V-Power löser upp bränsleslang?

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
ekoxen
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: .
1000 Le Mans IV -85
V10 Centauro -97
1200 Sport - 10

Tidigare: Honda CB 125, Yamaha XJ650, Suzuki GS 1000G, GSX 1100EF & ES

V-Power löser upp bränsleslang?

Inlägg av ekoxen »

Fick hojen tät förra veckan efter diverse bränsleläckage. Tankade fullt i lördags och fick kommentaren att den luktade bränsle redan i måndags, men jag är så van så jag märkte inget. I går morse var den blöt kring förgasarna igen, dessutom var bränslekranarna fuktiga. Efterdrog flottörhus mm eftersom jag bytt o-ringar och packningar, samt lade till en fiberbricka under anslutningsstosen på höger förgasare i går kväll. Bytte bränsleslang på samma sida också, eftersom det verkade krypa ut lite soppa där åxå.
I dag var det torrt kring förgasarna men blötare kring bränslekranarna, speciellt på vänster sida. Slangklamret vid kranen bottnade (vet att det satt bra tidigare) så jag lossade slangen för att sätta på ett mindre klammer. Slangen var mjuk och jag blev svart om fingrarna! Den verkar lösas upp ... googlade och hittade en intressant tråd:
http://www.e28.se/forum/viewtopic.php?pid=71227#p71227
Någon som har erfarenhet av att V-Power påverkar bränsleslang? Jag har lagt en provbit i en glasburk med soppa, blir intressant att kolla i morgon. Läckageproblemen uppstod omkring den tiden jag började köra på den soppan (bytte slangar som första åtgärd :( ), men det KAN ju faktiskt vara en slump.
För övrigt har jag köpt slangen på samma ställe där jag tankar V-Power ...
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023

Re: V-Power löser upp bränsleslang?

Inlägg av Raz »

Jag skulle möjligen ha gissat att v-power var mindre aggressiv än t.ex. E85. I vilket fall som helst är det nog fiffigt att köpa en mycket välspecificerad slang, som den som nämns i tråden du länkar till.

En kompis med Ducati, där soppapumpen sitter i tanken, har haft problem i åratal med att slangarna löses upp och börjar läcka. Läckaget märks ju inte eftersom det är inne i tanken, men trycket faller och hojen börjar gå dåligt.

Du borde ju tveklöst kunna reklamera slangen om inte annat.
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
ekoxen
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: .
1000 Le Mans IV -85
V10 Centauro -97
1200 Sport - 10

Tidigare: Honda CB 125, Yamaha XJ650, Suzuki GS 1000G, GSX 1100EF & ES

Re: V-Power löser upp bränsleslang?

Inlägg av ekoxen »

Bränslekranarna är fuktiga hela vägen upp .. kan soppan krypa så högt? Har tätningarna invändigt tagit skada blir jag riktigt :evil:
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.
Skriv svar