Flywheel

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

jakal
GuzziFanatisk
Inlägg: 206
Blev medlem: 28 apr 2007, 19:05
Mina motorcyklar: Guzzi fan.
V85 TT
Ägt 5 guzzi under mina mc år.
Ort: Ystad

Flywheel

Inlägg av jakal »

Hjälp!
Har märkt att min v 7a 71a har spottat ut olja när den är riktigt varm (arbetstemp) delade på motorn mellan cylinder halvan och växel lådan för att se om tryckpinnen till kopplingen spökade. Som tur var så tog jag och gjorde rent bakom om plattan där och såg till min förfäran att nån hade spräckt flywheel kåpan då antagligen när man borra om cylindrarna och satte i folkakolvar. Så där hadde jag ett problem nu, kan någon vara så hyglig att hjälpa mig med att hitta en ny komplet flywheel kåpa eller kan man alluminiumsvetsa? Det är en 2 cm lång bit som är helt av mellan två skruv hålfästen.
IMG_20121120_110115.jpg
(394.9 KiB) Nerladdad 141 gånger
V85tt
Användarvisningsbild
franssos
GuzziFanatisk
Inlägg: 377
Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13
Ort: varberg

Re: Flywheel

Inlägg av franssos »

Jag klistrar en länk från en fransos som mekar och sånt,han säger att just nu han har inget för small block men jag vet inte om din hoj tillhör small eller big block så du kan bläddra bland dom delar han har och jag kan hjälpa dig om du önskar ta kontakt med honom.
Han är en glad amatör med stor intresse för Guzzi och väl ansedd Guzzi Scuderia kretsar(fransk Guzzi klubb super aktiv)

http://guzzi.cannes.free.fr/articles.php?lng=fr&pg=220
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1205
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Flywheel

Inlägg av Guzzikjelle »

Hej det du visar på bilden är bakre ramlagret som det nog är bäst att investera i et nytt.
Kjelle
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Lasse.
Guzzifantast
Inlägg: 70
Blev medlem: 10 jun 2009, 18:30
Mina motorcyklar: I Garaget:
-Guzzi Quota 1100 ES,-99.
-Guzzi 850cc LM III,-82.
-SWM RS 320cc TL,–82.
Sålda hojar:
-Honda XL 250cc Motosport,-74.
-Honda XL 350cc,–76.
-Moto Morini 500cc SEI-V,-82.

Re: Flywheel

Inlägg av Lasse. »

Hej! jakal
Tyvärr är det inte värt besväret att laga din gavel med bakre ramlagret!

Du kan beställa en ny från Stein-Dinse se länkarna nedan..
(Eller så finns det trevliga Moto Guzzi återförsäljare här i Sverige du kan beställa av)

Obs! Du måste mäta upp diameter på ramlager tappen på veven med en mikrometer!
Finns mått uppgifter i verkstadshandboken så du får rätt storlek på lagret i gaveln.

Reserv dels katalog se: http://www.stein-dinse.biz/eliste/index.php

Ny gavel standard dim.:

http://www.stein-dinse.biz/Complete-par ... ::334.html

Lycka till!

Lasse.
jakal
GuzziFanatisk
Inlägg: 206
Blev medlem: 28 apr 2007, 19:05
Mina motorcyklar: Guzzi fan.
V85 TT
Ägt 5 guzzi under mina mc år.
Ort: Ystad

Re: Flywheel

Inlägg av jakal »

Tack för tipsen från er alla!! :lol: Det blev stein o dinsel som hade allt hemma har det på fredag enligt dom. Hörde med motomeca med men det var dyrare.
Så tack för hjälpen. :lol: [
V85tt
Skriv svar