Värde moto guzzi nevada 750 -02

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

Tobbebring
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: 15 feb 2020, 23:03
Mina motorcyklar: Moto guzzi nevada

Yamaha fz8n

Värde moto guzzi nevada 750 -02

Inlägg av Tobbebring »

Hej! Jag undrar om ni har koll på vad en nevada står i för värde? I gott skick, ca 1500mil. Lite svårt att hitta någon att jämföra med :)
bluebike
GuzziFanatisk
Inlägg: 154
Blev medlem: 31 okt 2013, 18:15
Mina motorcyklar: sp3, california 1100

Re: Värde moto guzzi nevada 750 -02

Inlägg av bluebike »

e de inte nåt väldigt särskilt med hojar i dag får man nog vara glad om man kan ge bort dom,finns hur många som helst och allt färre som tar körkort
Tobbebring
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: 15 feb 2020, 23:03
Mina motorcyklar: Moto guzzi nevada

Yamaha fz8n

Re: Värde moto guzzi nevada 750 -02

Inlägg av Tobbebring »

Så man hämtar dom gratis när man ser dom på blocket då :D
Guzzi
Guzzifantast
Inlägg: 58
Blev medlem: 30 jun 2007, 01:12
Ort: Tyresö

Re: Värde moto guzzi nevada 750 -02

Inlägg av Guzzi »

Hopplöst att försöka sätta ett värde på en sådan. Både tillgång och efterfrågan är ju ytterst begränsad. Men bara för att säga något vad jag personligen tror att du kan få ut i rena pengar så gissar jag någonstans i trakterna 10'-15'. Jag baserar det på att det är en väldigt udda hoj, om än inte så dum, men Guzzifolket är i allmänhet ganska kalla inför småblockarna. Sedan är värde något som säljare och köpare kommer överens om och det kan ju finnas skäl både uppåt och neråt.

Priserna som begärs på Blocket är som sagt begärda priser. Just nu ligger det en V75 ute som det begärs 12 500 kr för. Vore inte garaget fullt så hade jag kanske varit sugen. Bara för att det är en Guzzi.

Nu får gärna andra säga emot mig.
Moto Guzzi V1000 Convert -75
Moto Guzzi Norge 1200 -2007
Honda GL1200 -87
Citroen C5, 3,0 V6 automat Exclusive
Citroen C5, 2,0 Break
Fiat Barchetta
Fram King Clipper
Crescent Compact
bluebike
GuzziFanatisk
Inlägg: 154
Blev medlem: 31 okt 2013, 18:15
Mina motorcyklar: sp3, california 1100

Re: Värde moto guzzi nevada 750 -02

Inlägg av bluebike »

Guzzi skrev:
08 mar 2020, 14:44
Hopplöst att försöka sätta ett värde på en sådan. Både tillgång och efterfrågan är ju ytterst begränsad. Men bara för att säga något vad jag personligen tror att du kan få ut i rena pengar så gissar jag någonstans i trakterna 10'-15'. Jag baserar det på att det är en väldigt udda hoj, om än inte så dum, men Guzzifolket är i allmänhet ganska kalla inför småblockarna. Sedan är värde något som säljare och köpare kommer överens om och det kan ju finnas skäl både uppåt och neråt.

Priserna som begärs på Blocket är som sagt begärda priser. Just nu ligger det en V75 ute som det begärs 12 500 kr för. Vore inte garaget fullt så hade jag kanske varit sugen. Bara för att det är en Guzzi.

Nu får gärna andra säga emot mig.
helt klart är i alla fall att om du inte behöver plats eller pengar så hade jag behållt den och kört,om så bara 50 mil om året med den,för den är värd mer för dig än vad du kan få för den
Skriv svar