Förskjutet kopplings centrum???

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Latus
Guzziåkare
Mina motorcyklar: Honda 500 T Motoguzzi Cal 3

Förskjutet kopplings centrum???

Inlägg av Latus »

Vårens projekt är att byta koppling på min calle 3 -93 med förgasare. Men när jag skulle beställa delar undrade dom om jag hade den nyare med förskjutet centrum eller ej? Vet någon om detta gäller från ett visst motornummer eller vad man kan gå på?
Bara döda fiskar följer strömmen.
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023

Re: Förskjutet kopplings centrum???

Inlägg av Raz »

Jag visste bara att det blev djupare splines på kopplingscentrum och lamellerna, i slutet av 80-talet. Förskjutet centrum?
Alive and ticking
The world is my dyno!
Latus
Guzziåkare

Inlägg av Latus »

Jag rev ner den ikväll.....rätt så j-vla tight, men det går ju att få loss lamellerna med spräng-kåpan hängande mellan ramrören :twisted: pinnbultar och styrhylsor....Tänk om mellan röret varit skruvat i stället för svetsat...Ska ringa Biscaya i morgon dom brukar ha koll på sakerna.. MMM förskjutet centrum sa han, men han menade kanske att diametern skiljer???
Latus
Guzziåkare

Inlägg av Latus »

Splinsen i kopplings centrum är det som är förändrat...Men man kan byta utgående axel från växel lådan om man inte lyckas hitta äldre lameller...Och det verkar inte vara från någon direkt årsmodell utan lite random, min motor är från -93 och har den gamla..Bra att veta.
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?

Inlägg av Guzzikjelle »

Hej du kan vara lung nya splinsdrevet o nya kopplingen passar på dom äldre modellerna. :lol:
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Latus
Guzziåkare

Inlägg av Latus »

Panta hade lameller med dom gamla splinsen, men jag tar bort splines drevet och byter packboxen i alla fall. Men nu förstår jag vad du menade Kjell "man kan byta drevet så att det passar till dom nya lamellerna" Det passar mao rätt av på den gamla axeln...Tack för hjälpen i alla fall (även om jag inte förstår innan jag tittat själv :)
Skriv svar