ni behöver inte ha vunnit Nobelpriset i litteratur eller vara svensk mästare i rättstavning för att kvalificera er till publicering i tidningen! Det räcker med att ni skriver ner det ni vill bidra med och skickar in det till mig. Enkelt va?
Så sätt er ner direkt efter höstträffen, för vi ses väl där hoppas jag, och plita ner något.

Ni behöver inte skriva materialet på en dator, penna och papper går bra. Risken finns dock då att eders redaktör inte kan läsa allas fina handstilar och att det publicerade materialet skiljer sig ”något” från det inskickade materialet. Så skicka helst materialet antingen skrivet på en dator eller en gammaldags skrivmaskin. Det nya är att jag gärna tar emot skrivet material samt bilder via sms eller mms. Det fungerar precis lika bra för min del. Det viktiga är att ni INTE lägger in era ev. bilder i er text!! OBS!!
Och anledningen till detta är att det programmet jag jobbar med till stor sannolikhet INTE FUNKAR ihop med något program ni jobbar i! Så OM ni ändå ger er attans på att bädda in era bilder i ert skrivna material (texten) så innebär det i praktiken att ni skapar merjobb för min del!
Så text för sig och bilder för sig. Capisch? :D
Ok, så efter höstträffen förväntar jag mig att det börjar skramla i mina ”brevlådor” av allsköns härliga sommar/semester/träff texter och bilder.
Och undrar ni över något? Ring Polia! :lol:
Skämt åsido, hugg tag i mig på höstträffen om ni undrar över något. Det är jag som åker på en silver/röd färgad Norge och kommer att tälta i ett tält som mina vänner från Danmark troligtvis ÅTERIGEN kommer att sätta upp ut & in! Dessa danska ingenjörer, suck! :D
Adress för fysiskt inskickat material:
Thomas Nyvell
Stenkullagatan 6
64148 Katrineholm

Adresser för digitalt material:
thomas.nyvell@gmail.com
ELLER
den där redaktörsmailen ni kan hitta i medlemstidningen.

Material som skickas in via mobiltelefon, Ipad, Androidmackapärer eller annan mobilt buren bråte skickas till mobilnummer:
0766122427
OBS! Ring INTE till mig och tala om muntligen vad ni vill ha in i tidningen! Det är nämligen så att jag har världshistoriens sämsta närminne så även om det är trevligt att tjöta med fölk så är detta ett värdelöst sätt att få in era bidrag till mig....

Och nu kommer det STORA förändringen: EFTER sista inlämningsdatum så kommer jag att sätta mig ner och göra tidningen. Jag kommer INTE att tjata på vuxna människor utan tidningen kommer att bli precis så tunn eller tjock som jag har material till.
Capisch?
Så INNAN den 15 oktober ska allt material vara mig tillhanda!
Sluttjatat!
Eders egen västmanländska/sörmländska och Öschötska tidningsmurvel
Thomas Nyvell
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
mantic
Guzzifantast
Inlägg: 55
Blev medlem: 26 feb 2017, 17:54
Mina motorcyklar: Kör en MGX-21 Flying Fortress. Svag för V9 Bobber. Pepp på V85.

Re: Material till Giornale numero 3, 2018

Inlägg av mantic »

Jag blev ombedd att skriva en artikel om varför jag skaffade en MGX-21 som första hoj (någonsin). Jag tänkte försöka få ihop den till nästa nummer.
DeThomaso
GuzziFanatisk
Inlägg: 159
Blev medlem: 20 apr 2014, 20:38
Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.

Re: Material till Giornale numero 3, 2018

Inlägg av DeThomaso »

Det låter kanon! Skriv så det ryker...

Thomas Nyvell
Eder tidningsmurvel
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
DeThomaso
GuzziFanatisk
Inlägg: 159
Blev medlem: 20 apr 2014, 20:38
Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.

Re: Material till Giornale numero 3, 2018

Inlägg av DeThomaso »

Jag har inte fått in ett enda bidrag till nummer 3 så om herrskapet vill ha något att läsa om, i nästa nummer, så är det dags att börja skriva om sommarens träffar, utflykter, semestrar på era guzzi m.m. m.m. snarast. Det kommer bli klubbens tunnaste nummer annars! ;-)
Ni vet vart materialet ska skickas och inom vilken tidsram.... :wink:
Thomas Nyvell
eders tidningsmurvel
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Inlägg: 618
Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Re: Material till Giornale numero 3, 2018

Inlägg av hassew »

På G. Skriver så datorn glöder. :mrgreen:
Skriv svar