Guzziköp?
Moderator: Moderatorer
- Robban
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 275
- Blev medlem: 25 mar 2008, 21:02
- Mina motorcyklar: Norvin, Norton Atlas, Ducati NCR-Pantah racer
- Ort: Hasslö
Guzziköp?
Hej.
Var kan jag läsa mig till info om olika Guzzis? Jag är väldigt intresserad av saker som t.ex. kan jag sätta på "runda cylindrar" på senare årsmodeller, vilka årsmodeller är mest utsatta för problem med växellådan, Vilka modeller har den s.k. Tonti-ramen, hur klarar olika årsmodeller av trimning? Mm, mm.
Tacksam för alla tips.
Blivande Guzziåkare?
Var kan jag läsa mig till info om olika Guzzis? Jag är väldigt intresserad av saker som t.ex. kan jag sätta på "runda cylindrar" på senare årsmodeller, vilka årsmodeller är mest utsatta för problem med växellådan, Vilka modeller har den s.k. Tonti-ramen, hur klarar olika årsmodeller av trimning? Mm, mm.
Tacksam för alla tips.
Blivande Guzziåkare?
- -ah
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 327
- Blev medlem: 02 apr 2007, 22:03
- Mina motorcyklar: ´03 Breva V750 ie "Rossinante"
- Ort: Limhamn
Re: Guzziköp?
http://www.guzzisti.it/page_builder.php ... i_body.htm
http://www.thisoldtractor.com/gtbender/index.htm
http://www3.telus.net/gdockray/links/
http://208.109.208.182/index.php?option ... e&Itemid=1
http://www.guzzitech.dk/
http://guzzitek.org/gb/cadres_gb.htm
http://www.mgcn.nl/dameijer/
http://www.motoguzziclub.co.uk/forum.asp
http://www.moto-guzzi.it/mgnuke/index.php
http://autos.groups.yahoo.com/group/small_block_guzzi/
http://guzzista.wetpaint.com/
http://www.tlm.nl/
http://www.wildguzzi.com/forum/
-för nu att plocka lite i högen.
http://www.thisoldtractor.com/gtbender/index.htm
http://www3.telus.net/gdockray/links/
http://208.109.208.182/index.php?option ... e&Itemid=1
http://www.guzzitech.dk/
http://guzzitek.org/gb/cadres_gb.htm
http://www.mgcn.nl/dameijer/
http://www.motoguzziclub.co.uk/forum.asp
http://www.moto-guzzi.it/mgnuke/index.php
http://autos.groups.yahoo.com/group/small_block_guzzi/
http://guzzista.wetpaint.com/
http://www.tlm.nl/
http://www.wildguzzi.com/forum/
-för nu att plocka lite i högen.
"Lasciate ogni speranza voi ch'entrate"
- Robban
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 275
- Blev medlem: 25 mar 2008, 21:02
- Mina motorcyklar: Norvin, Norton Atlas, Ducati NCR-Pantah racer
- Ort: Hasslö
Re: Guzziköp?
Tack för tipsen, men finns det någon bok eller liknande (på svenska) man kan köpa?
- GuzziKungen
- Vice President & Do 12 (Dalarna)
- Inlägg: 1619
- Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
- Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada - Ort: Järfälla
Re: Guzziköp?
Någon bok på Svenska kan nog vara svårt att få tag på , det enda jag sett är böcker om motorcykeln Guzzi ochRobban skrev:Tack för tipsen, men finns det någon bok eller liknande (på svenska) man kan köpa?
inget mer matnyttigt i den stilen du är ute efter
Mitt tipps är att du kommer på våran höstträff på Härjarö nu i Augusti och mingla runt bland
alla kompetenta Guzzi-fans ,något som jag lärt mig mycket av
Men tänk efter en gång till om du verkligen vill fastna i Guzziträsket, helt omöjligt att komma ur det
VÄLKOMMEN
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
- Raz
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 1113
- Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
- Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023 - Ort: Brottby
Re: Guzziköp?
På engelska däremot ska man skaffa "Guzziology" som är en bibel. Där står i stort sett allt som går att skriva. Dock kostar den typ 800 spänn och har usel bindning.
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!
- Robban
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 275
- Blev medlem: 25 mar 2008, 21:02
- Mina motorcyklar: Norvin, Norton Atlas, Ducati NCR-Pantah racer
- Ort: Hasslö
Re: Guzziköp?
Hej igen.
Stort tack för alla tips.
Nu har jag surfat runt en del och lärt mig lite om Guzzis.
Att komma förbi Härjarö ett par timmar och höra och se vad ni har att förtälja kommer jag också att göra. Samma helg tänkte jag åka och kolla in classic racingen på Karlskoga, så efter en sån helg blir man säkert full av idéer och inspiration för framtida projekt.
Hälsar Robban
Stort tack för alla tips.
Nu har jag surfat runt en del och lärt mig lite om Guzzis.
Att komma förbi Härjarö ett par timmar och höra och se vad ni har att förtälja kommer jag också att göra. Samma helg tänkte jag åka och kolla in classic racingen på Karlskoga, så efter en sån helg blir man säkert full av idéer och inspiration för framtida projekt.
Hälsar Robban
- Stefanv11sport
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 273
- Blev medlem: 12 mar 2007, 12:38
- Mina motorcyklar: Började med en Honda DOHC 450-69 sen Yamaha XLV 750- 82 därrefter en Kawasaki GPZ 750- 83 och MG Le Mans 1000-89, MG Le Mans 85 och fn MG V11 Sport-00
- Ort: Taby
Re: Guzziköp?
Hej Robban, under träffen på Härjarö så är det utflykt på lördag den 30/8 mellan 1100-1500 och då är nog huvuddelen "on the road" så jag föreslår att du kommer efter 1500 om det kan funka mht ditt Karlskogabesök.
Hälsningar Stefan do10
Hälsningar Stefan do10
SMC-medlem V11 Sport-00
- Robban
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 275
- Blev medlem: 25 mar 2008, 21:02
- Mina motorcyklar: Norvin, Norton Atlas, Ducati NCR-Pantah racer
- Ort: Hasslö
Re: Guzziköp?
Tack, det passar bra. Jag dyker upp efter kl. 15:00 på lördag.
- Raz
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 1113
- Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
- Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023 - Ort: Brottby
Re: Guzziköp?
Hi hi, jag hittade den här tråden av en slump. Så du famlade i mörkret liksom, för bara ett å-ett-halvt år sen. Det trodde jag inte. Och nu är du upplyst! Är du nöjd med Guzzin då? Jag har inte uppfattat nåt annat!
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!
- Robban
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 275
- Blev medlem: 25 mar 2008, 21:02
- Mina motorcyklar: Norvin, Norton Atlas, Ducati NCR-Pantah racer
- Ort: Hasslö
Re: Guzziköp?
Efter mycket om och men blev det ju en 1100 sport, 1995 års modell (den nyaste moppen jag ägt), mest för att det var ett så pass bra pris på den.
Effekt, motorkaraktär, ljud, bromsar, högfartsstabilitet och utseende får högsta betyg av mig. Som grädde på moset hittade jag ju klubben med alla trevliga, kunniga och hjälpsamma medlemmar. Även utlänningar som Rolf Halvorsen, Jens Lyck och Michael Wingaa har varit mycket generösa med råd och dåd.
Det enda som stör mig är körställningen, (eller det kanske är min ålder) som gör att det blir lite jobbigt att köra längre sträckor, så det får väl bli lite kortare utflykter under 2010
Effekt, motorkaraktär, ljud, bromsar, högfartsstabilitet och utseende får högsta betyg av mig. Som grädde på moset hittade jag ju klubben med alla trevliga, kunniga och hjälpsamma medlemmar. Även utlänningar som Rolf Halvorsen, Jens Lyck och Michael Wingaa har varit mycket generösa med råd och dåd.
Det enda som stör mig är körställningen, (eller det kanske är min ålder) som gör att det blir lite jobbigt att köra längre sträckor, så det får väl bli lite kortare utflykter under 2010
- Bilagor
-
- Guzzi 001.JPG
- (249.32 KiB) Nerladdad 119 gånger